Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië

IndexKalenderFAQRegistrerenInloggen

Deel | 

70-Jarige herdenking Slag in de Javazee februari 2012. !!!!

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
AuteurBericht
Henri R. Cingoor

Aantal berichten: 1227
Registratiedatum: 04-01-09

BerichtOnderwerp: 70-Jarige herdenking Slag in de Javazee februari 2012. !!!!   ma 14 nov 2011 - 9:10

Ter gelegenheid van de a.s. herdenking Slag in de Javazee komende maand februari 2012, welker slag al wéér 70 jaren geleden plaats vond en waarbij een duizendtal dienstdoenden voor vorst en vaderland en vooral voor ons nabestaanden en betrokkenen, sneuvelden.

Er zijn heden te dage nog nabestaanden en/of rechtstreekse verwanten, die elke dag hun verloren naasten/geliefden/echtgenoten gedenken en herdenken. !!!

Door het VON - onder leiding van ing. Joop Nahuijsen - is een geschrift uitgebracht welke hierover bericht.
Joop is zeer actief bezig om één en ander naar goed behoren te laten verlopen. Op het I4E forumwas in 2009 al een artiekel aan Joop gewijd.
Joop is ook zeer actief op het gebied van haven-verbetering in Indonesë.

Conform een bericht van Joop, welke ik gisteren mocht ontvangen is een vergadering gepland op a.s. woensdag 16 november 2011 met het volgende op de agenda:

A.s. 16/11 heb ik het 2de overleg met Admiraal Matthieu Borsboom van de
Koninklijke Marine (KM) en de directeur van de OorlogsGravenStichting (OGS)
dhr. Flierenga in Den Helder over de definitieve vorm voor de Ceremonie van
de Herdenking van de Slag in de Javazee 2012 op de Locatie in de Javazee.

Hetr VON heeft dringend behoefte aan namen,adressen van eventuele overlevenden en nabestaanden alsmede steun in welke vorm dan ook van elke betrokkene. !!!!

Hieronder volgt een stuk van de inhoud, software matig geschikt gemaakt voor dit forum.

Belangstellenden voor de komplete folder van het VON in PDF formaat kunnen dit krijgen, door Joop Nahuijsen ( zie onder.) een mailtje te sturen, hetgeen graag gehonoreerd zal worden.

Laten wij deze a.s. gebeurtenis niet zomaar aan ons voorbijgaan.

Aangepaste folder volgt hieronder:

Quote:

UNION OF SURVIVORS & RELATIVES FROM
“THE BATTLE IN THE JAVASEA 1942 C..A..”
Vereniging van Overlevenden & Nabestaanden van “De Slag in de Javazee 1942 c..a..”
“All ships – follow me”
________________________________________________________________________________________________________

Aan alle Leden van de VON,
Bandung , 07 november 2011.
Betreft : Herdenking van “de Slag in de Javazee-70 jaar” op 27 februari 2012

Geachte Leden,

Voor de jaarlijkse Ceremonie van de herdenking van “de Slag in de Javazee (nu 70 jaar)” in Surabaya op 27 februari 2012
is na intensief overleg tussen de VON en de Koninklijke Marine (KM) c.s. de intentie ontstaan om deze herdenking in 2012
zowel op het Marine-Ereveld Kembang Kuning in Surabaya, als op de Locatie 06o00’ Z.B. en 112o05’ O.L. van de Hr.Ms.
“De Ruyter” en de overige Marine-schepen in de Javazee tussen Surabaya en Pulau Bawean te laten plaats vinden. Hierbij
doe ik u de voorlopige informatie van het tijdsplan en de te nemen acties voor de laatst genoemde Ceremonie toekomen:
Globaal Dagschema: 27 Februari 2012 te Surabaya, Indonesia:

- 08.30 - 10.30 Ontvangst en Ceremonie op het Marine-Ereveld Kembang Kuning in Surabaya;
- 10.30 - 11.00 Met de bus naar de Ferryboat in Gresik;
- 11.00 - 14.00 Met de Ferryboat heen varen naar de Locatie
- 14.00 – 15.00 De Ceremonie op de Locatie 06o00’ Z.B. en 112o05’ O.L.
- 15.00 - 17.30 Met de Ferryboat terug varen naar Gresik
- 17.30 - 18.00 Met de bus terug naar Surabaya.

Om dit doel te bereiken is dit Globaal Tijdschema voor de voorbereidingen van 27 Februari 2012 opgezet:
A. November en December 2011:

a. Concept dagschema 27.02.2012 vaststellen
b. Huurprijs Ferryboat, accomodatie, scheepstype, catering, busvervoer, etc.
c. Totale Kosten bepalen:
d. Sponsors bepalen en aanschrijven;
e. Deelnemerslijst
f. Leden en belangstellenden aanschrijven;
g. Pers IDN en NL inlichten.

B. December 2011:

a. Concept Draaiboek opstellen voor de dag van 27 februari 2012.
b. Kostenverdeling: voor KM, Karel Doormanfonds, OGS, Ambassade Jkt., sponsors, leden, etc.
c. Deelnemerslijst vaststellen; ook sorteren op leeftijd en gezondheid (voor de vaartrip).

C. Januari 2012:

a. Definitieve dagschema 27.02.2012
b. Definitieve Deelnemerslijst
c. Definitieve Kosten
d. Definitieve Inkomsten
e. Sponsors, leden, belangstellenden, etc. definitief inlichten, aanschrijven en betalingen;

D. Februari 2012:

a. Afchecken punten A t/m C en eventueel bijstellen.
b. Weerprognoses bestuderen.
Ik houd u op de hoogte van deze voortgang.

Met vriendelijke groeten,

Ing. Joop Nahuijsen.

Emaiil : joopnahuysen@ing-rail.com
Terug naar boven Go down
wu

Aantal berichten: 3327
Registratiedatum: 08-12-08

BerichtOnderwerp: Re: 70-Jarige herdenking Slag in de Javazee februari 2012. !!!!   di 15 nov 2011 - 21:57

lijkt me belangrijk genoeg om deze Herdenking 70 jaar Slag in de Javazee niet ook in stilte voorbij te laten gaan....

Bent u of kent u overlevenden of nabestaanden van de vele slachtoffers....
neemt u dan alstublieft contact op met Ing. Joop Nahuijsen.

Email : joopnahuysen@ing-rail.com

De tijd dringt...
Terug naar boven Go down
http://indonesie.actieforum.com
Henri R. Cingoor

BerichtOnderwerp: Re: 70-Jarige herdenking Slag in de Javazee februari 2012. !!!!   do 16 feb 2012 - 13:42

Het was voor de Koninklijke Marine "onaanvaardbaar"..........
Net zo onaanvaardbaar als het onaanvaardbare sneuvelen?
Die "kleine gele mannetjes"?

Terug naar boven Go down
ElEl

Aantal berichten: 3564

BerichtOnderwerp: Re: 70-Jarige herdenking Slag in de Javazee februari 2012. !!!!   do 23 feb 2012 - 17:21

Koningin zegt verplichtingen af

Laatste update: 23 februari 2012 17:33

DEN HAAG - Koningin Beatrix blijft langer in Lech in verband met de gezondheidssituatie van prins Friso. Dat maakte de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) donderdag bekend.

De vorstin is komend weekeinde kort terug in Nederland, maar vertrekt daarna weer naar Oostenrijk. De afspraken van de koningin volgende week vervallen, aldus de RVD.

Prins Willem-Alexander, prinses Máxima en hun drie kinderen blijven ook volgende week in het Oostenrijkse wintersportoord. Dat is geen verlenging, stelt de RVD. De skivakantie van 2 weken was van tevoren al gepland.

Het is onduidelijk hoelang Friso nog in het ziekenhuis van Innsbruck zal verblijven. Zijn toestand is nog altijd onveranderd, liet de RVD donderdag weten. Dat betekent dat de prins nog altijd in levensgevaar is.

Friso raakte vorige week vrijdag levensgevaarlijk gewond toen hij tijdens het skiën werd bedolven onder een lawine.

Den Haag

Beatrix zou maandag in de Kloosterkerk in Den Haag aanwezig zijn bij de 70e herdenking van de slag in de Javazee in 1942. Prins Willem-Alexander komt nu voor haar in de plaats. Hij zal hiervoor kort zijn verblijf in het Oostenrijkse Lech onderbreken.

Op dinsdag zou Beatrix in de Ridderzaal in Den Haag aanwezig zijn bij een symposium ter gelegenheid van het 10-jarig bestaan van Eurojust, een justitieel samenwerkingsverband van de Europese Unie om grensoverschrijdende criminaliteit te bestrijden. Minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie zal de vorstin vervangen.

Het aanbieden van de geloofsbrieven door de ambassadeurs van Mozambique en Djibouti dat woensdag zou plaatsvinden, is uitgesteld.

Bezoek
Prins Constantijn, prinses Laurentien en prinses Mabel zijn donderdag aan het begin van de middag bij de universiteitskliniek van het Landeskrankenhaus in Innsbruck geweest om prins Friso te bezoeken.

Voor Laurentien was het de eerste keer dat ze bij haar zwager op ziekenbezoek ging. Constantijn is al een keer eerder geweest.

Na anderhalf uur beëindigden ze hun bezoek. Met gespannen gezichten verlieten ze het ziekenhuis.

Mabel bezocht haar echtgenoot elke middag. De afgelopen 5 dagen kwam koningin Beatrix in de middag met haar mee. Van alle volwassen Oranjes in Lech is nu iedereen in het 120 kilometer verderop liggende Innsbruck geweest.

School
De kinderen van Willem-Alexander en Maxima gaan volgende week nog niet naar school in hun woonplaats Wassenaar. Er wordt aan de leerplichtwet voldaan, aldus de RVD.
Het is niet bekend wanneer prins Constantijn, prinses Laurentien en hun kinderen naar huis terugkeren.

Nu.nl
Terug naar boven Go down
http://www.tileng.nl
Henri R. Cingoor

BerichtOnderwerp: Re: 70-Jarige herdenking Slag in de Javazee februari 2012. !!!!   za 25 feb 2012 - 13:57

Zaterdag 25 februari 2012.

Ergens, ver weg in de warme tropenzon op een ereveld genaamd Kembang Kuning, is op deze dag door de directeur van de OGS - de heer Gel Flieringa - een héél mooi gebaar gedaan voor de gemoedsrust van de gesneuvelden en familieleden.

Hij strooide pasarbloemen bij de naamplaten van de gesneuvelde opvarenden van de HMS de Ruyter ter ere en respect voor mijn broer.
Hij deed dit spontaan, naar aanleiding van enkele vervelende gebeurtenissen mij overkomen in de afgelopen jaren, tijdens een paar keren onderhoud/contact dat ik had met personeel van de OGS al hier in Den Haag en de heer W. Kessels hem hierover mededeelde.

De heer W. Kessels is de 24ste februari 20120 te Surabaya gearriveerd om één en ander te regelen/assisteren/aanwezig te zijn bij de a.s. ceremoniële herdenking op de 27 februari a.s.

Mijn dank is groot aan de OGS en de heer Flieringa en voor de heer W. Kessels en ik meen het me te veroorloven om dat ook kenbaar te maken op dit forum.

De heer W. Kessels bij de naamplaat.

De heer Flieringa strooit de bloemen.

De heer Flieringa wijst de naam aan:

Mede namens mijn broer, wil ik hierbij mededelen, dat uiteraard het eerbetoon ook geldt voor alle andere gesneuvelden, die daar liggen.

Immers: zij waren strijdmakkers en gaven gezamenlijk en naast elkaar hun leven voor vorst en vaderland en bovenal voor ons nabestaanden.

Februari 2012: 70 jaar geleden alweer.
Een vader verloor zijn zoon in de maand februari.
Een zoon verloor zijn vader in de maand februari.

Een extract uit het bericht, dat ik kreeg:
Zoals ik jou heb beloofd heb ik allereerst de stad, jouw stad, Surabaya de groeten gedaan toen ik hier gisteren aankwam!
Vandaag bij het Karel Doorman monument bij jouw broer Cor geweest en hem verteld van onze ontmoeting.
Later op de dag heb ik de Directeur van de Oorlogsgraven Stichting, dhr. Gel Flieringa, in het kort over onze
ontmoeting verteld en hij heeft spontaan strooibloemen bij jouw broer gestrooid!!
Ik hoop dat je hierdoor nog meer rust zal krijgen en ben verzekerd dat wij dat vanuit het hart hebben gedaan en met trots dat wij dat mochten doen voor jou!
Terug naar boven Go down
ElEl

BerichtOnderwerp: Re: 70-Jarige herdenking Slag in de Javazee februari 2012. !!!!   za 25 feb 2012 - 14:24

Ben er stil van...........wat een mooi gebaar!

roosje roosje roosje
Terug naar boven Go down
Henri R. Cingoor

BerichtOnderwerp: Re: 70-Jarige herdenking Slag in de Javazee februari 2012. !!!!   za 25 feb 2012 - 14:31

Ja zeer zeker een mooie geste.

Ik hoop niet dat het rijtje van vader/zoon en zoon/vader nu aangevuld zal worden met dochter/vader en broer/zus.
Ik krijg maar halve berichten binnen vanuit Spanje, zo niet helemaal niets.
Terug naar boven Go down
wu

Aantal berichten: 3327

BerichtOnderwerp: Re: 70-Jarige herdenking Slag in de Javazee februari 2012. !!!!   za 25 feb 2012 - 20:39

Tuhan memberi, Tuhan mengambil.... en vaak weten wij niet waarom

Good old W. die toevallig op je pad kwam en de boodschap kon overbrengen
En wat zus betreft kan ik broer alleen sterkte toewensen.

roosje
Terug naar boven Go down
http://indonesie.actieforum.com
Boeroeng

Aantal berichten: 593
Registratiedatum: 03-01-09

BerichtOnderwerp: Re: 70-Jarige herdenking Slag in de Javazee februari 2012. !!!!   za 25 feb 2012 - 21:08

Henri,

Het zal wel ok zijn voor je dat ik posting hebt doorgelinkt naar I4E ?
Zo niet.. dan hoor ik het van je.
Terug naar boven Go down
Bob Angsat

Aantal berichten: 364
Registratiedatum: 18-01-10
Leeftijd: 56

BerichtOnderwerp: Re: 70-Jarige herdenking Slag in de Javazee februari 2012. !!!!   za 25 feb 2012 - 21:43

Altijd goed. Dat weet je toch.

Terug naar boven Go down
Bob Angsat

Aantal berichten: 364
Registratiedatum: 18-01-10
Leeftijd: 56

BerichtOnderwerp: Re: 70-Jarige herdenking Slag in de Javazee februari 2012. !!!!   za 25 feb 2012 - 21:45

Henri is al slapen, dus zijn honneurs waar genomen. voor mijn beurt geantwoord.
Terug naar boven Go down
ElEl

BerichtOnderwerp: Re: 70-Jarige herdenking Slag in de Javazee februari 2012. !!!!   za 25 feb 2012 - 21:58

Hoop dat je gauw bericht krijgt uit Spanje.......xxx

roosje
Terug naar boven Go down
ElEl

BerichtOnderwerp: Re: 70-Jarige herdenking Slag in de Javazee februari 2012. !!!!   ma 27 feb 2012 - 9:50

Vanaf 11.00 uur rechtstreeks verslag van de herdenking.
Terug naar boven Go down
wujud
Admin

Aantal berichten: 780

BerichtOnderwerp: Re: 70-Jarige herdenking Slag in de Javazee februari 2012. !!!!   ma 27 feb 2012 - 11:29

Sad gemist.....

Boeroeng

Aantal berichten: 593
Registratiedatum: 03-01-09

BerichtOnderwerp: Re: 70-Jarige herdenking Slag in de Javazee februari 2012. !!!!   ma 27 feb 2012 - 12:26

er was niet zoveel aan hoor.
de speeches van de marinemensen waren voorspelbaar. De muziek ook.
alleen het persoonlijk verhaal van de zoon van Doorman was de moeite waard
hij vertelde over de laatste dagen voor de slag, de vlucht naar australië en hoe ze daar beschoten werden en hij moest zwemmen voor zijn leven als 6-jarige !

tjaaaa de hoge omes en/of hun gezinnen kregen natuurlijk privileges met dat vluchten
Terug naar boven Go down

70-Jarige herdenking Slag in de Javazee februari 2012. !!!!

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 6Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Similar topics

-
» mulch en zelf uitzaaiende 1-jarige planten
» Kegelcompetitie 2011/2012
» Seozoen 2012 van Robert
» De ramen worden miv 2012 weer gewassen
» Garmin City Navigator Europe NT 2012.30 MAPSOURCE

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Actueel-