Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië

IndexKalenderFAQRegistrerenInloggen

Deel

Bali schittert weer

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl

Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Bali schittert weer Empty
BerichtOnderwerp: Bali schittert weer   Bali schittert weer Icon_minitimedi 3 maa 2009 - 18:23

Bali schittert weer

Bali schittert weer 1gg906
In het Bratanmeer vind je de beroemdste tempel van Bali.

Bali schittert weer 2wcpfus
Canangs, alledaagse offergaven, gevouwen uit bananenblad, gevuld met rijst en bloemen, liggen overal.

The OberoiVóór 12 oktober 2002 ontving Bali 120.000 toeristen per maand, erna nog 35.000. De reden: twee bommen die aan 190 mensen het leven kostten. Dag paradijs. Slechts langzaam kroop het Indonesische eiland uit zijn diepe dal. Vandaag schittert Bali als voorheen en is het weer helemaal zichzelf: lachende mensen, gouden stranden, weelderige rijstvelden en talloze rustige plekken waar je je geen moment onveilig hoeft te voelen.

Fastfood, snelwegen, winkels, geldautomaten, discotheken: ondanks alle moderne invloeden ademt Bali uit al zijn poriën oosterse mystiek uit. De tradities liggen hier letterlijk op straat. Piepkleine doosjes, gevouwen uit bananenblad, gevuld met rijst en bloemen, liggen overal. Op de stoep, op straat, op het vliegveld, in de winkels. Het zijn canangs, alledaagse offergaven. Bali ademt een wonderlijke mix uit van oud en nieuw. Gigantische shoppingcentra worden afgewisseld met hindoetempels. Er zijn zelfs meer tempels dan huizen op Bali. Heilige tempels, familietempels, dorpstempels, bergtempels en kusttempels.

lees hier verder

HLN
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor

Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Bali schittert weer   Bali schittert weer Icon_minitimedi 3 maa 2009 - 18:55

......Piepkleine doosjes, gevouwen uit bananenblad.......
Bananenblad???

....Vandaag schittert Bali als voorheen .....
De zon schittert misschien als voorheen, maar zeker niet het aantal toeristen.

Denk dat de auteur eerst goed huiswerk moet verrichten.

Heb de link verder gelezen en het is toch ( m.i.) een verkapte poging van reclame maken.

Er zitten namelijk nog meer onwaarheden in het verhaal ( of althans : halve waarheden.)

Maar desondanks: dank je wel eLeL ( of is het omgekeerd ElEl) Wink

Gr/H
http://www.imexbo.nl
Kesasar

Kesasar

Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Bali schittert weer   Bali schittert weer Icon_minitimedi 3 maa 2009 - 22:46

kannie helpuh dat de zon weerkaatst op al dat naakt wit "vlees"! geef ze een beetje tijd en dat zal wel naar een mooi donker rood overgaan, en dan naar de skin-clinic! Vraag je jezelf af waarom ze niet het voorbeeld nemen aan de "locals", en zoals het liedje gaat "only mad dogs and English-men (lees Eoropeanen) lay about in the mid-day sun!" Wat je thuis bang bent te doen doe je in Bali, want niemand kent je toch!
OmSid

Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Bali schittert weer   Bali schittert weer Icon_minitimewo 4 maa 2009 - 7:45

Kesasar schreef:
Vraag je jezelf af waarom ze niet het voorbeeld nemen aan de "locals", en zoals het liedje gaat "only mad dogs and English-men (lees Eoropeanen) lay about in the mid-day sun!"
Moet toch lachen.
Heb ooit perongeluk een parasol gehuurd aan het strand van Kuta .
Het is ook duur geweest , bijna dezelfde vraagprijs als op Zandvoort en Bloemendaalse stranden.

Dus wat doet dese orang turis ?.
Lekker onder de parasol zitten en kijken kijken naar de andere bule turisten.
Ik heb niet opgelet dat mijn voeten buiten de parasol uitsteekt , heb ik toch een dagje of 2 voor aap gelopen omdat een deel van kaki , dehelft tot de knie rood eruitziet.
Ik heb niet eens uren gelegen , want het is ook een beetje druk doordat ik te vaak de verkopers van batik , keris en zelfs massage sessie beleefd moeten bedanken.

Terima kasih , tidak usah , saya bukan turis etc etc .
Moet je maar tientallen keren doen .
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor

Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Bali schittert weer   Bali schittert weer Icon_minitimewo 4 maa 2009 - 8:05

Om Sid schreef:....want het is ook een beetje druk doordat ik te vaak de verkopers van batik , keris en zelfs massage sessie beleefd moeten bedanken........

Biasanya ben ik ook altijd beleefd in mijn afwijzingen Om, maar soms heb je van die verkopers.....

Een paar jaren geleden in de Poppy's Lane waar al die kleine warung2 staan.
Mijn vrouw was jalan2 ngelencer in dat straatje en ik stond nog ergens te kletsen bij de poort van dat hotelletje. Maar zij is bule en verstaat niet al teveel BI.
Komt er zo'n brutale opdringerige verkoper op haar af en pakt haar bij de arm en troont haar mee richting zijn uitstal plek en ik hoor hem zeggen in half engels/half indonesisch: "Weet je nog gisteravond in dat cafe...bla bla bla."
Mijn vrouw helemaal kalang kibut en takut en ik als een speer naar die vent toe en begin een riedel te schelden in Javaans en Madurees en die verkoper helemaal melompong zijn gezicht. Had dus niet verwacht, dat er een "schijnbare" toerist in staat was om hem een grote "waffel" te geven. Meteen natuurlijk maaf ampun seribu kali en toen heb ik mijn vrouw maar getrakteerd op een es dawet om haar te laten bekomen hahaha.

Ach Om, ergens kan ik de "opdringerigheid" wel begrijpen van die gasten. Allemaal cari makan en liefst zoveel mogelijk, maar soms gaan ze wel erg ver.

Iyalah Om, als uw benen een beteje rood waren door de sinar, dan is het toch OK? Itu namanya reclame maken voor sang Bendera Merah putih Laughing

Slm mns/H.
http://www.imexbo.nl
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Bali schittert weer   Bali schittert weer Icon_minitime

Bali schittert weer
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Reizen :: Reisverhalen-