Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Ik ben geen allochtoon maar een oeroude Indotoon.

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Ik ben geen allochtoon maar een oeroude Indotoon. Empty
BerichtOnderwerp: Ik ben geen allochtoon maar een oeroude Indotoon.   Ik ben geen allochtoon maar een oeroude Indotoon. Icon_minitimedi 31 jan 2012 - 15:32



Elsevier 31-1-2012.


Minister Gerd Leers wil term 'allochtoon' afschaffen

dinsdag 31 januari 2012 07:26

Minister voor Integratie Gerd Leers (CDA) wil af van de term allochtoon voor mensen die in Nederland zijn geboren. Kinderen van immigranten zouden die term denigrerend vinden. De PVV vindt dat Leers met het afschaffen van de term de werkelijkheid verdoezelt.

Dat schrijft De Telegraaf dinsdag.

Denigrerend
‘Ik wil dat mensen die in Nederland zijn geboren geen allochtoon meer heten maar gewoon Nederlander,’ aldus Leers maandag op een bijeenkomst met Libelle-lezeressen.

‘Ik kan me voorstellen dat mensen die honderd procent meedoen in de samenleving zich afvragen waarom ze denigrerend weggezet worden.’

Toenmalig minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) pleitte in 2008 ook al voor het schrappen van de term allochtoon. Volgens hem creëerde de term ‘valse tegenstellingen’. Ook toenmalig minister van Integratie Eberhard van der Laan (PvdA) wilde in 2009 stoppen met de aanduiding.

Verzoezelen werkelijkheid
Gedoogpartner PVV pleitte afgelopen juni nog voor uitbreiding van het begrip. Niet alleen kinderen van immigranten maar ook de kleinkinderen zouden als allochtoon moeten worden aangemerkt.

De PVV vindt dat de werkelijkheid wordt verdoezeld als tweede generatie allochtonen als autochtonen worden bestempeld. De statistieken zouden zo worden vervuild, aldus de PVV.

================
Ik vraag me af welke groeperingen dan onder allochtoon worden gewaarmerkt. De Indische Nederlanders worden - volgens mij en CBS - ook eronder geclassificeerd, hetzij wel weer in een aparte subgroepering.(Aziatisch).


Oproep aan belangstellenden:

Volgende week demo in Den Haag?

"Wij zijn geen allochtoon maar willen voortaan Indotoon genoemd worden."
Amien.

Slap ge OH allemaal. In plaats van daadwerkelijk iets te doen..... bijvoorbeeld door wat opener te zijn over wat aleer is geschied en deels nog steeds wordt verzwegen.
Want als je KB oproept en de zoekmachine op Indisch of Indo loslaat, schrik je je eigen wezenloos over wat er toen al werd ge OH'd.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Ik ben geen allochtoon maar een oeroude Indotoon. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik ben geen allochtoon maar een oeroude Indotoon.   Ik ben geen allochtoon maar een oeroude Indotoon. Icon_minitimedi 31 jan 2012 - 17:05

wat denk je van ' multitoon' ?
klinkt raar..
maar de tegenhanger is 'monotoon'
nog maller..
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ik ben geen allochtoon maar een oeroude Indotoon.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Geen vlucht, maar avontuur..
» 'Ik ben geen Indo maar een Javaanse Surinamer'
» Spong: Wilders is allochtoon van Indonesische afkomst
» Hoog bezoek op Kasteel Duivenvoorde maar.. Geen rijsttafel!!
» Onrust Indonesië: Wij geen kerk? Dan jullie geen moskee

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: