Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Zeeuwse noodhulp Ambon trekt landelijke belangstelling

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
iaf

iaf


Aantal berichten : 326
Registratiedatum : 26-03-10

Zeeuwse noodhulp Ambon trekt landelijke belangstelling Empty
BerichtOnderwerp: Zeeuwse noodhulp Ambon trekt landelijke belangstelling   Zeeuwse noodhulp Ambon trekt landelijke belangstelling Icon_minitimewo 15 aug 2012 - 16:50

di 14-08-2012
Zeeuwse noodhulp Ambon trekt landelijke belangstelling


OOST-SOUBURG - De Molukse gemeenschap in Zeeland zamelt geld in voor de overstroomde gebieden op de Molukken. Door noodweer zitten duizenden mensen in de problemen en er is gebrek aan allerlei zaken.


De Molukse gemeenschap in Zeeland heeft contact met een vrouw op Ambon, die precies weet waar gebrek aan is.

PvdA-kamerlid Frans Timmermans wil dat het kabinet noodhulp geeft aan Ambon. Eventueel via de inzamelingsactie 'Help Ambon' van de Molukse gemeenschap in Zeeland.


omroepzeeland


Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Zeeuwse noodhulp Ambon trekt landelijke belangstelling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeeuwse noodhulp Ambon trekt landelijke belangstelling   Zeeuwse noodhulp Ambon trekt landelijke belangstelling Icon_minitimeza 18 aug 2012 - 22:04

geplaatst op: za 18-08-2012, 17:38
Ronkende motoren op de Markt in Middelburg


MIDDELBURG - Op de Markt in Middelburg was zaterdagmiddag een niet alledaags tafereel te zien. Ronkende motoren vulden het plein. De Zeeuwse Motor Tour Club Free Birds en Stichting Domiliana hadden het plein uitgekozen voor hun jaarlijkse motorrit voor de Molukken.

Het inschrijfgeld van de deelnemende motorrijders gaat naar goede doelen op de Molukken die worden beheerd door Stichting Domiliana. Het doel van die stichting is om bij te dragen aan de sociaal-maatschappelijke, economische én educatieve ontwikkeling op de Molukken.

Overstromingen
Begin augustus waren er op het Molukse eiland Ambon overstromingen die meer dan elf mensen het leven kostten. Onlangs trokken inzamelingsacties door Zeeuwse Molukkers landelijk de aandacht. PvdA-kamerlid Frans Timmermans wil dat het kabinet noodhulp geeft aan de Molukken.


omroepzeeland.nl

Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
iaf

iaf


Aantal berichten : 326
Registratiedatum : 26-03-10

Zeeuwse noodhulp Ambon trekt landelijke belangstelling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeeuwse noodhulp Ambon trekt landelijke belangstelling   Zeeuwse noodhulp Ambon trekt landelijke belangstelling Icon_minitimema 20 aug 2012 - 10:36

Rit voor Molukken trekt veel deelnemers
zondag 19 augustus 2012 | 10:52

ister kort filmpje

MIDDELBURG - De Middelburgs Markt stond zaterdag bol van de CC's. Ronkende motoren, stoere mannen en vrouwen; zo'n 120 deelnemers deden vanaf de markt mee aan Rit voor de Molukken van Wilfred Vreeke.
De zesde editie ging rond 14.00 uur van start. Ondanks de warmte was de belangstelling groot. De rit over Walcheren naar Noord-Beveland en via Zuid-Beveland weer naar Middelburg, verliep zonder incidenten en zonder pech. Wilfred Vreeke schat dat zo'n 2000 euro bijelkaar is gebracht. De opbrengst gaat naar een goed doel op de Molukken.

Lees maandag meer over de rit in de PZC

pzc.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
iaf

iaf


Aantal berichten : 326
Registratiedatum : 26-03-10

Zeeuwse noodhulp Ambon trekt landelijke belangstelling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeeuwse noodhulp Ambon trekt landelijke belangstelling   Zeeuwse noodhulp Ambon trekt landelijke belangstelling Icon_minitimedi 21 aug 2012 - 18:02

Hilversummer start helpambon.com

Laatste update 21 augustus 2012 15:27


HILVERSUM - Hilversummer Dennis Gold levert met zijn website www.helpambon.com een bijdrage aan de hulpactie voor het Indonesische eiland, dat door noodweer is getroffen.

Hevige regenbuien zorgden eind vorige maand op Ambon voor modderstromen en aardverschuivingen, met als resultaat elf doden en vijf vermisten. Zo’n 4500 huizen werden vernield, ruim 6000 eilandbewoners raakten dakloos. Dennis Gold, van wie familieleden op Ambon wonen, wilde direct een helpende hand bieden. Informatie was echter nauwelijks te krijgen. Gelukkig kwam hij via internet in contact met Paulien Joel-Parera. "Zij werkt als correspondente op Ambon, zit midden in het rampgebied en kent de wegen om te kunnen helpen", meldt de Hilversummer. "Paulien was met haar jarenlange ervaring bij hulporganisaties al volop bezig hulp te bieden waar die daadwerkelijk nodig was." De Hilversummer ziet dat Christina Corputty vanuit Nederland een bedrag doneert, dat binnen enkele uren door Joel-Parera wordt omgezet in dekens, kleding, eten en drinken voor de getroffen eilandbewoners. Gold besluit zijn website aan te bieden. De eerste dag telt die al een kleine 1500 unieke bezoekers. Donateurs melden zich aan en zo ontstaat de ‘organisatie’ Help Ambon. Joel-Parera coördineert de hulp op Ambon, Corputty trekt de actie vanuit Nederland, en Gold zorgt via zijn website voor informatie en promotie. Een bijdrage leveren kan door geld over te maken of door benefietactiviteiten zoals concerten of ’boot camps’ (binnenkort ook in Hilversum) op touw te zetten. Dit heeft tot nu toe al ruim achtduizend euro in het laatje gebracht.

gooieneemlander.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
Anti-Indo

Anti-Indo


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 03-07-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Brabant, daar brandt nog licht

Zeeuwse noodhulp Ambon trekt landelijke belangstelling Empty
BerichtOnderwerp: Romy Jay organiseert vanuit Zuid Afrika music benefiet-event in Panama, Amsterdam   Zeeuwse noodhulp Ambon trekt landelijke belangstelling Icon_minitimeza 15 sep 2012 - 8:05

Romy Jay organiseert vanuit Z-Africa music benefiet-event in Panama, Amsterdam

Van de site van Dennis Gold:

Hallo lieve mensen,

Mijn naam is Romagna Sasabone, nu bezig met mijn internationale carriere waarin ik bekend ben als: Romy Jay, sommigen van jullie kennen me als zangeres/muzikante, of van mijn band R.O.O.O.M. of hebben mij zien opgroeien in de molukse wijk in Hatert, Nijmegen, mijn voormalige woonplaats Den Haag of mijn geboorteplaats Wormerveer.

Ik woon nu al een tijdje in ZuidAfrika en ben volgende maand op 22 september 2012 in Nederland, omdat ik een solo concertje wou geven in de Panama in Amsterdam.

———————————————————————————————————————————————–
BELANGRIJK NIEUWS (sinds 04-09-2012 in overleg met Romy Jay)
Er is GÉÉN inzamelingsactie in de Panama ivm. logistieke planning met vrachtvervoerder.

Wilt u kleding, dekens of andere spullen doneren?
Meld eerst aan wat u wilt doneren aan hulpgoederen. Na inventarisatie maken we een afspraak met u over het inzamelen.

Vragen hierover via het contactformulier of mailen naar: helpambon@dennisgold.com

Let op: Help Ambon! heeft geen telefonische helpdesk. U kunt indien noodzakelijk een terugbelafspraak maken !!!
———————————————————————————————————————————————–

ARTIESTEN EN DJ’S TREDEN BELANGELOOS OP
……..Een wel heel speciaal benefiet concert waar er meerdere bekende en onbekende Artiesten, Muzikanten, Performers en DJ’s aanwezig zijn, die allemaal belangeloos op komen treden, puur om het feit dat ze een byzondere connectie hebben met dit project.

ROMY JAY KIEST VOOR HELP AMBON!
Ik heb dit op kort termijn besloten en dit evenement vanuit een verre afstand georganiseerd en research gedaan naar de organisatie mij betrouwbaar genoeg lijkt, om de opbrengsten te doneren.
Er zijn een hoop mensen met goede intensies die zelf al heel actief zijn (ieder op eigen manier).
Ik ben erg dankbaar voor de groep mensen, die hierin met mij samen werken en heb een hele lijst met namen van organisaties onderzocht en heb na voldoende research kunnen zien waar ze zich mee bezig houden en mijn keuze is gevallen op www.helpambon.com

Heel veel van jullie, hebben het opgegeven om geld te sturen naar de molukken omdat het geld vaak niet goed benut wordt of soms zelfs kwijt raakt, mede door de mentaliteit, slechte management en weinig of geen inzicht in het vinden van oplossingen voor de werkelijke problemen.

NEUTRALE KEUZES
Ik sta neutraal, ieder heeft zijn eigen mening, ik ben geen politicus of een expert, sta aan niemands kant, maar neem dit initiatief, omdat wij soms vergeten hoe krachtig het kan zijn, als wij allen onze krachten bundelen voor een goed doel. En dan druk ik mijn neus liever op de feiten, zoals moeder Natuur, een snelle evolutie en ontwikkeling van de mensheid in deze tijdperk en in hoeverre de Molukken er naar mijn weten, enorm achter loopt:

Overstromingen op de Molukken, gebeurt veel vaker.
De ligging is dan ook, net als ‘New Orleans’, niet op een ideale plek. (Nederland is geniaal, in het engineeren van dammen Onvoldoende kennis beschikbaar, volk is onvoorbereid, destructieve mentaliteit! Slecht gefundamenteerd, slechte kwaliteit bouw contructies, van de huizen.
Ongestructureerd, het regenwoud omhakken, waardoor er geen bescherming is
Dat er een overheid moet komen die drastische veranderingen durft aan te gaan.
We hebben investeringen nodig die het volk zullen helpen om de ‘zaadjes’ te planten, zodat zij zichzelf economisch zullen en kunnen onderhouden…
En zo kunnen jullie deze lijst wel aanvullen..

OPROEP: KOM OOK OP 22 SEPTEMBER IN PANAMA AMSTERDAM
Daarom is dit een OPROEP aan jullie, die zich geroepen voelen, om langs te komen in de Panama in Amsterdam op zaterdag 22 september 2012.

SUPPORTEN & GENIETEN
Omdat we het voor een goed doel doen, hebben we support van een aantal mensen…………………. dus ook al is het kort tijd, het is goed genoeg om aandacht te trekken en niet alleen de molukse mensen maar om allerlei mensen in nederland bij elkaar te krijgen en aandacht te schenken aan de Molukken .
En natuurlijk is het ook fijn om even weer een muzikale, Molukse sfeer en cultuur te proeven, in Nederland…

MEER INFO VOLGT …
Ik wacht nog op een paar bevestigingen, waarna er een dezer dagen een flyer, zal worden verspreid. Hierbij een vriendelijk verzoek aan een ieder deze door te sturen binnen jullie netwerk en te vragen of zij dit ook weer willen doorsturen.

Met vriendelijke groeten,

Romagna Sasabone,
vanuit Kaapstad, 18 augustus 2012


Bron: http://www.dennisgold.com/romy-jay-organiseert-vanuit-z-africa-music-benefiet-event-in-panama-amsterdam/

Advertentie op pasarmalam.nl

Informatie op de site van Panama
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Zeeuwse noodhulp Ambon trekt landelijke belangstelling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeeuwse noodhulp Ambon trekt landelijke belangstelling   Zeeuwse noodhulp Ambon trekt landelijke belangstelling Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Zeeuwse noodhulp Ambon trekt landelijke belangstelling
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
»  Zeeuwse RoseMotion naar Ambon Jazz Plus Festival
» Veel belangstelling voor appartementen Tjempaka
» Veel belangstelling voor ‘Indische Toren’ op De Marke
» 15 december Landelijke Naturalisatiedag
» 25 juni -Landelijke Veteranendag

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: