Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 'We willen de Indische keuken in stand houden'

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

'We willen de Indische keuken in stand houden' Empty
BerichtOnderwerp: 'We willen de Indische keuken in stand houden'   'We willen de Indische keuken in stand houden' Icon_minitimewo 7 maa 2012 - 8:38

'We willen de Indische keuken in stand houden'
Auteur: door Pascalle Cappetti | woensdag 07 maart 2012 | 08:59 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 07 maart 2012 | 09:00


TERNEUZEN - Toeval bestaat niet voor Bettie en Mike Nièpce uit Terneuzen.
De kans om een eigen Indisch restaurant te beginnen kwam in december op hun pad, toen ze hoorden dat restaurant Sadewa in het authentieke Kandeelstraatje zou stoppen. Ze zochten al vier, vijf jaar. Vrijdag openden ze de deuren van hun restaurant Kamar Makan oftewel Eetkamer. Het was gelijk volle bak.

De locatie in Oud-Terneuzen is origineel en dat geldt ook voor de traditionele Indische gerechten. Bettie en Mike kennen een 'onuitputtelijke variatie aan smaakbelevingen' die zij hebben leren bereiden van hun vader en schoonvader Louk Nièpce. Een kwestie van 'ruiken en proeven', vertelt Bettie. "De smaak zit in mijn hoofd en in mijn hart."

In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken, staat niet de licht getinte Mike Nièpce, maar zijn vrouw, zonder Indisch bloed, in de keuken. 's Avonds als de gasten arriveren, draaien de rollen om. Mike kruipt de keuken in en Bettie is gastvrouw. "Het grootste compliment dat je kunt krijgen, is als een echte Indo zegt: wat heb je goed gekookt."

Voorlopig zijn ze alleen vrijdag-, zaterdag- en zondagavond geopend. Maar Bettie sluit niet uit dat het restaurant op korte termijn ook andere avonden of middagen met een lunch opengaat. Staat het buffet 's avonds vol met allerlei gerechten voor een Indische rijsttafel, voor de lunches denken ze aan soto (maaltijdsoep).

Met hun huiskamerrestaurant verwezenlijken ze niet alleen hun persoonlijke droom, maar jagen ze ook een hoger doel na. "Als je de Indische keuken niet in stand houdt, is het de vraag of de mensen over tien jaar nog weten wat Indisch eten is."


bndestem
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

'We willen de Indische keuken in stand houden' Empty
BerichtOnderwerp: Re: 'We willen de Indische keuken in stand houden'   'We willen de Indische keuken in stand houden' Icon_minitimewo 7 maa 2012 - 9:59

..."Als je de Indische keuken niet in stand houdt, is het de vraag of de mensen over tien jaar nog weten wat Indisch eten is." ....


En dat moeten ze dus nooit tegen mij zeggen; ik die nachtmerries heb over wat ik de volgende dag weer moet verzinnen aan Indisch eten Laughing Laughing Laughing

Ik denk dat ik volgend jaar maar een Indische toko ga beginnen op Madeira. Schijnen ook veel Indo's te komen en te gaan daaro. affraid
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
 
'We willen de Indische keuken in stand houden'
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Indonesische rokers houden vastenactie
» Dag van de Indische Keuken
» Wat houden van is, liefje, weet ik niet precies
» 'Toko Times' vertelt in beeld over de rijke Indische keuken
» Oorlogsgeschiedenis van Indië levend houden

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: