Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Halloween gevierd in Taman Indonesia

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Halloween gevierd in Taman Indonesia Empty
BerichtOnderwerp: Halloween gevierd in Taman Indonesia   Halloween gevierd in Taman Indonesia Icon_minitimedi 1 nov 2011 - 12:45

Halloween in Taman Indonesia

Auteur: door Erwin Dijk | maandag 31 oktober 2011 | 08:23 | Laatst bijgewerkt op: maandag 31 oktober 2011 | 08:38


Halloween gevierd in Taman Indonesia Hal_ta10
En dan springt er zomaar een enge tovenaar uit de bosjes. In het dierenpark Taman Indonesia in Kallenkote was het griezelen geblazen afgelopen weekend. In verband met Halloween waren er verschillende activiteiten. foto Sieb van der Laan

KALLENKOTE - Griezelen met heksen, zelf een tovenaarsexamen afleggen en huisdraak en schapenhersens proeven. Dierenpark Taman Indonesia vierde Halloween. Horror zone staat er op het lint bij de ingang van Taman Indonesia. Het dierenpark in Kallenkote was zaterdag en zondag gehuld in 'Halloweensferen'. Op verschillende plaatsen in het park konden de kinderen - en hun ouders - heerlijk griezelen. ''Griebel, grabbel, gruisje, wie komt er in mijn huisje?" zo vroeg de heks Daria zich elke keer weer af.

Zo'n honderd kinderen legden in het park dit weekend hun 'tovenaarsexamen' af. Verkleed als heks of een ander sprookjesfiguur trokken ze door het knusse park op zoek naar antwoorden op een aantal vragen. 'De boze wolf wil je bijna bijten! Durf jij in de drie dozen te voelen wat hij al achter de kiezen heeft?' luidde bijvoorbeeld een van de vragen. ''Gatver!" roept een meisje als ze haar hand in de eerste doos heeft gestoken en zich realiseert dat ze in een bakje met rupsen heeft gevoeld. Ook in het huisje van Daria is het flink griezelen geblazen. ''Ik heb gemalen vleermuisvleugels, magische heksensoep, ingewanden van de huisdraak en witte schapenhersens in de aanbieding," zegt de heks op een toon die de kinderen doet huiveren. ''Durven jullie dat wel te proeven?" Een van de jongens doet stoer een stap naar voren, maar een paar meisjes blijven veilig staan. De familie Kuijpers uit Zwartemeer is verrast door het Halloween-evenement, maar noemt het een 'erg leuke actie'. ''Het is Oktobermaand Kindermaand en een bezoek aan dit park was een van de activiteiten," zegt moeder Kuijpers. ''Onze dochter Franka vindt het erg leuk." Taman Indonesia kan ook de goedkeuring van de familie Wever uit Assen wegdragen. ''We kenden dit park al wel en dit was een mooie gelegenheid om ernaar toe te gaan," aldus Henk Wever. Ondertussen vergapen zijn beide dochters zich aan een 'tovenaar', die een munt laat verdwijnen en het getal raadt dat de jongste in haar hoofd heeft.

Het dierenpark Taman Indonesia is eigenlijk een uit de hand gelopen hobby, zo laat eigenaar Henk Wareman weten. ''Ik ben ongeveer vijftien jaar geleden begonnen met het verzamelen van exotische vogels en sinds een jaar of tien is het park geopend voor publiek." Wareman's voorliefde voor tropische dieren is geen toeval. ''Mijn vrouw - zij is helaas overleden - komt uit Indonesië en ook zelf heb ik met mijn kinderen veel door het land gereisd. Zij runnen nu ook het park." Taman Indonesia is momenteel goed voor zo'n 25.000 bezoekers per jaar.

Op 1 november sluit het park en wordt het uitgebreid.


Stentor
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
Halloween gevierd in Taman Indonesia
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Dierverzorger voor één dag in Taman Indonesia
» win vrijkaarten voor Taman Indonesia
» WinterFashionFair in Taman Indonesia, 27-11-2011
» Indische bibliotheek geopend in Taman Indonesia
» Taman Indonesia organiseert Pasar Makanan

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: