Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Vlaamse zakenman neergeschoten met twee kogels

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Vlaamse zakenman neergeschoten met twee kogels  Empty
BerichtOnderwerp: Vlaamse zakenman neergeschoten met twee kogels    Vlaamse zakenman neergeschoten met twee kogels  Icon_minitimevr 2 nov 2012 - 9:32


Geraakt in hals en buik bij straatoverval in Indonesië
Vlaamse zakenman neergeschoten met twee kogels

vrijdag 02 november 2012, 03u00
Auteur: Cedric Lagast


BRUGGE - Een Belgische zakenman is in Indonesië op straat neergeschoten bij een overval. De rovers hadden het gemunt op zijn aktetas. Met een list deden ze zijn auto stoppen. Toen de Belg zich verzette, openden ze het vuur. ‘Ik heb écht veel geluk gehad’, beseft Dietmar Dutilleux (45).

‘Het was zo’n typische straatoverval, waarvoor ik al vaak gewaarschuwd werd’, vertelt Dutilleux vanuit het ziekenhuis in Indonesië. De Bruggeling stapte maandagmiddag buiten bij een bank in Pasu­ruan. ‘Kort na het vertrek kreeg mijn auto een lekke band. Iemand moet hem met een klein aluminium pijltje lek hebben geschoten. Ik gebood mijn chauffeur door te rijden. Ik vertrouwde het niet: het was te dicht bij de bank. Maar even later konden we niet anders dan stoppen.’


Aktetas zonder geld

Vlak bij een militaire basis hielden ze halt. Terwijl de twee de band bestudeerden, sloop één rover naar het portier aan de andere kant van de auto.

‘Hij greep mijn aktetas’, zegt Dutilleux. De overvallers dachten wellicht dat hij geld had opgenomen in de bank. ‘Maar ik had geen geld bij: die tas was leeg. In een reflex heb ik die man toch vastgegrepen.’

Een van de overvallers trok een pistool en opende het vuur. De chauffeur kreeg een kogel in zijn voet, maar de Belg was er erger aan toe. ‘Ik werd twee keer geraakt. Eén kogel trof me in de hals en vloog er langs de nek weer uit, gelukkig zonder vitale delen te raken. De tweede kogel zit nog in mijn buik. Ik word wellicht naar Singapore overgevlogen. Alleen daar kunnen ze de complexe operatie uitvoeren.’


Met stenen bekogeld

De overvallers sloegen op de vlucht nadat ze door omstanders met stenen bekogeld waren. Ze moesten een van hun brommers achterlaten.

Bruggeling Dietmar Dutilleux woont al bijna twintig jaar in Indonesië, waar hij een meubelbedrijf leidt met 400 werknemers. Zijn fabriek produceert op een duurzame manier handgemaakte houten meubels, die voornamelijk uitgevoerd worden naar Australië, Nieuw-Zeeland en Europa. Hij is gehuwd en heeft een 10-jarige zoon.

De Indonesische politie zoekt de overvallers. Volgens de plaatselijke kranten zou de hele overval gefilmd zijn door bewakingscamera’s van de omliggende winkels. De overvallers zouden duidelijk te zien zijn op de beelden.


Nieuwsblad
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Vlaamse zakenman neergeschoten met twee kogels  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vlaamse zakenman neergeschoten met twee kogels    Vlaamse zakenman neergeschoten met twee kogels  Icon_minitimevr 2 nov 2012 - 10:46

Voor zo ver ik weet gaan Indonesiers hun pas opgehaalde geld in een onopvallende zak ( bungkusan) in doen .
Een aktentas is uit den boze, dat is de eerste dat men probeert afhandig te maken .
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Vlaamse zakenman neergeschoten met twee kogels
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Verhagen: financiële hulp Setia niet nodig
» Neergeschoten Rijswijker was bekende drummer
» Dierenartsen redden neergeschoten orang-oetan
» Twee jaar na MH17
» Twee kerken in as gelegd in Indonesië

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Actueel-
Ga naar: