Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Benefiet voor Bali

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
LL
Admin
LL


Aantal berichten : 1026
Registratiedatum : 07-12-08

Benefiet voor Bali Empty
BerichtOnderwerp: Benefiet voor Bali   Benefiet voor Bali Icon_minitimedi 17 maa 2009 - 15:27

Benefiet voor BaliRedactie - 17 maart 2009

Benefiet voor Bali 122g1o2
Gabriëlle speelt zelf ook mee. (Foto: Wil Kokelaar)

OUDE WETERING - Voor haar maatschappelijke stage burgerschapskunde organiseert de 15-jarige VWO-scholiere aan het Visser 't Hooft lyceum in Leiden Gabriëlle van Velzen in haar eentje een benefietconcert voor arme kinderen in Bali.

Enthousiast vertelt Gabriëlle over haar plannen en ideeën voor het concert. 'Ik moest voor school een maatschappelijke stage doen. Veel andere mensen uit mijn klas gaan bijvoorbeeld koken voor daklozen in grote steden, maar dat is niet echt iets voor mij. Ik wilde graag iets met muziek doen en zo ben ik op het idee gekomen om een concert te organiseren.' Gabriëlle speelt zelf in een orkest en zal ook optreden tijdens het benefietconcert. 'De optredens hebben allemaal een licht klassiek karakter en er zullen alleen jongeren optreden.' Elk optreden heeft Gabriëlla zelf geregeld door mensen van haar orkest te vragen en via via in contact te komen met andere jongeren die instrumenten bespelen.

Land

Het doel van het benefietconcert is geld ophalen voor twee kindertehuizen in Bali. Via een familielid, Leen-Wim van der Luit, die vijfentwintig kinderen uit deze tehuizen sponsort via het Leger des Heils, is Gabriëlle bij de kindertehuizen terecht gekomen. 'Het is wel fijn om het via deze weg te organiseren, nu weet ik tenminste dat het geld direct daarheen gaat en het goed terecht komt,' merkt ze op. Er hoeft geen entree betaald te worden voor het concert, maar er zal wel een collecte plaatsvinden in de pauze. Het geld dat wordt opgehaald zal gebruikt worden voor het bijkopen van land voor de tehuizen, zodat de kinderen ruimte hebben om op hun eigen land te spelen.

De Spreng

Tot nu toe verloopt de organisatie voorspoedig. 'De enige kleine tegenslagen waren als mensen die ik vroeg niet konden optreden, maar de reacties zijn over het algemeen erg positief. Mijn moeder helpt me veel bij de organisatie, dat is wel fijn,' vertelt ze enthousiast. Gabriëlle hoopt dat er veel verschillende mensen op haar initiatief afkomen. 'Het is dan wel licht klassiek, en misschien komen er meer ouderen op af, maar het is voor jongeren ook een leuke afwisseling voor popmuziek.' Het benefietconcert zal gegeven worden op 22 maart om 15:00 's middags in Kerkzaal De Spreng in Oude Wetering.

Witte Weekblad
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Benefiet voor Bali Empty
BerichtOnderwerp: Re: Benefiet voor Bali   Benefiet voor Bali Icon_minitimedi 17 maa 2009 - 15:48

....nu weet ik tenminste dat het geld direct daarheen gaat ....

sunny duimenop roosje voor haar streven.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
 
Benefiet voor Bali
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Benefiet fotoveiling 'Kopzorg op Bali'
» Benefiet voor de Molukken, 1 december 2012
» Kelapa Muda Benefiet voor Tileng
» 24 april: Viering 60 jaar RMS en benefiet voor gevangenen
» Benefiet voor Omroep Rijswijk... Indo Rock !

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Algemeen-
Ga naar: