Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Ernst Jansz: ‘Dit was waarschijnlijk onze laatste reünie’

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Ernst Jansz: ‘Dit was waarschijnlijk onze laatste reünie’ Empty
BerichtOnderwerp: Ernst Jansz: ‘Dit was waarschijnlijk onze laatste reünie’   Ernst Jansz: ‘Dit was waarschijnlijk onze laatste reünie’ Icon_minitimewo 27 feb 2013 - 15:16


Ernst Jansz: ‘Dit was waarschijnlijk onze laatste reünie’
Door Redactie op 23 februari 2013

Ernst Jansz: ‘Dit was waarschijnlijk onze laatste reünie’ Ernstjansz150x150

Deze maand kreeg Doe Maar de Edison Pop Oeuvreprijs uitgereikt. De nog immer populaire Nederpopband krijgt de prijs wegens zijn grote verdiensten voor de Nederlandse popmuziek. Reden genoeg voor een kort interview met Doe Maar-oprichter Ernst Jansz.

Gefeliciteerd met de Edison. Waarom hebben jullie hem nu, in tegenstelling tot 13 jaar geleden, wel geaccepteerd?
13 jaar geleden kregen we een Edison, werd ons meegedeeld. Leuk, dachten wij. Toen men verwachtte dat we op de uitreiking ook zouden spelen, zeiden wij: daar zijn we eerlijk gezegd nog niet aan toe. We hadden 15 jaar niet gespeeld en waren net aan het repeteren voor de reeks Ahoy concerten. Toen werd ons te verstaan gegeven: als jullie niet komen spelen krijgen jullie hem niet. Toen zeiden wij: Ok. Dan niet. Zo is het gegaan. André Hazes, die hem vervolgens toebedeeld kreeg, weigerde hem toen hij hoorde dat hij tweede keus was.

Hoeveel prijzen en awards heb tijdens je carriere gewonnen? Welke is je het meest dierbaar?
We hebben ooit nog een zilveren harp gewonnen, voor de meest belovende band. Die prijs heeft onze toenmalige manager mee naar huis genomen. Meer prijzen heb ik nooit ontvangen. Eerlijk gezegd ben ik nu te oud om een prijs dierbaar te vinden.

Je hebt vorige week de Glad IJs-tour afgerond. Was dit de laatste reünie of moet Paradiso in 2016 alvast een avond vrij houden voor Doe Maar?
Dit was, zo voelen wij het althans, waarschijnlijk wel het laatste dat we op deze schaal gedaan hebben. Elke keer wordt het onwaarschijnlijker dat we opnieuw zo’n krachttoer – want dat is het toch wel, alles bij elkaar genomen- volbrengen.

Wie of wat inspireert je?
Het leven zelf. Wat er in de wereld gebeurt. Mijn geliefden. De Beatles, Chopin, Bob Dylan, Otis redding, Janis Joplin.

Waar ben je op het moment mee bezig?
Ik ben op dit moment weer aan het toeren met Boudewijn de Groot. Daarna ga ik weer een eigen programma doen met Guus Paat en Richard Wallenburg van het IMC (Indisch Muzikanten Collectief). Ook met mijn eerste bandje, de CCC waar Richard ook in meespeelt ben ik nog actief. Daarnaast schrijf ik nog steeds aan mijn memoires.

Indoweb
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Ernst Jansz: ‘Dit was waarschijnlijk onze laatste reünie’
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ernst Jansz was in Appingedam met 'Gideons Droom'
» Een interview met Ernst Jansz en Peter van Dongen
» De Overkant, Ernst Jansz
» 26 februari 2016, 19.25 uur NPO 2, Ernst Jansz bij Landinwaarts
» Uitzending gemist: De Kist - Ernst Jansz

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: