Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Geadopteerde tweeling uit Indonesië vindt elkaar na 28 jaar terug

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Geadopteerde tweeling uit Indonesië vindt elkaar na 28 jaar terug Empty
BerichtOnderwerp: Geadopteerde tweeling uit Indonesië vindt elkaar na 28 jaar terug   Geadopteerde tweeling uit Indonesië vindt elkaar na 28 jaar terug Icon_minitimedo 2 feb 2012 - 21:58


"Ik was heel zenuwachtig hoe ze zou reageren."



donderdag 2 februari 2012, 20:06

Geadopteerde tweeling uit Indonesië vindt elkaar na 28 jaar terug. En blijken in Zweden op slechts een paar kilometer afstand van elkaar vandaan te wonen.

Video op de site van de NOS
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Geadopteerde tweeling uit Indonesië vindt elkaar na 28 jaar terug Empty
BerichtOnderwerp: Re: Geadopteerde tweeling uit Indonesië vindt elkaar na 28 jaar terug   Geadopteerde tweeling uit Indonesië vindt elkaar na 28 jaar terug Icon_minitimedo 2 feb 2012 - 22:59

Tweeling na jaren herenigd


Toegevoegd: donderdag 2 feb 2012, 20:19
Update: donderdag 2 feb 2012, 20:22


De tweelingzusjes Emelie en Lin werden 28 jaar geleden in Indonesië van elkaar gescheiden tijdens een adoptieprocedure. Emelie ging met haar nieuwe ouders naar Zweden. En, naar nu blijkt, Lin ook.

De taxichauffeur van de nieuwe ouders van Lin speelde een cruciale rol bij de uiteindelijke hereniging van de tweeling. Vlak voor ze bij het weeshuis wegreden, achterhaalde hij de Indonesische naam van Lins zusje. "Toen ze thuiskwam begon mijn moeder te zoeken", vertelt Lin over de speurtocht van haar moeder.

Ze kwam uit bij de ouders van Emelie en legde contact. Maar de gegevens van de twee meisjes bleken niet met elkaar te kloppen. Daarna stopte Lin's moeder met zoeken.

Aarzeling

Vorig jaar herinnerde de moeder van Emelie zich mevrouw Backlund en haar dochtertje Lin. Lin bleek net als Emelie in het zuiden van Zweden te wonen, op slechts luttele kilometers afstand. Na enige aarzeling, pakte Emelie de telefoon. "Ik was heel zenuwachtig hoe ze zou reageren. Dat ze het vreemd zou vinden als ik haar zou bellen. Dat ze zich zou afvragen wie ik ben."

Lin was natuurlijk verrast. Maar toen ze het ging uitzoeken liepen de twee al snel tegen dezelfde hobbels aan als hun ouders 28 jaar geleden.

"In onze adoptiepapieren stonden dingen die niet met elkaar klopten", zegt Lin Backlund. "We wilden weten of we uit verschillende families kwamen, of dat we toch zussen waren. Dus deden we een DNA-test."

Bruiloft

Nu blijkt dat ze zussen zijn, komen ze erachter dat ze meer delen dan alleen dezelfde genen. Ze zijn allebei leraar, speelden dezelfde muziek op hun bruiloft ("You and Me" van Lifehouse) en trouwden op dezelfde dag, zij het met een jaar verschil.

"Het voelt een beetje onwennig", zegt Emelie. "Maar het is natuurlijk ook heel leuk en gaaf dat we zoveel dingen gemeen hebben."

NOS
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Geadopteerde tweeling uit Indonesië vindt elkaar na 28 jaar terug
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Man vindt na 71 jaar knikker terug
» 86-jarige vindt na 70 jaar fotoalbum terug dankzij project Tropeninstituut
» Geadopteerde Roosendaaler ontdekt per toeval doodgewaande moeder in Indonesië
» Pasar Malam Bali Zwolle na 2 jaar terug
» Vermist tsunamislachtoffer na zeven jaar terug

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: