Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken

Ga naar beneden 
+2
peroenemeyer
ElEl
6 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken  Empty
BerichtOnderwerp: Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken    Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken  Icon_minitimeza 28 jan 2012 - 10:04

Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken
zaterdag 28 januari 2012, 09u30

Auteur: Sofie Vanherpe

Vlaanderen Vakantielandreporter Thomas Vanderveken ontdekt waarom Bali en Lombok zo gegeerd zijn als vakantiebestemming. Strand, zee en zon, maar ook lekker eten, een fascinerende cultuur en een prachtige natuur blijken maar enkele troeven van deze twee Indonesische eilanden. Kortom, iedereen kan er zijn hart ophalen, of je nu van een luxueuze wellnessvakantie of van een avontuurlijke trip door de rijstvelden droomt.

Reden 1:
Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken  Balilerenokjpgh411jpg60

Bekijk hier de andere 8 redenen.

Standaard
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
peroenemeyer




Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 14-06-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : Nederland

Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken   Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken  Icon_minitimedo 14 jun 2012 - 10:20

Hallo ..
Dit zijn de echt heel mooie reden van de reis naar Bali. Ik ga ermee akkoord dat veel mensen van plan zijn vakantie naar een dergelijke bestemming want er is zo leuk om te ervaren. De stranden, attracties, cultuur, eten, alles is geweldig over de plaats.
Terug naar boven Ga naar beneden
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken    Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken  Icon_minitimeza 16 jun 2012 - 23:30

Dag peroenemeyer,

Van harte welkom op dit forum.

Ach, iedereen die wel eens naar Bali is geweest, weet hoe geweldig dit eiland voor het toerisme is, want op Bali zijn ze goed ingericht op de "verwende" toerist.
Maar overal in Indonesië is het prachtig, misschien niet overal zijn ze gewend aan toeristen, maar er is een enorme keuze.


DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
bartbesar

bartbesar


Aantal berichten : 34
Registratiedatum : 04-01-09
Leeftijd : 75
Woonplaats : velp (gld)

Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken    Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken  Icon_minitimezo 17 jun 2012 - 14:26


Niet alleen Bali en Lombok zijn mooi.
Sumbawa is ook mooi als je er rond toert,wij hebben er van genoten.
Maar ondanks dat Java zeer dicht bevolkt is zijn er genoeg plaatsen die ontzettend mooi zijn.
en waar je bijna geen toerist ziet.
Vlak bij de Bromo richting Malang waren we zomaar een weggetje ingeslagen en reden
door een gebied waar nog nooit een toerist geweest was (hoe is het mogelijk zou je denken)
geweldig zo mooi daar.
En vlak Sulawesi niet uit tot nu toe het mooiste wat ik gezien heb wat natuur betreft.
Dit jaar doen we via de ferry heel Zuid-Sumatra zijn daar nog nooit geweest dus we zijn
benieuwd duimenop

groetjes Bart
Terug naar boven Ga naar beneden
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken    Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken  Icon_minitimezo 17 jun 2012 - 23:08

Beste Grote Bert,
Sumatera Selatan is niet berekend op toeristen, behalve in de grote steden in het zuiden.
En bij Way Kambas, het nationale (beschermde) park waar de Sumatraanse tijger en de olifanten een bescherming genieten). Overigens is dat wel toeristisch, met onder andere olifanten shows en je kan er een ritje op een olifant maken etc...
Maar ten westen de bergen ingaan, bijvoorbeeld via Pringsewu naar het westen gaan en dan naar het noorden, het is daar prachtig, alleen lastig om een slaapplaats (of hotel) te vinden.
Zoek vooral de piep kleine dorpen in het "binnenland", maar dan kom je "primitieve" armoede tegen.
Ik schrijf "primitieve" tussen "" want ik bedoel geen sloppen wijk, maar hoe de mensen leven alsof de tijd heeft stilgestaan ....
Zuid Sumatra is op wat enkele hot-spots na, vrij onbekend gebied voor toeristen, ik ben er geweest.
Ik kon logeren in een RK klooster (via-via gekregen) en van daar uit "gidsen" (gewoon betrouwbare mensen) krijgen die ons gezin juist de bijzonderheden lieten zien, soms de uitersten, zoals de uitbuiting van mensen in een ananas fabriek en de palmolie plantages en het verderfelijke "slash and burn" systeem (bossen omhakken en in de brand steken), en oliepalmen planten, de uitbuiting van de mensen, want er is te weinig werk te vinden, enfin je zal daar ook al het nodige over gehoord of gelezen hebben.....
Hopelijk spreek je een aardig mondje bahasa, want veel andere talen kennen ze niet. Ja natuurlijk de lokale dialecten, maar dat is helemaal onverstaanbaar.
Overigens is er ook nog veel kinderarbeid in de kleine dorpjes.
Maar de klederdracht van Lampung Selatan is werkelijk prachtig, maar alleen voor de zeer rijken bestemd...




DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
bartbesar

bartbesar


Aantal berichten : 34
Registratiedatum : 04-01-09
Leeftijd : 75
Woonplaats : velp (gld)

Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken    Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken  Icon_minitimedi 19 jun 2012 - 6:21


Hallo Duinkonijn,(Hoe kom je op die naam Very Happy )
Wij willen niet echt naar toeristen dingen toe,hebben wat dat betreft genoeg gezien.
We trekken zo maar wat in het rond zien wel waar we uitkomen.
Ik kan me redden maar mijn vrouw spreekt bahasa Indonesia vloeiend,zij komt uit Indonesie
en een vriend uit Jakarta reist ook mee.
De taal is geen probleem een groot voordel zelfs want het opent deuren die voor de ik zal maar zeggen gewone toerist gesloten blijft.
Wij eten ook langs de kant van de weg waar de lokale bevolking eet meestal enak sekali.
Door de jaren heen nooit problemen gehad van hele dagen naar de kamar kecil omdathet eten mij niet was goed gevallen,heb altijd geluisterd naar goede raad wat dat betreft. Very Happy
Mijn vrouw eet alles wat los en vast zit daar bijwijze van spreken dan en ook nooit problemen.
We hopen op 1 groot avontuur daar omdat wij daar nog nooit geweest zijn.
Noord Sumatra kennen wij een beetje,gaan we ook nog weer een keer terug ook willen wij Flores en Sumba nog doen doen alles op de bonnefooi zien wel wat er op ons afkomt.
Maar bedankt voor de informatie.

groetjes Bart.

ps: Ik vond Bartbesar wel leuk ,ik ben 1.92 groot naar Indonesische begrippen ,hier val ik niet op mijn vrouw is 1.56 dat verschil is wel groot Shocked Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken    Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken  Icon_minitimedi 19 jun 2012 - 6:47

Grote Bart,
het zou leuk zijn als je hier jou reisverhaal schrijft, kunnen we ook meegenieten.
Terug naar boven Ga naar beneden
bartbesar

bartbesar


Aantal berichten : 34
Registratiedatum : 04-01-09
Leeftijd : 75
Woonplaats : velp (gld)

Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken    Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken  Icon_minitimedi 19 jun 2012 - 8:10


Hallo OmSid. Smile

Ik zal proberen een dagboek bij te houden van onze belevenissen,heb dat al eens eerder geprobeerd.
Vond het zelf wel leuk alles terug te lezen maar om er een leesbaar en leuk verhaal van te maken is andere koek,ook geprobeerd maar vond dat toen niks.
Maar niet geschoten altijd mis,we proberen het opnieuw.

groetjes Bart duimenop
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken    Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken  Icon_minitimedi 19 jun 2012 - 9:55

cheers lijkt me leuk Bart!

cheers OmSid gaat ook vaak naar Indonesië, dus OmSid heeft vast ook wel leuke anekdotes voor hier

cheers Om DK weet ook nog veel...



duim



Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken    Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken  Icon_minitimewo 20 jun 2012 - 0:48

Grote Bart,
Je schrijft:
Citaat :
Hallo Duinkonijn,(Hoe kom je op die naam
Nou ik woon in de duinen en vroeger stonden mijn bovenste voortanden helemaal naar voren. De kinderen op school noemde mij "konijn" later "broer konijn". Toen vond ik dat niet leuk, maar nu ben ik ompong en heb dus een kunstgebit.
Nu vind ik "konijn" dus een ere naam.
Trouwens hier in de duinen leven ook echte duinkonijn....
Zodoende heb ik deze (schuil) naam genomen (een naam met een klein verhaaltje dus).

Jij en je vrouw spreken vloeiend bahasa indonesia en je houdt niet van die plekken waar zo veel toeristen komen, nou daar hou ik ook van. Inderdaad je hebt het juiste gevoel voor mijn geboorteland, terima kasih !
Dan ben je in Sumatera Selatan op de juiste plek, hoewel ik gezien heb dat er al reisburo's zijn die dit ook ontdekt hebben en sommige toeristen houden ook van die "onbekende plekken".
De enige Hollanders die ik tegen kwam waren 2 studenten (ingenieur) die stage liepen bij een ananas fabriek. Type: avonturiers.

Daarom sluit ik me aan bij het verzoek van OmSid:
Citaat :
Grote Bart,
het zou leuk zijn als je hier jou reisverhaal schrijft, kunnen we ook meegenieten.


Je schrijft dat je wel een dagboek bijhoudt maar niet zo goed zou zijn om er een leesbaar verhaal van te maken, nou dat hoeft hier ook niet. Maar je ervaringen op dit forum schrijven zou wel erg leuk zijn, vooral omdat er maar weinig mensen zijn die ooit in Sumatera Selatan - Lampong geweest zijn...
En ik ben reuze benieuwd hoe het nu is.

Ik heb jarenlang via privé persoon een paar (zeer arme) kinderen financieel gesteund, (ok persoonlijk ontmoet natuurlijk) zodat ze naar school konden gaan, één is apothekersassistente geworden, een ander zelfs fysiotherapeut en nog een ander is naar de universiteit in Jakarta kunnen gaan enzo.
Helaas is ons contactpersoon overleden. En daarmee ook de contacten met de kinderen.
Die contact persoon (een dame) was bevriend met de vrouw van een hoge piet (van de Christelijke partij -een kleine partij weliswaar, maar toch veel macht hij was senator) in het parlement in Jakarta (ik heb die super rijke mensen ook ontmoet) en zo konden we allerlei corruptie en diefstal omzeilen. De goederen en het geld ging dus eerst naar die hoge piet (is ongeveer gelijktijdig met onze contactpersoon overleden) dan werd er niks gestolen en kwam dus goed terecht!

Alvast dank, grote Bart !


DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
Gesponsorde inhoud





Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken    Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken  Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Negen redenen om Bali en Lombok te ontdekken
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Trekt aardbeving een streep onder promotie van Lombok als "het nieuwe Bali"?
» Informatieavond Bali/Lombok Tour
» Lezing over Bali en Lombok in bieb Sneek
» Toeristen dood bij explosie op ferry Bali-Lombok
» Twee werelden, één gedachte: Betoverend Bali & Lombok

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Reizen :: Reisinformatie-
Ga naar: