Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Thuis in het paradijs, Het onontdekte Bali

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Thuis in het paradijs, Het onontdekte Bali  Empty
BerichtOnderwerp: Thuis in het paradijs, Het onontdekte Bali    Thuis in het paradijs, Het onontdekte Bali  Icon_minitimeza 14 jan 2012 - 19:16

Baliza 14 jan 2012, 16:53
Thuis in het paradijs
Het onontdekte Bali


door Kenneth Stamp

“Mensen verwachten een druk, toeristisch wespennest bij het zuiden van Bali, maar dat is een misvatting”, vertelt Marcello Supusepa, zittend in zijn stand op de Vakantiebeurs. Hij is eigenaar van Home Bali Home, een bed and breakfast op het paradijselijke, Indonesische eiland. “Wij bieden een thuis ver weg van huis, van waaruit je het Bali kunt ontdekken dat nog weinig mensen hebben gezien.”

Thuis in het paradijs, Het onontdekte Bali  Fotoartikelbalih947732d
Marcello Supusepa (rechts) met zijn vrouw Jolanda en dochter Jade.

Thuis in het paradijs, Het onontdekte Bali  Hbhvimpressie2947691d
Uitzicht vanuit de HomeBaliHome villa.

De tafel ligt bezaaid met fotoalbums vol spierwitte stranden en glimlachende vakantiegangers die zichtbaar genieten. “In het zuiden, waar onze villa en suites staan, vindt je privéstranden waar je alleen per kabelbaan kunt komen”, vertelt Supusepa. In 2006 kocht de van oorsprong Molukse Amsterdammer een stukje grond in Jimbaran. Daar mocht hij zich een paar jaar later de trotse eigenaar noemen van een bed and breakfast, Home Bali Home, samen met zijn vrouw Jolanda en zijn achtjarige dochtertje Jade. Op de Vakantiebeurs in Utrecht vertellen ze bezoekers over ‘hun’ Bali.


In alle rust

“Onze bed and breakfast is gelegen op het meest zuidelijke stukje van Bali, op de as van het eiland. Hierdoor hebben bezoekers een uitzicht op het hele eiland”, aldus Supusepa. Home Bali Home biedt bezoekers een thuishaven op het eiland. “Wie het vliegveld uit wandelt, schrikt enorm van de drukte. Overal zoeven scooters om je heen en je hebt het gevoel in een wespennest beland te zijn. Bij ons kun je bijkomen en je vakantie in alle rust plannen.”

Eenmaal aangekomen in de suite, neemt Marcello de kaart van het eiland met bezoekers door en stippelt hij een op maat gemaakte vakantie uit. “De volgende dag kom ik terug en dan laten de mensen me weten wat ze allemaal willen zien. Ik zorg voor het vervoer en ben tevens een hotline bij vragen of problemen.” Hij raadt aan een simlockvrije telefoon mee te nemen, om 24 uur in contact te kunnen blijven met ‘de thuishaven’. “Bij ongevallen, problemen, pech onderweg of voor reistips zijn we altijd bereikbaar”, vertelt hij lachend. “Het scheelt hierbij dat we zowel de Nederlandse als de lokale taal beheersen.”


Écht thuis

Het gebied ten zuiden van de bed and breakfast noemt hij het ‘achterland’. “Een ideaal gebied om je scootertocht om het eiland te oefenen”, meent hij. Supusepa’s hospitality- en horeca-achtergrond komen goed tot zijn recht op Bali. “De reacties op de Facebook-pagina van Home Bali Home liegen er niet om: mensen voelen zich bij ons écht thuis. Gastvrijheid zit in me en ook in mijn familie. Mijn dochtertje van acht vult halflege drinkglazen bij en bakt zelfs pannenkoeken voor bezoekers. Ze geniet ervan.”

Home Bali Home belooft een vakantie-ervaring die nog maar weinig mensen hebben meegemaakt. “Als je in alle rust het eiland wilt verkennen, en liever niks meekrijgt van de drukte en het toerisme, dan kan dat bij ons”, vertelt Supusepa. “Een scootertocht om het eiland geeft je zelfs direct contact met de bevolking en dan maak je de mooiste avonturen mee. Op die manier wordt de schoonheid van het zuiden echt aan je ontsloten.”

Telegraaf
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
dannisen




Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 23-11-12
Leeftijd : 37

Thuis in het paradijs, Het onontdekte Bali  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Thuis in het paradijs, Het onontdekte Bali   Thuis in het paradijs, Het onontdekte Bali  Icon_minitimevr 23 nov 2012 - 4:36

Dit is echt geweldig om te weten over de mensen op Bali en de begeleiding die u gedeeld over de plaats zullen vele toeristische die de vakantie van plan daar te helpen. Ik moet zeggen dat er is zoveel te doen en te zien.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Thuis in het paradijs, Het onontdekte Bali
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» OVT NPO 1: Paradijs Bali
» Klein paradijs
» De Banda eilanden: het laatste verborgen paradijs?
» Filmisch paradijs
» Kunst uit een verloren paradijs

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Reizen :: Reisinformatie-
Ga naar: