Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Exclusief interview! Van Bronckhorst: ”Hoofdtrainer van Feyenoord?, dat zou kunnen”

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Exclusief interview! Van Bronckhorst: ”Hoofdtrainer van Feyenoord?, dat zou kunnen”  Empty
BerichtOnderwerp: Exclusief interview! Van Bronckhorst: ”Hoofdtrainer van Feyenoord?, dat zou kunnen”    Exclusief interview! Van Bronckhorst: ”Hoofdtrainer van Feyenoord?, dat zou kunnen”  Icon_minitimedo 27 okt 2011 - 14:17

Exclusief interview! Van Bronckhorst: ”Hoofdtrainer van Feyenoord?, dat zou kunnen”

27 okt 2011 09:25update 27 okt 2011 09:30


Daniël van den Hoek van Nieuwslog.nl heeft recentelijk een interview afgenomen van Giovanni van Bronckhorst. Hieronder is het interview te lezen.

Hoe is je leven veranderd nu je gestopt bent met voetballen?

”Natuurlijk is het leven anders geworden. Het ritme van trainen en wedstrijden spelen is voorbij. Daarentegen is er een ander ritme voor gekomen dat vergelijkbaar is: die van assistent-coach bij Feyenoord. Ik doe het met veel plezier en we presteren met het elftal inmiddels naar behoren.”

Je foundation lijkt een groot succes na het positieve nieuws vanuit Indonesië. Had je verwacht dat het zo snel zou gaan?

”Nee, ik was geheel blanco. Dat we zoveel belangstelling zouden krijgen tart elke beschrijving. De Indonesische media zijn massaal uitgerukt en de covering was alleen maar positie te noemen.”

Ben je veel tijd kwijt met de foundation?

”Dat valt op zich wel mee. Ik heb een prima team om mij heen dat mij ondersteunt en begeleidt.”

In hoeveel projecten is de foundation actief?

”We doen op dit moment twee projecten: het Geboortecentrum van het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam. Daar worden jonge aanstaande moeders begeleid tijdens hun zwangerschap en bij de bevalling. Het zijn vrouwen uit Rotterdam die het maatschappelijk heel moeilijk hebben. Juist die vrouwen willen we ondersteunen omdat we van mening zijn dat ook hun kinderen een goede start van het leven moeten kunnen maken. Verder is dit jaar de Giovanni van Bronckhorst Academy geopend in de Kuip in Rotterdam waar leerlingen ondersteund worden die een achterstand hebben in rekenen en in taal.”

Hoe kijk je terug op het afgelopen jaar waarin je vanaf de tribune naar Feyenoord hebt gekeken?

”Dat was natuurlijk wel vreemd. Ik voelde mij nog steeds deel van de groep alleen kun je nu geen bijdrage meer leveren.”

Mis je het voetbal nog?

”Ik mis het voetbal niet echt want naar de beëindiging van mijn loopbaan heb ik doelbewust geleefd. In die zin mis ik het voetbal niet omdat ik inmiddels weer intensief met deze prachtige sport bezig ben. Maar nu als coach.”

Je bent als assistent-trainer nauw betrokken bij de wederopbouw van Feyenoord. Waaraan zie je dat het de goede kant op gaat? Wat zijn je verwachtingen voor het komende seizoen van Feyenoord?

”Je merkt dat aan de beleving van de spelers. Ze willen zich ontwikkelen en hard werken aan goede resultaten. Ik verwacht dat we dit jaar veel beter presteren dan het afgelopen jaar. En dat blijkt nu ook wel. We hebben nu zo’n jonge selectie dat velen dit jaar doorbreken of hun goede lijn in hun ontwikkeling kunnen doorzetten.”

Zie je jezelf ooit nog hoofdtrainer worden in De Kuip?

”Dat zou kunnen. Maar ik ben nu eerst assistent en dat wil ik nu zo goed mogelijk doen.”

Je was ook als stagiaire nauw betrokken bij Jong Oranje. Verwacht je met de ontwikkeling van de talenten dat Nederland de komende jaren een belangrijke rol kan blijven spelen in de wereld?

”Ik ben inmiddels gestopt als assistent van Cor Pot bij Jong Oranje vanwege mijn nieuwe verantwoordelijkheden bij Feyenoord. En ik verwacht zeker dat we met de huidige lichtingen jonge internationals prominent zullen blijven op het internationale podium.”

Wat was je hoogtepunt uit je loopbaan als speler?

”Mijn hoogtepunt tijdens mijn loopbaan was ongetwijfeld het veroveren van de Champions League in 2006 door in Parijs Arsenal te verslaan met 2-1.”

Wat was je dieptepunt uit je loopbaan als speler?

”Mijn dieptepunt natuurlijk de verloren WK-finale tegen Spanje op het WK Voetbal in 2010.”
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Exclusief interview! Van Bronckhorst: ”Hoofdtrainer van Feyenoord?, dat zou kunnen”
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Gio nieuwe trainer Feyenoord
» Eeuw lang kunnen doen wat ze wilde
»  Ajax en Feyenoord jagen op zelfde toptalent
» we kunnen hen helpen..
» 'We kunnen niet buiten elkaar'

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: