Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali Empty
BerichtOnderwerp: Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali   Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali Icon_minitimedi 25 dec 2012 - 13:12

Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali

Door: redactie
24-12-12 - 12:08 bron: The Australian

Een Australisch meisje is tijdens een schooluitstapje naar Bali blind geworden na het drinken van een giftige cocktail. Verschillende toeristen werden ernstig ziek na de consumptie van dranken die vermoedelijk aangelengd waren met methanol.

Het giftige goedje wordt toegevoegd om de drankjes meer alcoholisch te maken.

Vorige maand werd nog een 18-jarige Australische jongen tijdelijk blind tijdens een soortgelijk uitje. Het Australische ziekenhuis geeft geen informatie over de gezondheidstoestand van het meisje, en of ze blijvende schade zal ondervinden van de vergiftiging.

Symptomen van methanolvergiftiging gaan van braken, hoofdpijn en buikpijn tot een coma, leverfalen en in extreme gevallen zelfs de dood. Blindheid komt veel voor, en de duur daarvan kan variëren van enkele uren tot blijvende schade.

AD
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali   Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali Icon_minitimedi 8 jan 2013 - 21:37

'Doe iets tegen giftige drank op Bali'

Bewerkt door: redactie − 07/01/13, 13:48 − bron: ANP

De Indonesische autoriteiten moeten toeristen beter beschermen. Dat heeft de minister van Buitenlandse Zaken, Bob Carr, gezegd, meldden Australische media maandag. Aanleiding is de dood van Liam Davies (19). De tiener stierf zondag in een ziekenhuis in Perth aan de gevolgen van het drinken van een giftig alcoholisch drankje op een nieuwjaarsfeestje op Lombok, nabij Bali. .

In het drankje van de tiener zat het giftige methanol. Het is niet voor het eerst dat in een Indonesische uitgaansgelegenheid met methanol vergiftige alcohol opduikt. De afgelopen 18 maanden waren op en in de buurt van Bali vaker dit soort incidenten, ook met dodelijke afloop.

VK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali   Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali Icon_minitimewo 9 jan 2013 - 5:24

...De Indonesische autoriteiten moeten toeristen beter beschermen.....


Makkelijker gezegd dan gedaan.
Nog beter: Gewoon geen alcoholische drank zuipen voor die paar weekjes/daagjes en je als feestbeest inhouden, totdat je terug bent thuis en dan kan je weer tekeer gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali   Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali Icon_minitimewo 9 jan 2013 - 7:13





Ik kan het beslist niet beter gezegd kunnen hebben en ben het volkomen met broertje Henri eens! Men behoeft toch niet naar Bali te komen om zich zat te

zuipen kunnen ze toch ook in Aussie doen, maar daar zullen ze beslist niet de beest uit hangen, maar in Bali? "Wij zijn touristen, dus alles mag" Het is

inderdaad triest dat doden gevallen zijn, niet alleen in Bali hoor, maar overal waar ze "home-brew" maken, lees je in de kranten daar regelmatig.

siK.




Terug naar boven Ga naar beneden
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali   Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali Icon_minitimewo 9 jan 2013 - 8:36

Slachtoffers van: ... maar overal waar ze "home-brew" maken, ...

Niet helemaal mee eens Om K.
Ik had verleden jaar home brew arak gemengd met raw spiritus en formalhyde, een vleugje terasi en lombok letek in het zuur gemaakt en het als bewijs van goede buurmanschap gegeven aan mijn voormalig buurman. wistle De knul lustte er wel pap van. What a Face

Hij kreeg ook ernstige vormen van ADHD en liep na het nuttigen van een slokje rotzooi wel zeker 3 dagen als een springvlo rond te huppelen en te springen. bounce bounce bounce

Daarbij kreeg hij ook last van overmatige gasvorming en ik wilde toen een lucifer bij zijn exhaust houden om hem meer snelheid te geven, maar dat vond ie een beetje te gortig van me. Jammer. affraid affraid affraid


Ik zal mijn formule eens goed moeten nakijken en verbeteren, zodat de naweeën van het nuttigen nog springeriger worden.
Ik denk ook, dat ik mijn formule toepas op het bakken van een cake en als verzoenend gebaar aan andere lastige personen aanbied. kuskus

Ik vind dat dat springen en alle kanten uitschieten in die tekenfilmpjes altijd zo goed wordt uitgebeeld.
doei
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Kesasar

Kesasar


Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09
Woonplaats : Selandia Baru

Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali   Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali Icon_minitimewo 9 jan 2013 - 18:26





"Ik had verleden jaar home brew arak gemengd met raw spiritus en formalhyde,"

Tjonge, formalde-thingies, die knaap moet wel zeer erg "gepreserveerd" zijn!

siK.




Terug naar boven Ga naar beneden
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali   Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali Icon_minitimewo 9 jan 2013 - 20:37

Formalhyde, mixed by mistake into my brew.

Not just only preserving my neighbouring consumer... No Sir, it functions being a multyplier too. monkey monkey monkey

Somebody informed me just today, that lots of his new "cousins" are showing up their faces.


Zie 2 beren broodjes smeren, oh dat is een wonder.
Het zijn nu 4 beren geworden en dat geeft gedonder.
'k Stond erbij en keer ernaar.
Een elk ziet het nu en vindt het raar.
Het mag en kan en het is heus waar.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali   Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali Icon_minitimewo 9 jan 2013 - 23:52

lol! lol! lol!

DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
Gesponsorde inhoud





Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali   Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Tiener blind na drinken vergiftigde cocktail op Bali
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Spoedoperatie voor tiener na aanval haai in Bali
» Toeriste blind door arakcocktails op Bali
» Weer vergiftigde olifant gevonden in Atjeh
» Indonesiërs drinken zich dood
» Zes Indonesiërs dood na drinken van wodkamix

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Actueel-
Ga naar: