Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Reisverslag Indonesië: Kabbelend, lui en lekker

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Reisverslag Indonesië: Kabbelend, lui en lekker Empty
BerichtOnderwerp: Reisverslag Indonesië: Kabbelend, lui en lekker   Reisverslag Indonesië: Kabbelend, lui en lekker Icon_minitimewo 15 feb 2012 - 11:53

Reisverslag Indonesië: Kabbelend, lui en lekker
Woensdag 15 februari 2012

Geruisloos tuffen we langs Indonesische pareltjes als Lombok, Flores en Komodo. Een reis met een Buginese schoener is zoals een vakantie bedoeld is.

Het moet ongeveer 1970 geweest zijn. Op de achterbank van onze Volvo 544 zat ik met mijn Esso-dierenboek op schoot. Mijn vader tankte bij Garage Van Mill in Blaricum en de vriendelijke pompbediende overhandigde de hoofdprijs van die dag: het nieuwe dierenplaatje. Eindelijk, de komodovaraan! Een levensgevaarlijk beest, zo stond er in mijn boek geschreven onder het lege vakje.
Een reusachtige hagedis die wel 4½ meter lang kan ­worden. Hij woonde ergens ver weg, op een paar afgelegen eilanden in Indonesië. En met zijn reusachtige staart kon hij in één klap een mens doodslaan!

Pakweg veertig jaar later sta ik oog in oog met het beest. We zijn voor dit uitstapje aangemeerd op Rinca, een van de Kleine Soenda-eilanden in het zuidoosten van Indonesië. Het enige gebied ter wereld waar de komodovaraan voorkomt. Naar schatting zijn er nog zo’n vijfduizend. Esso heeft het destijds een beetje overdreven, stel ik vast. Om te beginnen zijn volwassen varanen hooguit 3 meter lang. Agressief zijn ze, onder normale omstandigheden, evenmin. Maar de grootste hagedis van de wereld is wel een schoonheid.

Lees verder bij Plusonline.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Anti-Indo

Anti-Indo


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 03-07-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Brabant, daar brandt nog licht

Reisverslag Indonesië: Kabbelend, lui en lekker Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reisverslag Indonesië: Kabbelend, lui en lekker   Reisverslag Indonesië: Kabbelend, lui en lekker Icon_minitimedo 16 feb 2012 - 8:41

Mooi resiverslag! duim
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Reisverslag Indonesië: Kabbelend, lui en lekker
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Kamerbrief inz. het reisverslag v.d. Min. van Buitenl. Zaken aan o.a. Indonesië van 12-22 januari 2009
» Gili eilanden in Indonesië: even lekker niets
» Reisverslag Java
» Reisverslag op waarbenjij.nu door Bob Stam
» Lekker weg in Den Haag

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Reizen :: Reisverhalen-
Ga naar: