Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Tempo Doeloe Festival swingt

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Tempo Doeloe Festival swingt Empty
BerichtOnderwerp: Tempo Doeloe Festival swingt   Tempo Doeloe Festival swingt Icon_minitimedo 16 jun 2011 - 11:00

Tempo Doeloe Festival swingt

door Hemmy van Reenen donderdag 16 juni 2011 | 12:33 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 16 juni 2011 | 12:36

Tempo Doeloe Festival swingt 1308204105-960
Carmencita Hubschmann danst op 19 juni op Tempo Doeloe in Apeldoorn.



APELDOORN - De Stichting Evenementen Apeldoorn (SEA) houdt op zondagmiddag 19 juni een Tempo Doeloe Festival op het Raadhuisplein in Apeldoorn.
Het Tempo Doeloe Festival heeft Indische muziek en dans op het programma staan. De term Tempo Doeloe betekent in Nederlands taalgebruik zo ongeveer: 'de goede oude tijd'. Tempo betekent tijd. Doeloe staat voor toen, vroeger, voorbij. In de combinatie wordt de goede herinnering tot uiting gebracht. Voor de Indo's is het de tijd waar men terug denkt aan de fijne dingen in Indië, uiteraard met de nodige heimwee.

Het Tempo Doeloe Festival is een soort reünie: klein, compact, gezellig en met een vleugje weemoed. Apeldoorn heeft een grote Indische gemeenschap, maar ook veel Belanda's (Nederlanders) komen genieten van Indische muziek en dans en een Indisch hapje. In verband met de financiën is het festival dit jaar wat kleiner van opzet dan in voorgaande jaren.

Een van de optredende artiesten is Carmincetta Hubschmann uit Apeldoorn. Het is voor de vierde keer dat ze optreedt op Tempo Doeloe Apeldoorn. Carmencita is geboren in Djakarta. Op haar elfde jaar verhuisde ze naar Nederland, waar ze nu 35 jaar woont. Maar haar achtergrond blijft trekken. "Ik doe Balinese dans, met klassieke gamelanmuziek. De dans heeft sierlijke bewegingen met de handen, de armen, de ogen en het lichaam, heel mooi. De dans is gebaseerd op oude verhalen van dorpelingen met traditionele muziekinstrumenten. Ik heb ook een weefdans. Binnenkort hoop ik weer naar Indonesië te reizen, waar ik workshops volg om het dansen te leren. Ik heb het voornemen in Apeldoorn aan kinderen les te gaan geven."

Tempo Doeloe is van 14 tot 20 uur. Carmencita danst om 15.30 uur. Andere artiesten zijn After Touch, Pacific Flowers, Hawaiian Treasure en JF Selection

Stentor
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Tempo Doeloe Festival swingt
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Tempo doeloe bij nieuw Indisch huiskamermuseum in Breda
» Tempo doeloe in de Boskamp
» Indonesië was geen paradijs of tempo doeloe
» Jakarta - Tempo Doeloe dan Sekarang (YouTube)
» Indonesia Tempo Doeloe 1910-1915 1 van RodWahr

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: