Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Tussen de Sterren

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Tussen de Sterren  Empty
BerichtOnderwerp: Tussen de Sterren    Tussen de Sterren  Icon_minitimezo 3 jul 2011 - 9:39

Tussen de Sterren #1

Posted by Jasper Naaijkens | 0 comments


Jul 1, 2011


‘Stand van de Sterren’, het derde deel in de documentaire-trilogie over een Indonesische familie, won het afgelopen half jaar prijzen op het IDFA in Amsterdam en het Sundance Festival. Niet lang daarna kocht televisienetwerk HBO de film. Stand van de Sterren is hun kandidaat voor de Oscars. Derde generatie Indo Jasper Naaijkens deed de montage van de film en gaat mee op “Oscar-run”. Vanaf deze maand houdt hij een blog bij op Indisch 3.0 en in de nieuwe Moesson is een interview met hem te lezen.

Het succes met Stand van de Sterren is fantastisch, maar Contractpensions-Djangan Loepah! was eigenlijk mijn eerste succes als editor. We hebben met deze documentaire 10.000 bezoekers naar de bioscoop getrokken en daarmee de kristallen filmprijs gewonnen, en inmiddels zijn er al meer dan 5000 DVD’s van contractpensions in Nederland en de VS verkocht. Stand van de Sterren kan ik eigenlijk mijn eerste ‘internationale’ succes noemen, gezien het aantal prijzen wat de film internationaal wint.

Ik ben als marketing & communicatiemedewerker bij Scarabeefilms altijd al bezig geweest met het monteren van trailers. Zo heb ik mij in de loop der jaren de editing software eigen gemaakt. Toen mijn moeder (Hetty) geld kreeg van ‘Het Gebaar’ om de film Contractpensions te maken, vond ze dat ik ervaring genoeg had om deze lange documentaire te monteren. Omdat mijn oom Leonard het camerawerk deed, heeft hij meegeholpen met de montage van Contractpensions

Lees verder bij Indisch3.0
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Bob Angsat

Bob Angsat


Aantal berichten : 365
Registratiedatum : 18-01-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Roermond / Bau Bau Sulawesi

Tussen de Sterren  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tussen de Sterren    Tussen de Sterren  Icon_minitimezo 3 jul 2011 - 10:02

Kan deze film aanbevelen. duim

Van de trilogie (Stand zon, Stand maa en Stand sterren) vind ik persoonlijk deze aflevering de beste. Qua visie, qua montage, qua regie noem maar op.
Maar dat is mijn persoonlijke visie.

Leuk om te weten is de uitleg over het gebruik van vleugels bij het camera gebruik om daarmee die speciale beeldvisie te verkrijgen.

Heel veel succes voor de hele familie Naaijkens met toekomstige films/docu's.

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Tussen de Sterren
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Stand van de Sterren
» Nieuwe sterren-gerechten bij Garuda
» Oranje badmintonners sterren in Indonesië
» Stand van de Sterren op iDocs in Bejing
» 'Stand van de Sterren' op IDFA 2010

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: