Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Heitinga met Oranje terug naar Indonesische roots

Ga naar beneden 
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Heitinga met Oranje terug naar Indonesische roots Empty
BerichtOnderwerp: Heitinga met Oranje terug naar Indonesische roots   Heitinga met Oranje terug naar Indonesische roots Icon_minitimevr 12 okt 2012 - 20:55


Heitinga met Oranje terug naar Indonesische roots

De toevoeging van Douglas maakt Oranje nog meer een melange van culturen. Ook John Heitinga heeft een vleugje bloed uit den vreemde, zijn vader komt uit Indonesië.


12 okt. 2012 14:00:00

Door Jesse Wieten
NOORDWIJK

"Mijn vader is geboren in Jakarta", aldus de 28-jarige Heitinga tegen Goal.com. "Hij kwam eind jaren vijftig op jonge leeftijd naar Nederland, met mijn grootouders. Ik heb Indisch bloed, maar mijn moeder is gewoon Nederlandse. Mijn ouders hebben elkaar in Nederland ontmoet. Met mijn opa heb ik nog steeds een goede band. Hij is nu al 85, maar nog steeds heel fit. Aankomende vrijdag zit hij ook in De Kuip. Als ik in Nederland speel, komt hij kijken. Of we gaan ergens wat eten of hij komt naar mij toe. Hij wil zijn achterkleinkinderen natuurlijk ook zien. Meestal neem ik hem mee naar een Indisch restaurant. Ik ben opgegroeid met rijst. Hoewel ik geen Indonesisch spreek, kan ik wel heel goed Indisch eten, haha. Dat weten de koks hier ook. Als ik jarig ben volgende maand komt er wel een rijsttafel."


Heitinga bezocht Indonesië zelf nog nooit, maar krijgt volgend jaar een uitgelezen mogelijkheid om het land van zijn vader en grootouders te zien. Oranje gaat namelijk op tournee naar China en Indonesië. "Afgelopen zomer zouden we al gaan met Everton, maar dat ging helaas niet door. Dat was jammer. Volgend jaar misschien wel, wie weet."


"Oost-Indisch doof"

Oranje is populair in Indonesië en ook de Indische roots van Heitinga zijn niet onbekend in het verre oosten. "Ik word regelmatig gevraagd voor interviews en andere dingen."

"Ik ga later sowieso die kant op, maar dan wil ik wel een paar weken gaan, waarschijnlijk na mijn carrière. Ik wil weten waar mijn grootouders en vader geboren zijn. Afgelopen zomer en de zomer ervoor heb ik mijn opa nog die kant op gestuurd. Hij heeft de hele route bewandeld waar ze vroeger woonden, waar hij oma, die er niet meer is, heeft ontmoet. Ik vroeg hem wat hij het mooiste vond en toen zei hij: Bali, vanwege de rust. Op het moment dat ze weggingen, zagen ze Indonesië als een soort paradijs, maar er is veel veranderd, gebouwd. Het Indonesië dat hij verliet, bestaat niet meer."

"Familie is belangrijk. Vroeger hadden we echt de grootste lol op familie-feesten. Nu merk ik dat ook nog. Mijn gezin staat op één. Ik ben wel vaak weg. De zorg voor de kinderen is dan vooral in handen van mijn vrouw. Ik hoef ook niet midden in de nacht mijn bed uit. Mijn vrouw is er altijd sneller bij. Misschien ben ik wel Oost-Indisch doof, haha."


Lees hier het volledige interview van Goal.com met John Heitinga
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
 
Heitinga met Oranje terug naar Indonesische roots
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Terug naar Indische roots in nieuwe theatervoorstelling
» Gio keert terug naar zijn roots
» de 'Indonesische roots' van Wilders steeds sterker..
» Nora Iburg: Zoektocht naar Indische roots
» Georgina Verbaan op zoek naar haar Indische roots

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: