Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 P. Fredriksz - ’De Zwervende Indo’

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

P. Fredriksz - ’De Zwervende Indo’ Empty
BerichtOnderwerp: P. Fredriksz - ’De Zwervende Indo’   P. Fredriksz - ’De Zwervende Indo’ Icon_minitimewo 11 jan 2012 - 12:24


P. Fredriksz - ’De Zwervende Indo’ 11011210 Foto: Woorden over leven


Almeerder (90) schrijft boek over leven
Gepubliceerd op 11 januari 12, 11:20

ALMERE/TAMAR DE VRIES - De Almeers-Indische Piet Fredriksz (90) heeft zijn ervaringen op verschillende plekken op de aardbol in boekvorm uitgegeven.

,,Ik vertelde mijn levensverhaal herhaaldelijk aan mijn kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen’’, zegt de schrijver. ,,Maar toen ik in 1996 een hartoperatie moest ondergaan, begonnen mijn kinderen erop aan te dringen dat ik mijn ervaringen op papier moest zetten. Ze zeiden ’straks kun je het misschien niet meer vertellen’. Ik ben er toen al aan begonnen, maar het boek ligt pas sinds kort in de boekhandel’’, vertelt de Almeerder.

Het boek getiteld ’De Zwervende Indo’, leest als een avonturenroman. Fredriksz vertelt hoe hij op Java als dienstplichtig soldaat Nederlands-Indië tegen de Japanners moest verdedigen. Als krijgsgevangen dwangarbeider moest hij aan de Birmaspoorlijn werken. In het boek legt Fredriksz uit hoe hij wist te overleven.

Na het krijgsgevangenschap kwam hij terecht in de Indonesische onafhankelijkheidsstrijd. Als politieman werkte hij op Sumatra en in Nieuw-Guinea. In oktober 1962 kwam Fredriksz met vrouw en kinderen naar Nederland. De Almeerder wil met zijn boek ’een persoonlijke blik bieden op grote gebeurtenissen uit de wereldgeschiedenis’.

,,Dat is niet alleen voor familie en kennissen interessant, maar ook voor lotgenoten en belangstellenden in de migratiegeschiedenis van de twintigste eeuw. Al schrijvend realiseerde ik me dat ik alles had gedaan wat in mijn vermogen lag om mijn gezin door de woelige momenten van de geschiedenis te loodsen. Dat gevoel geeft mij rust’’, besluit de schrijver. Meer info: www.woordenoverleven.nl


www.almerevandaag.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

P. Fredriksz - ’De Zwervende Indo’ Empty
BerichtOnderwerp: Re: P. Fredriksz - ’De Zwervende Indo’   P. Fredriksz - ’De Zwervende Indo’ Icon_minitimewo 11 jan 2012 - 22:50

De link www.woordenoverleven.nl.
doet het op dit moment niet.

DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

P. Fredriksz - ’De Zwervende Indo’ Empty
BerichtOnderwerp: Re: P. Fredriksz - ’De Zwervende Indo’   P. Fredriksz - ’De Zwervende Indo’ Icon_minitimewo 11 jan 2012 - 23:32

Ik ben gewend een punt aan het eind van een zin te plaatsen.
Maar ik vergeet soms dat die punt niet achter een internetadres hoort Evil or Very Mad

Dus niet .nl. of .com. bijvoorbeeld maar .nl of .com

Embarassed Maaf, om DK
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

P. Fredriksz - ’De Zwervende Indo’ Empty
BerichtOnderwerp: Re: P. Fredriksz - ’De Zwervende Indo’   P. Fredriksz - ’De Zwervende Indo’ Icon_minitimewo 11 jan 2012 - 23:47

Hartelijke dank, Wu.
Eigenlijk had ik dat zelf ook moeten zien, dom van me, maaf Wu.

Zonder de laatste punt doet de site het wel.

DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
Gesponsorde inhoud





P. Fredriksz - ’De Zwervende Indo’ Empty
BerichtOnderwerp: Re: P. Fredriksz - ’De Zwervende Indo’   P. Fredriksz - ’De Zwervende Indo’ Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
P. Fredriksz - ’De Zwervende Indo’
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Indo
» n Indo in Canada - 6
» n Indo in Canada - 17
» n Indo in Canada - 7
» n Indo in Canada - 18

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Boekbesprekingen-
Ga naar: