Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Lintjesregen

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Lintjesregen Empty
BerichtOnderwerp: Lintjesregen   Lintjesregen Icon_minitimevr 27 apr 2012 - 10:30

H. Zwarteveen (75)
In de gemeente Utrecht is de heer H. Zwarteveen (75) benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. De heer Zwarteveen werkte als docent op scholen voor primair en voortgezet onderwijs. Daarnaast was hij lange tijd actief in verschillende regionale besturen van de Protestants Christelijke Onderwijsvakbond en het Christelijk Nationaal Vakverbond Onderwijs. Van 1952 tot aan de opheffing in 2010 was hij bestuurder en vanaf 2004 voorzitter van de Stichting Door De Eeuwen Trouw, afdeling Amersfoort. De stichting is de Nederlandse belangenorganisatie die zich inzette voor autonomie voor de Molukken, West-Papoea en andere eilanden in de Indische Archipel. Sinds de opheffing van DDET is hij voorzitter van de Stichting Zelfstandigheid Molukken en Papoea. Ook is de heer Zwarteveen archivaris en fotograaf van het Utrechts Museum Maluku.

DeStadAmersfoort
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Lintjesregen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lintjesregen   Lintjesregen Icon_minitimevr 27 apr 2012 - 10:33

De heer J.R. (Jo) Heuvelink, 84 jaar, Ede
De heer Heuvelink is vanaf zijn terugkomst uit voormalig Nederlands-Indië in 1950 zeer actief in het onderhouden van contacten met oud-Indië gangers van de Huzaren van Boreel in Nederland en daarbuiten. Hij heeft een reünievereniging opgericht. Daarmee doen ze mee aan onder meer het Defilé in Wageningen en gaan ze naar de Nationale Veteranendag in Den Haag. Hij bezoekt zieke veteranen. Voor de oecumenische gemeente Emmaüs in Ede verricht hij diverse activiteiten.

EdeStad
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Lintjesregen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lintjesregen   Lintjesregen Icon_minitimevr 27 apr 2012 - 10:35

Mevrouw N. Gerritsen-Westerhoff
Nellie Gerritsen Westerhoff (Bandoeng, Nederlands Indië 1940) zet zich al vele jaren belangeloos en met veel energie in voor mensen met een beperking. In 1988 is ze begonnen als vrijwilliger bij het Comité Recreatie Gehandicapten. Behalve secretariaatswerkzaamheden verzorgt zij ook de vakantieweek, dit jaar voor de 25ste keer.
In 2002 pakte zij ook het secretariaat van de Stichting Vrienden van Zorgcentra Beatrix en Kulenburg en van de Stichting Vrienden Vrijwilligers Palliatieve Terminale Zorg op. Deze secretariaten heeft ze respectievelijk tot maart 2011 en 2010 gedaan.

CulemborgseCourant
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Lintjesregen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lintjesregen   Lintjesregen Icon_minitimevr 27 apr 2012 - 13:14

ook een lintje

Ted Hielckert , die werd indertijd boos dat een veteraan klaagde over inlanders bij de Zwolle-herdenking
Eddy Lie
mevrouw Koetsier-Korvinus
mevrouw Smith-Scheffener
Terug naar boven Ga naar beneden
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Lintjesregen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lintjesregen   Lintjesregen Icon_minitimevr 27 apr 2012 - 19:11

Dank Boeroeng...

De heer J.E. Hielckert (Lid in de Orde van Oranje-Nassau), 71 jaar.
“De heer Hielckert is geworteld in Nederlands Indië en getekend door de Tweede Wereldoorlog en de revolutie daar. Toch heeft hij de negatieve oorlogservaringen als kind en militair in Nieuw-Guinea weten om te zetten in iets positiefs.
Al ruim 20 jaar zet hij zich in voor de belangenbehartiging van de Indische gemeenschap in Zwolle en maakt hij zich hard voor het herdenken en doorgeven van de ‘eigen geschiedenis’. Met succes. In 1991 kreeg de herdenking op 15 augustus voor het eerst gestalte in het Ter Pelkwijkpark en vanaf dat moment groeide de aandacht voor een lang vergeten oorlog en haar veteranen in Zwolle. In 2001 was het ‘eigen monument’ in Park Eekhout een feit.”

rtvzoo.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Lintjesregen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lintjesregen   Lintjesregen Icon_minitimevr 27 apr 2012 - 19:12

De heer E. Lie (66) – Lid in de Orde van Oranje-Nassau
De heer Lie is schrijver en beeldend kunstenaar. Hij zet zich sinds 1976, onder meer via zijn schrijfwerk, in voor de Indonesische gemeenschap in Nederland. De heer Lie verzorgt onder meer lezingen en optredens, bijvoorbeeld in verzorgings- en verpleegtehuizen, alsmede in culturele centra. Hij is onder meer actief voor de Landelijke Vereniging Indische Na-Oorlogse Generatie en de vrijwilligersorganisatie Kinderen uit de Japanse Bezetting en de Bersiap 1941-1949. Ook als religieus voorganger in het Stiltecentrum in Utrecht, richt hij zich op de ontmoeting tussen culturen.
De heer Lie publiceerde tevens verschillende dichtbundels.

dnu.nu
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Lintjesregen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lintjesregen   Lintjesregen Icon_minitimevr 27 apr 2012 - 19:13

mevrouw T.C. Koetsier-Korvinus (1937) – Lid in de Orde van Oranje-Nassau
Mevrouw Koetsier-Korvinus heeft zich vanaf 1955 tot op heden, met een onderbreking van 25 jaar, ingezet voor een studentenvereniging, voor het kerkelijk leven, voor een vereniging van kinderen uit de Japanse bezettingstijd, voor ouderen en voor ontwikkelingsprojecten. Een beknopt overzicht van haar belangrijkste activiteiten:
1955 – 1961 Medeoprichter van en betrokkene bij de faculteitsvereniging MUNDUS (faculteit Sociologie) van de Vrije Universiteit Amsterdam
1986 – 2007 Lid van de kerngroep vieringen bij de Oecumenische Basisgemeente ‘de Appelkamer’ in Heemstede
1990 – heden Lid en landelijk bestuurslid van de vereniging Kinderen uit de Japanse Bezetting en Bersiap 1941-1949 (KJBB), die in 2010 is opgegaan in de landelijke stichting Pelita. Mevrouw Koetsier-Korvinus was in 1991 voorzitter van de werkgroep Politiek van de KJBB en vanaf het begin redactielid van het orgaan van de vereniging: de Kawatberichten. Van 2002 tot 2005 was zij regiocoördinator voor de KJBB.
1991 – heden Lid/vrijwilliger van de vereniging Kinderen uit de Japanse Bezetting en Bersiap 1941-1949 (KJBB), regio Kennemerland. Mevrouw Koetsier-Korvinus heeft onder meer aan de wieg gestaan van de bijeenkomsten (kumpulans) van de regio Kennemerland.
1995 – heden Bestuurslid van de Stichting Eerlijk Delen. De stichting ondersteunt projecten in arme landen en mevrouw Koetsier-Korvinus bezoekt projecten in Indonesië, Filippijnen en Afrika
2002 – 2008 Secretaris van de Oecumenische Woongroep voor Ouderen Wel-Licht in Heemstede

Haarlemditweekend.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Lintjesregen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lintjesregen   Lintjesregen Icon_minitimevr 27 apr 2012 - 19:14

mevrouw H. Smit-Scheffener (1933) – Lid in de Orde van Oranje-Nassau
Mevrouw Smit-Scheffener heeft zich met name ingezet op het terrein van de verwerking van het oorlogsleed van Indische Nederlanders die tijdens de Tweede Wereldoorlog in een Japans kamp gevangen hebben gezeten.
1991 – heden Vrijwilliger bij de regio Kennemerland van de Vereniging Kinderen uit de Japanse Bezetting en Bersiap (KJBB) 1941-1949. De vereniging organiseert bijeenkomsten (kumpulans) voor leden van de Indische gemeenschap (merendeels) met een kampverleden uit de tijd van de Japanse bezetting van voormalig Nederlands-Indië. Met de bijeenkomsten wordt bijgedragen aan de verwerking van het kampverleden. Mevrouw Smit-Scheffener organiseert de bijeenkomsten in de regio Kennemerland.
1995 – heden Gastdocent op scholen namens het Herinneringscentrum Westerbork. Mevrouw Smit-Scheffener vertelt op basisscholen en middelbare scholen over haar persoonlijke ervaringen als kind in de oorlog.
1997 - ? Secretaris (1997-2002) van het landelijk bestuur van de Vereniging Kinderen uit de Japanse Bezetting en Bersiap 1941-1949. Mevrouw Smit-Scheffener was tevens regiocoördinator (2002-?).
2002 – heden Voorzitter van het bestuur van de Kennemer Rolski en Langlaufvereniging Zandvoort (RLZ)

Haarlemditweekend
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Lintjesregen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lintjesregen   Lintjesregen Icon_minitimevr 27 apr 2012 - 19:36

Familie, vrienden en relaties,


Vanmorgen vroeg om 08.30 uur had ik een afspraak met wethouder Myra Koomen op het Stadhuis. Ze moest mij dringend spreken over het Participatieteam Vrouwen Twente. Op het stadhuis was het een drukte van belang. Na een half uur zei ze: zou je het leuk vinden om naar de raadszaal te gaan want een goede kennis van jou krijgt een Koninklijke onderscheiding. Op mijn vraag wie dat dan wel zou zijn zei ze: dat is een verrassing. Ik had het nog niet door!!! Totdat ze mij door de menigte mij naar een hoek loodste waar ik mijn familie en goede vrienden ontwaarde. Toen viel het kwartje, ik zou een Koninklijke onderscheiding ontvangen. Kreeg snel een kledinghoes in mijn handen gedrukt met de mededeling snel om te kleden. Dat ging prima, maar een nieuwe das strikken was van een andere orde (was ik niet meer gewend).

Er hebben in Enschede 14 mensen een Koninklijke onderscheiding ontvangen allen lid in de Orde van Oranje-Nassau en ik ben zoals altijd het “buitenbeentje”, ik ben gedecoreerd als Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Het was maar goed dat ik niets hoefde te zeggen, want na de onderscheiding opgespeld gekregen was ik minutenlang sprakeloos.

Deze informatie wou ik jullie, met gepaste trots, niet onthouden,

Groet
Ruud Hoemakers


Ps. Ridder in de Orde van Oranje-Nassau!!!!!!!!!!!!!!!!voor het overige ben en blijf ik gewoon mijzelf.

Bijgaande foto met Burgemeester Peter den Oudsten van Enschede

Lintjesregen Hoemakerlintjeriddervan

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Lintjesregen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lintjesregen   Lintjesregen Icon_minitimevr 27 apr 2012 - 20:19

Gefeliciteerd Ruud!! https://www.facebook.com/profile.php?id=100000732230230#!/profile.php?id=710083194
Lintjesregen Hoemakers
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Lintjesregen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lintjesregen   Lintjesregen Icon_minitimeza 28 apr 2012 - 14:05

Lintjesregen 04_lin11 foto: Weblog Zwolle
De heer J.E. Hielckert (Lid in de Orde van Oranje-Nassau), 71 jaar
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Lintjesregen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lintjesregen   Lintjesregen Icon_minitimeza 28 apr 2012 - 14:09

Pittige tante is even regieloos

Lintjesregen 04_lin10 Foto William Hoogteyling

IJsselstein – "Och nee!" roept de 86-jarige Sophie van der Putte verrast uit als ze onder valse pretenties het historische stadhuis van IJsselstein binnenstapt. De in Nederlands Indië geboren dame is klein van stuk, maar wordt onthaald als een grote ster. Van der Putte wordt Lid in de Orde van Oranje-Nassau onder meer vanwege haar populaire Indische rijsttafelkookcursus bij Kursusproject IJsselstein, de jaren als overblijfouder bij Jenaplanschool De Overkant en haar inzet voor de Zonnebloem. "Toen mijn man 34 jaar geleden overleed werd ik uitgenodigd voor een boottocht van de Zonnebloem. Ik zat op die boot en dacht ‘ik hoor hier niet als deelnemer, ik hoor hier wat anders te doen’."
Van der Putte kan niet meer alles, maar pennen uitdelen bij de bingo houdt ze nog wel een tijdje vol. Van de kookcursus nam ze vorige maand afscheid, dat werd te veel. En ook de school zegt ze binnenkort gedag. Maar ze is niet bang zich te vervelen. "Aan het vrijwilligerswerk heb ik veel vrienden overgehouden. Bovendien heb ik veel kinderen en kleinkinderen."
"U kijkt wel lief," speecht burgemeester Van den Brink, "maar u bent een behoorlijk pittige tante." Die uitspraak maakt ze waar: "Dat zijn de boosdoeners," zegt Van der Putte wijzend naar haar ex-collega’s van de kookcursus. "Jullie konden me hier toch vooraf over bellen? Ik hoor de regie te hebben!"



*
S.M. van der Putte-Lapré, werd in 1979 vrijwilligster bij de Zonnebloem, afdeling IJsselstein. Op haar 86ste nog actief bij de zogenaamde ‘activiteitendagen’ die de Zonnebloem organiseert. Vanwege haar roots en haar passie voor koken beheerst zij de Indische keuken als geen ander. Al 25 jaar brengt zij via het Kursusproject IJsselstein haar kookkunsten over op IJsselsteiners.

AD, 28-04-2012
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Lintjesregen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lintjesregen   Lintjesregen Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Lintjesregen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Lintjesregen 2010
» Lintjesregen: ook voor Marion Bloem en Frank Sanders

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: