Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Verhagen: Indonesië is voorbeeld

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Verhagen: Indonesië is voorbeeld Empty
BerichtOnderwerp: Verhagen: Indonesië is voorbeeld   Verhagen: Indonesië is voorbeeld Icon_minitimewo 5 sep 2012 - 20:24

Verhagen: Indonesië is voorbeeld

Indonesië is een voorbeeld voor Europa, omdat het na drastische bezuinigingen hard aan het groeien is. Dat heeft minister van Economische Zaken Maxime Verhagen (CDA) woensdag gezegd in een toespraak op de Indonesische ambassade in Den Haag.


”In deze tijden van onzekerheid kan Indonesië Europa een les leren. Het laat zien dat er leven is na bezuinigingen”, zei Verhagen. Veertien jaar geleden raakte Indonesië in grote problemen door de financiële crisis in Azië. Daarna is de nationale schuld teruggebracht van 150 naar 25 procent. Inmiddels groeit de economie weer met zes procent per jaar.

Verhagen sprak ter gelegenheid van de herdenking van het uitroepen van de Indonesische onafhankelijkheid, 67 jaar geleden. Hij benadrukte dat Nederland en Indonesië tegenwoordig uitstekende betrekkingen onderhouden. Verhagen prees Indonesië ook als een ‘waardevolle partner’ bij het verspreiden van democratie en mensenrechten in Zuid-Oost Azië, met name in Birma.

geplaatst:
05-09-2012 - 19.15
laatst gewijzigd:
05-09-2012 - 19.15
auteur:
Novum
ND
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Verhagen: Indonesië is voorbeeld Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verhagen: Indonesië is voorbeeld   Verhagen: Indonesië is voorbeeld Icon_minitimewo 5 sep 2012 - 23:02

Hmmmm, ik vraag me af wie de tekst voor deze minister heeft geschreven..........


DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Verhagen: Indonesië is voorbeeld Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verhagen: Indonesië is voorbeeld   Verhagen: Indonesië is voorbeeld Icon_minitimedo 6 sep 2012 - 5:59

.......Verhagen sprak ter gelegenheid van de herdenking van het uitroepen van de Indonesische onafhankelijkheid, 67 jaar geleden. Hij benadrukte dat Nederland en Indonesië tegenwoordig uitstekende betrekkingen onderhouden.....


Diegene die de tekst heeft geschreven, was namelijk te weten gekomen, dat er de volgende projecten op stapel staan in Indonesia en waar (eventueel) Nederlandse bedrijven aan mee kunnen doen (of te wel: waar Nederland een graantje van mee kan pikken.).... Overigens is het Aziatisch investeringsgeld wat gebruikt wordt om de projecten te bouwen.

Sumatra Padang: een project gepland klaar over 3 jaar en waarde 3,5 miljard Euro !!! Spoorlijnennet 700 kilometer, havens, opslagsilo's olie en steenkool.
Jakarta: Dijkenbouw en -verzwaring - uitbaggeren havenmonden - waarde onbekend bij mij, maar in elk geval groter dan inhoud van mijn dompet.

Andere projecten in nabije toekomst: Diverse energie/electriciteits centrales.

Dus daarom maar wat slijmen en vooral niet tegen de haren in strijken met brute teksten en wijzen met vingertje... Per slot van rekening heeft Nederland nog niet zo lang geleden 200 miljoen de sloot in gegooid omdat men geen tanks wilde verkopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Verhagen: Indonesië is voorbeeld Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verhagen: Indonesië is voorbeeld   Verhagen: Indonesië is voorbeeld Icon_minitimedo 6 sep 2012 - 6:41

ER is zo veel te verdelen.
Ze zijn van plan ( wie betaalt het ?) om
op Sumatra te investeren in :

1.Trans Sumatra Tolweg tussen Lampung en Aceh -2700 km .
Half jaar geleden wilde ik die route vanaf Padang naar Pakanbaru en verder via de Oostkust volgen tot en met Medan.
Ging niet door .
Volgens mij iets anders dan de huidige Trans Sumatra Highway ( Padang-Medan), de zgn toeristen route .

2.Trein traject tussen Aceh -Noord Sumatra -West Sumatra -Zuid Sumatera , Lampung via de Lange Brug ( oh la la - met 3 tussen eilandjes ) naar Merak (Provincie Banten )
Planning tot 2030 , 145 locs , 1435 coupe , geschatte passagiers 48.000.000 per jaar.
Of cargo , 760 loc-15170 treinstel en 430 miljoen ton cargo.

Wel ambitieus .

http://www.cybermap.co.id/download/2011/CBN-Sumatera-2.jpg


In Kalimantan, Sulawesi willen ze treinen laten rijden .
En tot mijn schrik zie ik geen Nederlandse namen ?
Veel van de treintrajecten zijn erfenis van de Nederlanders .
Dus ze hebben voldoende kennis .
En nu komen andere kapers die de projecten willen uitvoeren , zelfs medefinancieren.
Hoe ken ?

Terug naar boven Ga naar beneden
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Verhagen: Indonesië is voorbeeld Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verhagen: Indonesië is voorbeeld   Verhagen: Indonesië is voorbeeld Icon_minitimedo 6 sep 2012 - 8:36

Verhagen:‘Nederland en Europa kunnen leren van Indonesië’

Nieuwsbericht | 05-09-2012


Nederland en Europa kunnen een voorbeeld nemen aan het economische beleid van Indonesië. Dat zei minister van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie woensdag 5 september 2012 in zijn toespraak bij de viering van de nationale dag van Indonesië in Den Haag.

Economische groei

Na de klap van de financiële crisis in 2007 heeft Indonesië het overheidstekort teruggebracht van 150 naar 25 procent van de omvang van de economie en is de groei al jaren achtereen 6 procent. ' Dat maakt de meeste Europese landen vandaag de dag jaloers,' zei minister Verhagen. 'In deze onzekere tijden kan Europa van Indonesië leren dat er leven is na bezuinigingen.'

Toegangspoort tot Europa

Nederland is de vierde investeerder in Indonesië. Nederlandse bedrijven verwachten dat de export het komende jaar verder zal toenemen. Omgekeerd is Nederland voor veel Indonesische bedrijven de toegangspoort tot de markt van de Europese Unie. Minister Verhagen prees Indonesië ook als een waardevolle partner voor het verspreiden van democratie en mensenrechten in Zuid-Oost Azië, met name in Birma.

Rijksoverheid
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Verhagen: Indonesië is voorbeeld Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verhagen: Indonesië is voorbeeld   Verhagen: Indonesië is voorbeeld Icon_minitimedo 6 sep 2012 - 21:35

Kijk: Bro Henri, Pak OmSid en ELEL hebben het ook door.
Dat bedoelde ik ook, maar ik was ook nieuwsgierig wie de tekst voor de minister heeft geschreven, overigens is dat niet zo belangrijk.
Wel het slijmerige addertje onder het gras: De minister wil dat wij veel geld gaan verdienen aan Indonsië !


DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
Gesponsorde inhoud





Verhagen: Indonesië is voorbeeld Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verhagen: Indonesië is voorbeeld   Verhagen: Indonesië is voorbeeld Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Verhagen: Indonesië is voorbeeld
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Indonesië als voorbeeld?
» Minister Verhagen bezoekt Singapore, Indonesië, Australië en Nieuw-Zeeland
» Verhagen leeft mee met nabestaanden aanslag Jakarta
» Superlijm ontwikkeld naar voorbeeld van klevende gekko (tokeh........)
» Verhagen vliegt wél met Garuda

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Algemeen-
Ga naar: