Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Boek geschiedenis Indonesie rond WOII

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
ilona_




Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 07-07-11

Boek geschiedenis Indonesie rond WOII Empty
BerichtOnderwerp: Boek geschiedenis Indonesie rond WOII   Boek geschiedenis Indonesie rond WOII Icon_minitimedo 7 jul 2011 - 7:42

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij hier op dit forum kan helpen.

Mijn oma komt uit Indonesie (en ze is helaas pas geleden overleden Sad ), maar nu zou ik graag iets meer over haar verleden te weten willen komen. Ze heeft er nooit een woord over gesproken, ze wilde er absoluut nooit over praten. Nu hoorde ik onlangs van mijn tante (zusje van mijn oma), dat ze echt verschrikkelijke momenten heeft meegemaakt tijdens de oorlog. Ze verbleef in een Jappenkamp (geloof ik), waar ze voor de Jappen moest werken. Er schijnen vreselijke dingen met haar gebeurd te zijn.

Nu ben ik op zoek naar een boek ten tijde van de oorlog, over waargebeurde verhalen van meisjes die net zulke dingen zoals mijn oma hebben meegemaakt. Weet iemand hier misschien een goed boek hierover?

Alvast bedankt!

Ilona
Terug naar boven Ga naar beneden
Bob Angsat

Bob Angsat


Aantal berichten : 365
Registratiedatum : 18-01-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Roermond / Bau Bau Sulawesi

Boek geschiedenis Indonesie rond WOII Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boek geschiedenis Indonesie rond WOII   Boek geschiedenis Indonesie rond WOII Icon_minitimedo 7 jul 2011 - 10:02

Zie de rubriek Boekbesprekingen.


Het boek hieronder beschreven is misschien iets wat je zoekt?


Troostmeisjes - Jan Banning en Hilde Janssen
vooraankondiging, verschijnt in april 2010


Troostmeisjes
J. Banning en H. Janssen



Fotograaf en kunstenaar Jan Banning werd wereldwijd bekend met zijn boek Bureaucratics, portretten van ambtenaren in acht landen over de gehele wereld. De gelijknamige tentoonstelling was o.a. te zien in Amsterdam en Rotterdam, in New York, Berlijn, San Diego, Tromso en reist nog naar St. Petersburg en Buenos Aires.

Zijn nieuwe fotoboek Troostmeisjes bevat achttien portretten van Indonesische vrouwen die tijdens WOII door het Japanse leger tot prostitutie zijn gedwongen. De inleiding en bijschriften zijn van AD correspondente Hilde Janssen. Ook staan in het boek enkele context biedende Japanse oorlogsposters.

Troostmeisjes zal evenals Sporen van Oorlog en Bureaucratics weer veel aandacht krijgen van de pers.


Auteur:
Mediatype:
Bindwijze:
Taal:
Druk:
Aantal pagina's:
Uitgever:
Publicatiedatum:
Rubriek:
NUR
ISBN/ISBN


Prijs: J. Banning en H. Janssen
Boek
Paperback
Meertalig
1
104
Ef & Ef In Boeken
2010-04-01
Indië & Indonesië / Fotoboeken
Fotoboeken
13 9789077386071


€ 25,00



van Stockum
Terug naar boven Ga naar beneden
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Boek geschiedenis Indonesie rond WOII Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boek geschiedenis Indonesie rond WOII   Boek geschiedenis Indonesie rond WOII Icon_minitimedo 7 jul 2011 - 22:15

Hallo ilona_

Van harte welkom hier.

Bob noemt al de boekbesprekingen, maar er zijn veel subtopics zoals Linken, Verhalen, ook dit topic: geschiedenis en soms ook bij andere topics.

Als je iets over je afkomst wil weten dan kan je Boeroeng raadplegen: http://indisch4ever.web-log.nl/ Hij weet erg veel.

Kijk anders ook even op: http://www.vrouwenkampen.nl/

Als je een speciale vraag heb dan kan je de altijd in dit forum stellen, er is altijd wel iemand die je kan helpen.

Veel leesplezier, hier.

DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
Gesponsorde inhoud





Boek geschiedenis Indonesie rond WOII Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boek geschiedenis Indonesie rond WOII   Boek geschiedenis Indonesie rond WOII Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Boek geschiedenis Indonesie rond WOII
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Rel rond bezoek Van Bronckhorst aan Indonesië
» Hetze rond moslimsekte Indonesië
» 'Mogelijk corruptieschandaal rond doodvonnis Australiërs in Indonesië' 
» Protest rond bezoek president Indonesië
» 'Mogelijk terroristische aanslagen Indonesië rond jaarwisseling'

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Geschiedenis-
Ga naar: