Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Een vriendelijke oude baas

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Een vriendelijke oude baas Empty
BerichtOnderwerp: Een vriendelijke oude baas   Een vriendelijke oude baas Icon_minitimeza 18 jun 2011 - 16:53

Een vriendelijke oude baas
18-6-2011 7:57

Opnieuw stond ik oog in oog met Abu Bakar Baashir. Deze keer kort, er was geen gelegenheid wat te zeggen, hij liep voorbij, en zat de rest van de tijd onbereikbaar in een stoel voorin de kleine rechtszaal van Zuid Jakarta.
Maar de vorige twee keren hadden wij tijd genoeg. En dat was geen onverdeeld genoegen.

De eerste keer trof ik hem in de gevangenis. Dat was tijdens zijn eerste rechtszaak, die hij later in hoger beroep heeft gewonnen. Hij was geen gewone gevangene, dat merkte je meteen. Hij zat omringd door een hofhouding van radikalen, bewonderaars en meelopers, en ook het gevangenispersoneel behandelde hem als een celebrity. Daarom kon ik binnenkomen, en een fotograaf meesmokkelen. Baashir’s advocaat loodste mij mee, onder het voorwendsel dat ik helemaal uit Afghanistan kwam… Ik heb nog steeds geen idee waarom hij dat verzon, maar het werkte.

De ‘ustadz’ of ‘leraar’, zoals hij wordt genoemd, was uiterst vriendelijk. En met zijn bekende glimlach vertelde hij mij de meest vreselijke dingen. Over de Satan, die op aarde de vorm van Amerika en Israël had aangenomen, en over het recht dat moslims hadden om die satan overal en met alle mogelijke middelen aan te vallen. Dat was, wat hij zijn leerlingen leerde, en dat was, wat zij op gruwelijke wijze in praktijk brachten.
Dat laatste, daar kon hij niets aan doen, natuurlijk.


lees artikel van Michel Maas op Weblog Zuidoost-Azië
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Een vriendelijke oude baas Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een vriendelijke oude baas   Een vriendelijke oude baas Icon_minitimezo 19 jun 2011 - 0:26

Een vriendelijke oude baas,en met zijn bekende glimlach? Sure, buaya tersenyum sebelum gigitan, siK.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Een vriendelijke oude baas
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Jakarta wil 'autisme-vriendelijke' stad worden
» ‘Hells Angels-baas op dodenlijst’
» Huismeid mixt ondergoed in eten baas
» Baas schuldig aan mishandeling dienstmeisje Hongkong
» Cobra bijt baas dood, familie gelooft in wederopstanding

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Algemeen-
Ga naar: