Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 De Grote Geschiedenis Quiz 2012

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast




De Grote Geschiedenis Quiz 2012 Empty
BerichtOnderwerp: De Grote Geschiedenis Quiz 2012   De Grote Geschiedenis Quiz 2012 Icon_minitimedi 3 apr 2012 - 0:53

U kunt online meedoen op www.ggq.nl

Ik heb de Quiz gevonden in de Volkskrant van Zaterdag 11 maart, de sluitingsdatum is 11 April.

Vraag 12 is wel heel opmerkelijk:

Cijfers van TNP NIPO laten zien dat na de tweede Wereldoorlog een meerderheid van de Nederlandse bevolking niet achter het Indie-beleid van de Nederlandse regering stond.Wanneer steunde een grote meerderheid het beleid wel (in het kort)?
a) na het akkoord van Linggaddjati
b) na de eerste politionele actie
c) na de tweede politionele actie
d) na de soevereiniteitsoverdracht

De vragen zijn wel erg pittig en vergt wel wat van de algemene kennis. Ik probeer de 25 vragen zonder gebruik te maken van het Internet te beantwoorden. Ik gebruik gewoon de boeken die ik heb en mijn geheugen als een vergiet. Ik lig dus straatlengtes achter op die Wikipedia-geschiedkundigen. Ik wil nu wel kijken of ik echt goed ben in geschiedenis, dat was ik tenminste op de lagere school en op het atheneum, maar dat is een schrale troost.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De Grote Geschiedenis Quiz 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Grote Geschiedenis Quiz 2012   De Grote Geschiedenis Quiz 2012 Icon_minitimedo 10 mei 2012 - 10:33

Vraag 12 antwoord = C

Ik had er 18 goed, dus een 7+, een tegenvaller zou mijn Geschiedenisleraar zeggen. Ook de koloniale vraag 22 had ik goed: wat was de Compagnie van Verre? Er zaten wel erg vergezochte vragen bij zoals "Wanneer werd er in Nederland voor de eerste keer omroepbelasting geind. Dan gaat bij mij het licht uit

17 Mei is de finale op NTR/VPRO van 20:30 tot 21:55. Hopelijk kan ik die via het Internet volgen
Terug naar boven Ga naar beneden
 
De Grote Geschiedenis Quiz 2012
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Week van de koloniale geschiedenis, 13 t/m 20 oktober 2012
» 9 februari 2012: symposium 'Omstreden geschiedenis', Bronbeek
»  Hong Kong Cops Quiz Indonesian Worker Over Torture Case
» Het ‘grote verhaal’ van de VOC
» Grote Geschiedenisprijs 2009

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Geschiedenis-
Ga naar: