Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Artiesten uit Hof van Twente zetten zich in voor school in Indonesië

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Artiesten uit Hof van Twente zetten zich in voor school in Indonesië  Empty
BerichtOnderwerp: Artiesten uit Hof van Twente zetten zich in voor school in Indonesië    Artiesten uit Hof van Twente zetten zich in voor school in Indonesië  Icon_minitimedi 28 feb 2012 - 14:34

Artiesten uit Hof van Twente zetten zich in voor school in Indonesië

dinsdag 28 februari 2012 | 12:59 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 28 februari 2012 | 13:02

Artiesten uit Hof van Twente zetten zich in voor school in Indonesië  Zon2309922h
De organisatoren van De Zon Recording. Foto Reinier van Willigen

Meer dan vijftig artiesten treden volgende maand op tijdens de gloednieuwe grand café De Zon recordings, een vooralsnog éénmalig initiatief van Chris van der Wel.

Alle bijdrages krijgen een plek op een dubbel-cd die in de verkoop gaat. De opbrengst komt ten goede aan een school in Indonesië.

„Regelmatig treden bij ons bandjes op”, vertelt Chris van der Wel van De Zon. „Grote installaties staan hier dan opgesteld en de muziek is dan vaak snoeihard. Niet iedereen vindt dat altijd prettig. Zodoende kwam ik op het idee van een kleinschalige aanpak. Ik wil graag een huiskamersfeer scheppen.”

Het moet een gemoedelijke activiteit worden. Eentje ook waar mensen zich al luisterend naar de muziek ook nog zonder stemverheffing verstaanbaar kunnen maken. Chris dacht daarbij aan de formule van recordings van De Wereld Draait Door, waarbij telkens een artiest zichzelf begeleidt op gitaar of piano. „Ruut te Velthuis en Ferry Limaheluw van de muziekschool Hof van Twente komen hier regelmatig over de vloer. We hebben het idee voorgelegd. Ze vonden het een goed idee”, vertelt zijn vriendin Marjolein Pieper.

Via de buurman van Chris, oud-directeur Jan ten Hove van de basisschool in Kerspel Goor, was ook snel een goed doel gevonden. „Ik was jaren geleden met mijn vrouw op vakantie in Indonesië, toen ik als oud-schooldirecteur eens ging kijken bij een lagere school in de buurt van ons hotel.”

Ten Hove schrok van wat hij zag. „De plafonds hingen half naar beneden. De meer dan 200 kinderen zaten op planken en er was maar één boek voor de hele klas. Papier was er nauwelijks. De hele onderwijssituatie was bedroevend.”

Met steun van Ten Hove die het schooltje een aantal keren bezocht, is de afgelopen acht jaar veel verbeterd. Met de opbrengst uit de cd-verkoop kan er nog meer werk verzet worden. Bezoekers kunnen een bijdrage voor de school op Sumatra leveren via een vrije giftenpot en door de cd te kopen. Op 10, 24 en 31 maart zijn de recordings in De Zon. Ruut te Velthuis zal de rol van Matthijs van Nieuwkerk op zich nemen en de artiesten kort aankondigen. Ellen Eeftink, Femke Bleeker, Bert Eeftink, Paul Schabbink en jonge talenten als Merle Kuipers uit Hengevelde hebben al toegezegd te zullen optreden. Aan het einde van de avond zingen alle artiesten gezamenlijk nog een nummer.

Voor meer informatie zie www.grandcafedezon.nl

Tubantia
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Artiesten uit Hof van Twente zetten zich in voor school in Indonesië
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Scheldemondleerlingen zetten zich in voor Ambon
» Kunstenaars zetten zich in voor stichting Wahyu
» Bazaar voor school in Indonesië
» Ray Smith genomineerd voor 'Indisch-Molukse Artiesten Trofee'
» Indonesische christenen bereiden zich voor op kerstviering

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: