Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Dreigende sluiting Museum Nusantara

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Dreigende sluiting Museum Nusantara Empty
BerichtOnderwerp: Dreigende sluiting Museum Nusantara   Dreigende sluiting Museum Nusantara Icon_minitimevr 30 sep 2011 - 13:34

Dreigende sluiting Museum Nusantara : lees de brief van conservator Amy Wassing

Beste vriend van museum Nusantara,

Zoals bekend zijn het economisch zware tijden voor de culturele sector. Daarnaast worden veel gemeenten ook drastisch gekort op hun budgetten. Dit heeft in Delft tot direct gevolg dat Erfgoed Delft, het overkoepelende orgaan waar museum Nusantara onder valt, drastisch moet bezuinigen.

Gecombineerd met een voorgenomen verzelfstandiging heeft het de directie van Erfgoed Delft tot het besluit gebracht om met ingang van 1 jan. 2013 Nusantara als Indonesië museum haar deuren te laten sluiten. De hoofdreden is dat het aantal bezoekers te laag is waardoor het museum niet rendabel zou zijn.

Het gebouw zal een jaar laten weer voor het publiek open gaan met een presentatie rond Delfts Blauw Aardewerk.

Concreet betekent dit voor Nusantara het einde als (inter)nationaal uniek museum voor Indonesisch cultureel erfgoed. De collectie blijft in Delft maar leidt een slapend bestaan.
Uiteraard strijd ik voor het behoud van Nusantara in welke vorm dan ook, maar kan deze strijd niet alleen voeren. Middels deze email roep ik allen die Nusantara een warm hart toedragen op een korte reactie te schrijven op de dreigende sluiting met argumenten om het te behouden.

Gesterkt door alle reacties kan ik dan opnieuw de dialoog aangaan met de directie in de hoop een zekere toekomst voor Nusantara te bewerkstelligen.

Het is van belang dat we veel mensen bereiken daarom verzoek ik u deze email door te sturen naar een ieder die betrokken is.

Hartelijke groet,
Amy Wassing
Conservator museum Nusantara Delft
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Dreigende sluiting Museum Nusantara
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Sluiting Museum Nusantara in Delft
» Sluiting dreigt voor Moluks Museum
» Museum Nusantara nog tot en met 6 januari open
» Grote renovatie Nusantara
» Vanaf 17 december 2011 museum Nusantara: tentoonstelling Sarongs van naam

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Algemeen-
Ga naar: