Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Tot welke generatie hoort U?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast




Tot welke generatie hoort U? Empty
BerichtOnderwerp: Tot welke generatie hoort U?   Tot welke generatie hoort U? Icon_minitimema 14 mei 2012 - 14:31

Tot welke generatie behoort u?
1e generatie = u bent zelf in Indonesië geboren en u heeft minstens één ouder die in Indonesië is geboren.
2e generatie = u bent in Nederland geboren en u heeft minstens één ouders die in Indonesië is geboren.

Op basis van bovengenoemde defintie behoor ik tot de eerste generatie, netzoals mijn ouders en mijn grootouders.
Daarentegen hoort mijn zusje, die 4 jaar ouder is tot de tweede generatie. Iets klopt hier niet.

De hele generatiediscussie loopt nu door tot de 4.0 generatie. Gezien bovenstaande is die hele generatiediscussie niet onzinnig maar leunt aan het belachelijke.Een waarom wordt daarover zoveel stof opgewaaid, wat voor zin of onzin is het en wat willen we er mee bereiken?
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Tot welke generatie hoort U? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tot welke generatie hoort U?   Tot welke generatie hoort U? Icon_minitimedi 15 mei 2012 - 11:33

ik ben met mijn ouders naar Nederland gekomen, dus ik ben 2e generatie.
Maar weet je? Mijn beide ouders zijn absoluut niet in Indonesië geboren! Mijn grootouders ook niet.


En hoe kan het dat jij in Indonesië bent geboren en je oudere zus in Nederland?
Over welke jaren hebben we het dan?
Of bedoel je dat je zus in Nederlands-Indië is geboren en jij bent van na de onafhankelijkheid, de Republik?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Gast
Gast




Tot welke generatie hoort U? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tot welke generatie hoort U?   Tot welke generatie hoort U? Icon_minitimedo 17 mei 2012 - 10:41

sorry, een foutje, mijn 4 jaar "jongere" zusje is in Nederland geboren.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Tot welke generatie hoort U? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tot welke generatie hoort U?   Tot welke generatie hoort U? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Tot welke generatie hoort U?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hoe Het op (zijn Indisch) Hoort en niet Hoort
» De derde en vierde generatie Molukkers
» Indonesië hoort bij de Brics-landen
» Lid Satudarah hoort 10 jaar cel eisen
» Rechtbank hoort getuigen om executies Indië

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Algemeen-
Ga naar: