Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 film 'The Raid'

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

film 'The Raid'  Empty
BerichtOnderwerp: film 'The Raid'    film 'The Raid'  Icon_minitimema 25 jun 2012 - 10:30

25-06-2012 | Geplaatst door frank |
Win vrijkaarten voor The Raid


film 'The Raid'  06raid10

Op donderdag 28 juni 2012 gaat The Raid in première in de Nederlandse bioscopen. Deze over-the-top actiefilm is een Indonesische productie en geregisseerd door de Brit Gareth Evans. Internationaal bejubeld en de grote winnaar, met een Silver Scream Award, tijdens het Imagine Filmfestival 2012.

De film speelt zich diep in de sloppenwijken van Jakarta af. In een appartementencomplex houden enkele van 's werelds gevaarlijkste moordenaars en gangsters zich op. Tot nu toe werd het complex altijd als onneembaar beschouwd en dan ook met rust gelaten. Daar komt verandering in als een eliteteam van de politie de opdracht krijgt de beruchte drugsbaron die het complex beheerst uit te schakelen. Deze bivakkeert op de dertigste verdieping, maar op de zesde komt het team er al achter dat het een bijna hopeloze missie is. Er is geen weg terug en de enige mogelijkheid die ze nog hebben is de overige vierentwintig verdiepingen omhoog te gaan en hun doelwit alsnog uit te schakelen. Check de Trailer:



Te winnen bij Partyscene vrijkaartensets bestaande uit twee vrijkaarten voor deze ultraspannende film. De vrijkaarten voor The Raid worden ter beschikking gesteld door A-Film


doe mee met de prijsvraag >> hier
partyscene.nl


zie ook dit topic
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

film 'The Raid'  Empty
BerichtOnderwerp: Re: film 'The Raid'    film 'The Raid'  Icon_minitimedi 3 jul 2012 - 15:58

Recensie: The Raid – Redemption

Raid: verrassingsaanval van de politie met als doel verdachte personen te arresteren
Redemption: verlossing

De titel van deze Indonesisch gesproken film is perfect gekozen. Het belooft een verrassingsaanval van de politie, je krijgt een verrassingsaanval van de politie. Niets meer, niets minder. De verhaallijn is daarmee flintertjedun, maar hoe die wordt weergeven is van een volstrekt ongekende en waanzinnige orde.

In de beginscènes zie je hoofdpersoon Rama (Iko Uwais) opstaan, oefeningen doen en zijn zwangere vrouw zoenen. Opeens zit hij in een bus vol special unit agenten. Ze gaan een gebouw bestormen om een flat vol zware criminelen een lesje te leren. Chef Jaka (Joe Taslim) is nog zeker van zijn zaak en eist dat iedereen het er levend vanaf brengt. Eeeuhm, – en dit is geen spoiler alert – dat gaat m niet worden.

Een orgie aan vuistslagen
De film heeft de opbouw van een achtbaan. Je takelt licht nerveus tergend langzaam naar boven, wetend dat een versnelling snel zal volgen. De eerste tien minuten van ‘The Raid’ zijn net zo ongemakkelijk. Eenmaal voorbij het omslagpunt wordt de kijker echter ongenadig hard weggeschoten, mag die heel af en toe even ademhalen, om vervolgens nog sneller te worden meegeslingerd.

Zodra eenmaal duidelijk is dat de bestorming niet helemaal loopt als gepland, zou er geek ....
lees hier verder

mixedgrill.nl



  • The Raid – Gareth Evans op Nu.nl

Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

film 'The Raid'  Empty
BerichtOnderwerp: Re: film 'The Raid'    film 'The Raid'  Icon_minitimedo 5 jul 2012 - 15:08

05-07-12 | 07:55

Evans stuit op goud


Een hit is natuurlijk iets waar iedere regisseur van droomt. Maar het enorme wereldwijde succes dat Gareth Evans opeens oogstte met zijn Indonesische actiefilm The Raid had niemand zien aankomen. „Ik kan nooit meer aan een film beginnen zonder de druk van dit succes te voelen.”

Niemand had ooit verwacht dat The Raid een groot publiek zou bereiken. En al helemaal niet regisseur Gareth Evans zelf. De Britse filmmaker belandde in Indonesië via zijn vrouw, die in het land werd geboren. De eerste productie die hij daar maakte was een documentaire over pencak silat, een vechtsport die in Indonesië veel wordt beoefend. Dit interesseerde hem zo dat hij er eigenlijk meer mee wilde doen. Uit deze behoefte kwam zijn eerste speelfilm Merantau voort, over een silatdocent die in een misdaadcomplot belandt. Daarna begon Evans met de voorbereidingen voor Beranda, een grootschalige actiefilm over een opstand in een gevangenis.

„Maar die financiering kwam maar niet van de grond”, vertelt Evans. „En dat terwijl ik niets liever wilde dan een volgende film te maken.” Dus schreef hij in een paar dagen een opzet voor The Raid, die zich op een gemakkelijker te realiseren locatie afspeelde en dus aanzienlijk minder geld zou kosten. Het concept: een SWAT-team moet een drugsbaron arresteren die zich heeft verschanst op de bovenste etage van een flat in een achterbuurt van Jakarta. Op elke etage worden de gevechten grimmiger en intenser. Voor de hoofdrollen vroeg Evans een aantal ervaren silat-vechters die hij had leren kennen toen hij de documentaire maakte.

„We hebben op de set eigenlijk geen seconde nagedacht wat het publiek ervan zou vinden”, grinnikt de filmmaker nu. „We waren blij dat we een miljoen pond bij elkaar gesprokkeld hadden, hoe weinig dat eigenlijk ook was. En de financiële beperkingen dwongen ons alleen maar inventiever te zijn bij het draaien.”

Hoewel de gevechten enorm over de top zijn, is de kracht van de film juist dat het publiek ieder moment kan volgen wat de verschillende vechtersbazen aan het doen zijn. „Natuurlijk zouden de meeste personages in een gewone situatie veel sneller het loodje leggen”, beaamt Evans. „Die overdrijving mag je je in dit genre wel veroorloven - met als hoogtepunt de zeven minuten durende confrontatie tussen de grote schurk en de twee helden. Maar de bewegingen die worden gemaakt, zijn niet overdreven. Elke handeling is door de acteurs zelf uitgevoerd.”

Toen The Raid bijna klaar was, werd er een preview georganiseerd op het Filmfestival van Cannes. Opeens verdrongen grote studio’s zich voor de rechten van de film, die uiteindelijk bij Sony belandden. „We geloofden echter pas dat ’ie echt hitpotentie had toen we hem voor het eerst vertoonden aan publiek op het Toronto Filmfestival. Ik heb zelden een zaal zo zien exploderen als die avond. Het publiek begreep exact wat we met The Raid hadden bedoeld: ze snapten elke grap, gingen mee in elke vechtscène.”

Het enthousiasme over de film verspreidde zich als een lopend vuurtje over internet. Sindsdien is The Raid overal ter wereld omarmd - inclusief het Imagine: Amsterdam Fantastic Film Festival, waar de productie in april de Sp!ts Publieksprijs won. Evans heeft het gevangenisepos Beranda inmiddels herschreven tot vervolg op The Raid: de opnames beginnen dit najaar. „Ik ben eigenlijk doodnerveus”, bekent de regisseur. „Want iedereen heeft nu torenhoge verwachtingen. Hoe gaan we over al die vondsten van de eerste film heen? Ik kan nooit meer iets maken zonder de druk van dit succes te voelen. Maar we hebben gelukkig een flink groter budget tot ons beschikking. En ik beloof de fans dat ik dat geld heel goed ga gebruiken. Hell yeah!”

Ook staat er een Amerikaanse remake gepland. Evans is benaderd als regisseur, maar heeft niet het idee dat hij zelf nog iets aan The Raid toe kan voegen. „Alles wat ik nog aan ideeën heb, wil ik eigenlijk gebruiken voor Beranda.” Wat hem betreft wordt dit voorlopig ook zijn laatste actiefilm. „Ik wil eigenlijk eens gaan kijken hoe andere genres mij bevallen: hier ben ik uiteindelijk ook maar ingerold. Mijn grote droom is een keer een echte ouderwetse western te maken. Of - hoe vreemd het ook klinkt - een leuke familiefilm. Al is het maar zodat mijn dochtertje van drie eindelijk eens iets kan zien dat papa heeft gemaakt.”


spitsnieuws
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





film 'The Raid'  Empty
BerichtOnderwerp: Re: film 'The Raid'    film 'The Raid'  Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
film 'The Raid'
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Eerste poster The Raid
» 660 arrested in Jakarta ID raid
» Red-light district still exists despite raid
» Publieksprijs Imagine gaat naar The Raid
» Punk Who Got Away Gives Eyewitness Account of Raid

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: