Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Stage lopen in Jakarta

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Stage lopen in Jakarta Empty
BerichtOnderwerp: Stage lopen in Jakarta   Stage lopen in Jakarta Icon_minitimezo 10 maa 2013 - 22:59

Stage lopen in Jakarta

Jakarta is een grote drukke stad, waarvan grote gedeelten zijn verstedelijkt en voorzien van moderne "air-conditioned" winkel centra. Wil je echter het echte Indonesie meemaken en geld besparen? Blijf dan vooral weg van deze moderniteiten. Betere plaatsen om de jacht te openen zijn de markten en de oudere gedeelten van de stad. Wees gewaarschuwd! Een groot probleem in Jakarta is dat auteursrechten op grote schaal worden geschonden. Of het nou gaat om kleding, dvd's, "luxe merkartikelen", ze worden tot in de perfectie nagemaakt en verkocht tegen dump prijzen.

Het leven in Jakarta is nooit saai. Er wonen ontzettend veel mensen. Ca. 8.9 miljoen van allerlei rassen van binnen en buitenland, hetgeen zich uit in spannende festivals en vermakelijk folklore. Hou je van stappen? Het nachtleven in Jakarta gaat door tot in de late uurtjes en misschien wel het beste van Zuid-Oost Azie. Ben je eenmaal gewend aan Jakarta is het moeilijk om te vertrekken.

80% van het zakelijk verkeer in Indonesie circuleert in Jakarta. Wie zoekt naar werk, stages of andere zakelijke mogelijkheden in Indonesie hoeft niet verder te kijken dan Jakarta. Indonesie is vanwege de ligging een gunstige uitvalsbasis naar de rest van Zuid-Oost Azie. Veel multinationals houden er dus kantoor, hetgeen de nodige vraag naar buitenlandse stagiaires met zich mee brengt.

Stage lopen in Jakarta is een uitstekende manier een extra dimensie toe te voegen aan je studie of je afstuderen.

Korte feitjes over Jakarta

Jakarta is de hoofdstad, grootste stad en het politieke en economische centrum van Indonesie
Gemiddelde jaartemperatuur ligt rond de 26 graden Celsius
Inwoners: 8.9 miljoen
Reistijd met vliegtuig: 16 uur
Munteenheid: Rupia. Je kunt gemakkelijk pinnen en geld wisselen.
Taal: Indonesisch. Een gedeelte van de inwoners spreekt nog Nederlands.

Buitenlandsestage.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Stage lopen in Jakarta Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stage lopen in Jakarta   Stage lopen in Jakarta Icon_minitimema 11 maa 2013 - 4:21

....Of het nou gaat om kleding, dvd's, "luxe merkartikelen", ze worden tot in de perfectie nagemaakt en verkocht tegen dump prijzen...
Zelfs de cewek cewek worden tegen dumpprijzen verkocht. Ister ook veel cewek cewek campuran Indonesia met andere volkeren


Jakarta is de hoofdstad, grootste stad en het politieke en economische centrum van Indonesie
.... Mee eens
Gemiddelde jaartemperatuur ligt rond de 26 graden Celsius.... Met excessen naar het extreem warme toe....En vergeet geen rubberen laarzen mee te nemen wegens banjir.
Inwoners: 8.9 miljoen... doe er maar een plukkie ongetelden bij.
Reistijd met vliegtuig: 16 uur... plus de reistijden van en naar vliegveld Schiphol en aldaar en al helemaal als je Jakarta kota moet doorcrossen.
Munteenheid: Rupia. Je kunt gemakkelijk pinnen en geld wisselen..... en opmaken als je van veel lekker eten houdt en de snuisterijen.
Taal: Indonesisch. Een gedeelte van de inwoners spreekt nog Nederlands..... Engels is ter ook loh.



Geef mij maar rujak cingur uit Surabaya
met zijn dierentuin vol met buaya.
Wat ketupat, sambel en wat krupuk
en voor de rest van de dag ben ik zoek.

Mijn Surabaya is maar de helft zo groot dan Jakarta,
ik slenter er graag op de grote Darmo Raya
of koop wat op de pasar tani van Peneleh
en vang af en toe in de kali Brantas een ikan lele.

Heb ik lust in iets lekkers, dan wandel ik naar Gang Dolly
en kijk op mijn gemakkie in de etalages naar een snollie.
Of wandel naar Madura over de brug de Suramadu
en snoep wat uit de warung van gebakken tahu.

Soms pin ik uit de automaat op Tunjungan
waar ze ook verkopen hele bossen rambutan.
Of mangga golek of de lekkere gadung
of gorengan tempe uit de nabije kampung.

Genoeg gezemeld over mijn krokodillen stad
waar ceweks wandelen met hun draaiend gat
op de pasar Pabean of pasar Genteng
en treinen stoppen op station Gubeng.


Vrij vertaald naar een passage uit het boek van Ngatemo Ngantuk.
ISBN 87 1299.85
Uitgeverij Gajahkecil te Surabaya. Tel: +62 31 3567896.
Prijs: 119.000 Rph.

Dagdag, een gezellige maandag en succes met de wekelijkse was.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
 
Stage lopen in Jakarta
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Scholieren lopen stage op vuilnisbelt in Indonesië
» Vacature stage PCZ afdeling Ambassade Jakarta
» Nederlander leert weer lopen na aanslag Jakarta
» Stage in mijn moederland
» Stage in Bali bij Stichting Kolewa

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: