Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Half jaar cel voor illegaal roken in Jakarta

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Half jaar cel voor illegaal roken in Jakarta Empty
BerichtOnderwerp: Half jaar cel voor illegaal roken in Jakarta   Half jaar cel voor illegaal roken in Jakarta Icon_minitimevr 13 maa 2009 - 15:40

Half jaar cel voor illegaal roken in Jakarta

Half jaar cel voor illegaal roken in Jakarta 2r5w047
Wie in de Indonesische hoofdstad Jakarta het rookverbod negeert, loopt kans op een half jaar cel en een boete van ruim 320 Euro. Met ingang van april gaan de Indonesische autoriteiten de rookverbod-teugels strak aanhalen.

Het rookverbod geldt in Jakarta in openbare gebouwen, op kinderspeelplaatsen en in het openbaar vervoer. Het verbod werd twee jaar geleden ingevoerd, maar tot nu toe werd nog nooit de maximum straf opgelegd aan overtreders.

Dat gaat dus per april veranderen. "Tot nu toe was er sprake van een leerproces", zegt Ridwan Pandjaitan, hoofd van de milieu-commissie in Jakarta. "Maar nu gaan we er serieus werk van maken".

De wet laat wel ruimte voor het inrichten van speciale rookruimten in kantoren, winkelcentra en restaurants. Dat kunnen ondernemers ook maar beter doen, want hun zaak kan van overheidswege gesloten worden als er illegaal gerookt wordt.

©️ rookpauze.nlJan Emous | 13-3-2009 | 15:35
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Half jaar cel voor illegaal roken in Jakarta Empty
BerichtOnderwerp: Re: Half jaar cel voor illegaal roken in Jakarta   Half jaar cel voor illegaal roken in Jakarta Icon_minitimevr 13 maa 2009 - 17:42

Ja ja ja, ik zie het al voor me.
De arme Pak becak of Pak Dokar steekt per ongeluk op een verboden plek zijn saffie of kretek op en pats boem: aub Pak, een bon van 320 euro.

Loh Pak Polisi, ik heb vandaag nog niet genoeg geld verdiend om een pincuk nasi bij de warung te kopen, hoe dan dese? Ken niet betalen Pak Polisi.

OK Pak becak, ga maar mee, masuk penjara.

Oh graag Pak Polisi, dan heb ik tenminste te eten.

Oh, dus jij denkt gratis eten te krijgen in de penjara?

Ja Pak, anders kelaparan ik Pak.....


En zo gaan we door.

Wedden, dat dit een nieuwe bron van inkomstencorruptie wordt?

Ken je niet betalen meneer? Nou hoeveel heb je op zak, Geef dat dan maar aan me, zei de politie agent c.q. toezichthouder.

En zo is iedereen happy toch.

Behalve de turis, want die is rijk en die moet vol betalen. Twisted Evil

Amien.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
 
Half jaar cel voor illegaal roken in Jakarta
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 1,5 jaar cel voor man die gouverneur van Jakarta met valse filmmontage cel in kreeg
» Poetsen in Singapore: elk half jaar een zwangerschapstest
» ’Trees een half jaar dood? Ik geloof er niks van’
» Australiër krijgt jaar cel om roken joint op Bali
» 16 jaar celstraf voor smokkelen papagaaieneieren

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Actueel-
Ga naar: