Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Eerst taart bakken, dan naar Indonesië

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Eerst taart bakken, dan naar Indonesië Empty
BerichtOnderwerp: Eerst taart bakken, dan naar Indonesië   Eerst taart bakken, dan naar Indonesië Icon_minitimedo 7 feb 2013 - 22:42

Eerst taart bakken, dan naar Indonesië

donderdag 07 februari 2013 20:30

Johanna de Borst (20), dochter van Jacob en Alie, vertrekt naar Indonesië om drie maanden vrijwilligerswerk te doen. Ze gaat via de stichting Sumba Mission. Vooraf zamelt ze geld in voor het kindertehuis waar ze aan de slag gaat, door taarten te bakken en te verkopen.

Met haar diploma ‘Mode en Detailhandel’ op zak, trad Johanna een jaar geleden in dienst bij Masseus Mode in Emmeloord. Johanna: ,,Inmiddels heb ik wel ontdekt dat dit werk niet mijn ding is. Maar wat dan wel? Ik weet het niet. Wel wil ik altijd al graag reizen. Niet voor ‘lang leve de lol’, maar om mezelf ergens nuttig te maken.’’ Op internet zocht ze naar een geschikte organisatie en vond die.

Eerst naar de aubade
Op 30 april is het zover, aan het eind van Koninginnedag vliegt ze richting het land in Zuidoost-Azië. Moeder Alie reageert: ,,Ze mocht wel op deze bijzondere dag vertrekken, maar ik wilde heel graag dat ze eerst deelneemt aan de aubade. Gelukkig vertrekt ze pas aan het eind van de middag en kan ze alles meekrijgen van de inhuldiging van prins Willem-Alexander en het aftreden van koningin Beatrix.’’

Van advocaat tot appel
Iedereen die iets te vieren heeft en gebak wil serveren kan bellen met Johanna, telefoon 685619. Een taart kost negen euro en bestaat uit twaalf punten. Op bestelling maakt ze appel-, kwark-, advocaat- of monchoutaart. De opbrengst is voor het tehuis, waar Johanna kost en inwoning krijgt. Het tehuis wordt gerund door een Hollandse Canadees en ligt in de streek Tana Mbanas, die acht dorpen telt waarin ongeveer tweeduizend mensen wonen, waarvan achthonderd kinderen. ,,De ongewenste kinderen van slaven belanden meestal in het kindertehuis’’, licht Johanna toe.

Rondtrekken
Na de drie maanden vrijwilligerswerk wil ze aansluitend nog zes weken rondtrekken. ,,Ik heb verschillende ideeën, maar moet nog een programmaatje maken. In ieder geval wil ik Thailand aandoen’’, besluit ze.

Opurk.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Eerst taart bakken, dan naar Indonesië
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» “Op vrijwilligersreis naar Indonesië”
» Rode Taart naar werkgroep Malaku Hoogeveen
» 'PSV in jubileumjaar naar Indonesië'
» Op de fiets naar Indonesië
» Thé Tjong-Khing & Zuiderzee met Taart

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: