Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali

Ga naar beneden 
+2
Henri R. Cingoor
ElEl
6 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Empty
BerichtOnderwerp: 31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali   31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Icon_minitimezo 31 maa 2013 - 15:57

Kees van der Spek laat zich oplichten in het buitenland

zaterdag 30 maart 2013



Overal ter wereld worden toeristen opgelicht. Kees van der Spek laat zich in het nieuwe programma 'Oplichters in het Buitenland' vrijwillig oplichten in populaire vakantiebestemmingen. Van der Spek laat zien hoe de praktijk in elkaar steekt en waar je als toerist op moet letten.

Met verborgen camera’s legt hij vast hoe de oplichters te werk gaan. Kees van der Spek spreekt met verschillende slachtoffers van oplichtingpraktijken, hij zoekt de verschillende bestemmingen op, variërend van Thailand tot Brazilië en ontmaskert de oplichters.

In de eerste aflevering brengt hij een bezoek aan Bali waar Kees wordt opgelicht door middel van een kraskaarten actie. Hij ontdekt al snel dat de kaarten nep zijn en toeristen lokken naar een malafide time-share constructie onder het mom van het winnen van een grote prijs.

Ook wordt Kees aangehouden wegens het rijden zonder helm. De lokale politie stelt voor dat hij nu direct een bedrag betaalt om niet naar het gerecht te hoeven. Niet veel later, koopt de corrupte politieagent biertjes voor hem en Kees van het geld dat Kees even daarvoor neertelde.

In 'Oplichters in het Buitenland' wordt gaandeweg duidelijk hoeveel verschillende vormen van oplichterij er zijn. Door toeristen hierover te informeren hoopt Kees van der Spek dat mensen oplichters gaan herkennen en niet zelf in de val lopen. 'In landen zoals Bali, gaat het zelfs zo ver dat er dieren bij worden betrokken, wil je je afgepakte hoed of zonnebril terug, dan moet je eerst betalen.'

'Oplichters in het Buitenland', vanaf zondag 31 maart wekelijks om 21.30 uur bij SBS6.

TVvisie
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Empty
BerichtOnderwerp: Re: 31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali   31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Icon_minitimezo 31 maa 2013 - 21:42

De uitzending is hier te bekijken
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Empty
BerichtOnderwerp: Re: 31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali   31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Icon_minitimema 1 apr 2013 - 5:34

Doet Kees ook een reportage maken over de oplichterspraktijken in Nederland? Twisted Evil
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Empty
BerichtOnderwerp: Re: 31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali   31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Icon_minitimema 1 apr 2013 - 8:18

Heb gisteren met gemengde gevoelens gekeken.
Vond wel grappig hoe die foute Balinezen uiteindelijk hun kunsten hadden laten zien.
Het is wel erg dat ze geen schaamte meer voelen .

De corrupte polantas( verkeerspolitie) kunnen bestaan ( met extra bijverdiensten) omdat er mensen die ook mee doen , dus gecorrumpeerd zijn.
Om een tango te dansen heb je 2 personen nodig.

Aan de andere kant vraag je je af wat het gaat kosten als je echt integer/eerlijk bent en niet mee wil doen aan corrupte handelingen.
Door de politieman te betalen heb je ook aan een omkoping gedaan. Het is een misdrijf.

Jaren geleden had 2 toeristen uit Canada(?) met verborgen camera zo'n transactie gefilm.Verspreid via you tube
Bali was in rep en roer .

Op Bali werden vaak illegale* huurauto's gestopt bij verkeerscontrole .
De tarief was toen een paar jaar geleden 50.000 rup .
Het gebeurt wel eens dat je 2x aangehouden werd( ik heb vaak auto met chauffeur gehuurd op Bali)

In Jakarta zag ik vaak auto's en taxi die aan de kant gezet worden omdat ze de vrije busbaan gebruiken.
Zag het een paar keren gebeuren i.d afgelopen maand toen ik op pakansi ben in mijn kampung.
Tarief voor taxi is 20.000 rup , voor personen auto 50.000 rup. (volgens de taxichauffeur).

De Time Sharing verhaal.
In 2005 heb ik de zgn bos van een 3* resort in Tuban ( een Londoh) en zijn compaan .een Mof in hun restaurant ter over staan van gasten/personeel aangepakt .
Heb ook gedreigd om hun praktijken bij Balinese krant of Jakarta Post aan te kaarten.

Werd toen ook op straat aangesproken door zo'n verkoper , en gelokt door speciale programma etc.
Wist gelijk dat het time sharing was , en ik werd kwaad omdat toen ze ontdekken wie ik was ze mij weg willen sturen zogenaamd omdat we(ik en nyonya) niet voldoende Engels kenden.
Kon wel de T shirt krijgen . Terwijl toen andere toeristen(Japanners en Aziaten ...? ) die waarschijnlijk ook geen "vloeibaar" Engels spreken.
Heb ik afgedwongen om de programma te doen , de supervisor geroepen die weer de bazen (blanken =Nl en Mofikaan)raadpleegde.
Had ik gezien toen ze nog in hun office zaten.
Hun fout was wij werden afgewimpeld (wel met T shirt) , en zij gingen naar de restaurant.
Toen was het HEBBES , kip ik heb je .
De Balinese personeel werd geroepen en gedwongen excuus aan te bieden.
En toen ben ik een beetje mata gelap geworden.

Ik heb verschillende Nederlandse "developers" aangesproken die ook hun gronden/huizen willen verkopen .
En niks meer van hun hoorde toen ik als Indonesier met bepaalde wensen kom, zoals Surat Hak Milik .(Volle eigendom).
Terug naar boven Ga naar beneden
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Empty
BerichtOnderwerp: Re: 31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali   31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Icon_minitimema 1 apr 2013 - 9:21

Ik vond het wel leuk om te zien hoe de wisseltruc werkte. En waarom naar wisselkantoren gaan? Gewoon uit de 'muur' halen of, zoals ook in het programma werd aangetoond, wisselen voor de wat lagere, maar normale, koers bij de kantoren met een niet zo'n hoge balie.

En dat time-sharing? Zoals ze ook al zeiden, komt in alle toeristenstreken over de hele wereld voor. Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het, meestal, ook niet waar.

clown
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Empty
BerichtOnderwerp: Re: 31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali   31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Icon_minitimema 1 apr 2013 - 17:12


Iya, ik heb ook met gemengde gevoelens gekeken gister. Je weet dat het gebeurt, overal in de wereld, maar om te zien dat het in Indonesia gebeurt... nah

Time lukt ook alleen doordat mensen hebberig zijn: er is een kans op.. dus pakken die kans Twisted Evil
Niet doen dus!
Vandaag voor 4000 en morgen voor 1000 meer?? Foute boel dus, en dus wegwezen! dan maar niet, toch? Dat er nog mensen zijn die daarin trappen...

Als je zonodig geld bij dat soort wisselkantoortjes moet wisselen, waarom dan gelijk zoveel geld? Je krijgt een pak geld mee die niet in je portemonnee past, en dan ook nog eens van die vieze briefjes die niemand wil aanpakken... En ja: Altijd het geld zelf natellen, ter plekke... Nooit iemand op zijn blauwe ogen geloven..

Maar dat die gasten dan vervolgens lachend hun kunstje laten zien... ja, dat vond ik wel bizar! Trots, waren ze...

En dan die politieagenten... schaamteloos! Je mag meteen weer zonder helm verder nadat je geld hebt gedoneerd.. en als er wat is: je kunt gewoon bij hem terecht, hij heeft zijn eigen straat, hij is je vriend. Gewoon een pilsje samen drinken toch?... Evil or Very Mad en als je daarna weer zonder helm rijdt? Je weet hoeveel dat kost.. plus pilsje..!

Doet me denken aan toen we in 2005 in Jakarta reden, op weg naar de Bank Indonesia. Onze chauffeur reed keurig, hield zich aan de regels, maar hij werd staande gehouden door een politieauto. Er werd wat gepraat, ik zag hem zijn portemonnee trekken en een paar briefjes eruit halen. Op onze vraag wat er aan de hand was, schudde hij zijn hoofd en met een wegwuivend handgebaar zei hij lachend dat hij een fout had gemaakt, niks bijzonders.... En dat het lunchtijd was...

Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Empty
BerichtOnderwerp: Re: 31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali   31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Icon_minitimema 1 apr 2013 - 23:24

OmSid zegt:
Citaat :
Heb gisteren met gemengde gevoelens gekeken.
Vond wel grappig hoe die foute Balinezen uiteindelijk hun kunsten hadden laten zien.
Het is wel erg dat ze geen schaamte meer voelen.
en Henri zegt:
Citaat :
Doet Kees ook een reportage maken over de oplichterspraktijken in Nederland?

Ik zeg altijd tegen iedereen die commentaar heeft over de corruptie in Indonesië:

"Kijk in Indonesië gebeurt dit BOVEN tafel (je kan er zelfs over onderhandelen) en hier in dit schijnheilige kikkerland heel geheimzinnig ONDER tafel (dan weet bijna niemand het) ".
Dus............




DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Empty
BerichtOnderwerp: Re: 31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali   31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Icon_minitimedi 2 apr 2013 - 6:42

Die corrupte polantas zijn kleine scharelaars , die extra's proberen bij elkaar te schrappen.
Veel ambtenaren hebben ook te weinig inkomen om enigszins "fatsoenlijk" te kunnen leven.

Het is nog een lange weg om corruptiepraktijken uit te roeien.
De K.P.K werkt op volle toeren om foute ambtenaren, politie, justitie , rechters , politici etc op te sporen .

Naast de verdachte voorzitter Anas U. van de partij van de president heb je ook de verdachte Inspecteur Generaal van de politie die volgens voorlopig onderzoek meer dan 100 miljard (?) vermogen heeft.
(Uiteraard verstopt onder andere namen).
Men(op TV) vroeg , hoe kan iemand met 30 miljoen rupiah salaris zo'n grote vermogen vergaren ?

(je kan het vertalen via google)
http://m.merdeka.com/peristiwa/dari-mana-jenderal-jenderal-polisi-dapat-kekayaan.html
Terug naar boven Ga naar beneden
Maryono

Maryono


Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 05-01-13
Woonplaats : Ningendangendi

31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Empty
BerichtOnderwerp: Re: 31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali   31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Icon_minitimedi 2 apr 2013 - 13:56

Over het algemeen gesproken is de politie tegenover toeristen zeer correct, en ook al komen ze soms arrogant over ze zijn nog behulpzaam ook. Maar ga je over de schreef, motorrijden zonder rijbewijs, zonder helm, of voor mij part in je blote kont, ben je aan het rommelen met drugs, of aan het rotzooien met minderjarigen dan ben je terecht de lul.

Als menir Kees van der Spek het onterecht vind dat hij een boete krijgt, moet hij die aankaarten, en niet met een verborgen camera filmen hoe hij gepakt wordt en dan “gematst” word door de politie door ter plekke een bepaald bedrag te betalen, het is zoals Om Sid al eerder schreef (en ik ben en was het niet vaak met hem eens) voor een tango heb je 2 personen nodig. Je zou het ook zo kunnen zien dat de ambtenaar/politie wordt omgekocht door de toerist, dus wie is nu eigenlijk verantwoordelijk voor deze corruptie? Beetje makkelijk scoren door SBS maar dat gebeurt wel vaker door deze commerciële omroep.
Terug naar boven Ga naar beneden
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Empty
BerichtOnderwerp: Re: 31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali   31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Icon_minitimewo 3 apr 2013 - 7:19

Maryono schreef:
Je zou het ook zo kunnen zien dat de ambtenaar/politie wordt omgekocht door de toerist, dus wie is nu eigenlijk verantwoordelijk voor deze corruptie? Beetje makkelijk scoren door SBS maar dat gebeurt wel vaker door deze commerciële omroep.
Het is zo.
Omkoping van een ambtenaar in functie.
Als iemand (een verontwaardig lezer , of off van justitie (JPU) of de Provoost ) een zaak wil maken kan het nog altijd.
Het is een misdrijf .

Ter informatie;
Er zijn 2 soorten route als een verkeersdeelnemer aangehouden of ge-TILANG word door Pak Polisi =Polantas).

Principieel.
1. Je vraag de blauwe formulier
Je erkent je overtreding.
Daar staat een boete voor .
Jou rijbewijs / voertuigpapieren werd dan ingehouden .(Kost moeite/administratie voor de betrokken agent)
Vraag ontvangbewijs .
Je gaat naar de bank(BRI) en betaal dat.
Daarna haal je jou rijbewijs/papieren bij de politieburo.
Je bent dan principieel en eerlijk .
Je betaald je boete en steunt de Indonesische schatkist.
En je voed de agenten op .

2.Vraag de rode formulier als je vindt dat je onschuldig bent.
Dan moet je naar de rechter en tijdens de zitting (max 14 dagen na de vermeende overtreding ) ga je pleiten voor je onschuld.
Nadeel is dat de politieagent ook aanwezig moet zijn , en je reis moet onderbroken worden.

Praktisch zijn

Voor de plaatselijke brommer rijders/angkot/taxichauffeurs is het niet te doen, vandaar dat ze gaan "schikken"
Onderhands en ver beneden de vastgestelde boete , dus tegenwoordig in Jkt 20.000 rup) .
De overtreder blij, corrupte agent ook blij.Kan hij zijn extra kosten/rokok geld etc betalen.
Everybody heppie.

Voor een Orang turis die zelf rijdt (brommer of auto) moet hij zelf beslissen, principieel of pragmatisch blijven .
Ik riid nooit auto in Indonesia , dus heb geen geweten probleem.
Terug naar boven Ga naar beneden
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Empty
BerichtOnderwerp: Re: 31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali   31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Icon_minitimezo 7 apr 2013 - 7:41

Aanvulling.

Both segments are part of a new Dutch show titled “Oplichters in het Buitenland” (“Fraudsters Abroad”). In the 42-minute show, Van der Spek and his crew travel the world, breaking the law to expose scams and extortion attempts by local authorities.

In the latest video, the undercover journalist’s team is held up by customs officials at Ngurah Rai Airport. The crew was attempting to arrive in Indonesia without necessary filming permits from the Indonesian Embassy.

Oh La La

http://www.thejakartaglobe.com(...)tortion-video/583913
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Empty
BerichtOnderwerp: Re: 31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali   31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Icon_minitimezo 7 apr 2013 - 9:28



aiii.... What a Face boontje komt om zijn loontje?

Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Empty
BerichtOnderwerp: Re: 31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali   31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Icon_minitimezo 7 apr 2013 - 16:40

Bali Traffic Officer Caught on Hidden Camera Extorting Foreign Tourist
Jakarta Globe | April 04, 2013


A Bali traffic officer was caught on video extorting money from an undercover journalist who violated a traffic rule and later drank a beer with the Dutchman while he bragged about other extortions that day.

The cash exchange was caught on hidden camera by Kees Van der Spek, the tourist who was stopped by Sec. Ins. Komang Sarjana, a member of the Badung district police traffic unit, according to news portal Merdeka.com. Van der Spek, who is a journalist for Dutch TV channel SBS6 and intentionally gets himself involved in legal issues in foreign countries to show the problems Dutch tourists face abroad, uploaded the nearly five-minute video to YouTube on Monday.

The video depicts Sarjana asking Van der Spek to come to the police station in Lio Square after he was caught driving a motorbike without a helmet. At the station, the officer informed him that while he could go to the Denpasar court to address the traffic violation, a different agreement could be reached.

“If you go to the court of justice, [you would pay] Rp 1.25 million [$128]. Here, I give you [just a] Rp 200,000 [fine]. It’s good for you,” Sarjana said, as depicted in the video.

Van der Spek paid the officer four Rp 50,000 notes, then asked if he still needed to go to the court.

“You don’t need to go to court, [the case] finishes here,” Sarjana replied, before agreeing to release Van der Spek with his motorbike and still no helmet.

He reminded him to wear a helmet the next day, but said: “No problem for today, you can go anywhere in my area [without a helmet]. I won’t stop you again today.”

When Van der Spek went to leave, Sarjana invited him to stay and have a beer. Sarjana paid for the beer using some of the money Van der Spek paid him, and bragged about how he had already extorted a total of Rp 500,000 from three tourists that day.

Badung Police chief Adj. Comr. Komang Suarthana said that Sarjana, his subordinate, was questioned by the Bali Police Professionalism and Security Affairs Bureau (Propam).

“It [the incident] happened six months ago, but it went in YouTube on April 1,” he said, as quoted by Liputan6.com on Wednesday.

Kompas.com reported that Bali Police chief Insp. Gen. Arif Wachyunadi said that Sarjana had been dismissed from his post in Lio Square police station.

Van der Spek told Merdeka.com that the experience did not make him wary of traveling in Indonesia.

“I’m not afraid coming to Bali... because the place is gorgeous. There are many pleasant experiences there, which included being treated for a beer by the police who fined me,” he said.

Jakarta Globe
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Empty
BerichtOnderwerp: Re: 31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali   31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Icon_minitimezo 7 apr 2013 - 19:01

De politie wil ook onderzoeken of Van der Spek in de fout gegaan.
Het was duidelijk dat hij of zijn team binnenkwamen in Indonesia zonder de vereiste papieren( zie Jakarta Globe).
Ook dat iemand van zijn crew een (foute) ambtenaar in functie had omgekocht , zoals te zien werd bij de aankomsthal van de airport.

Hoe zuiver was de reportage van Van der Spek ?
Opmerking : als men de reacties van de Indonesiers leest zie je verschillende meningen.

1. Dat het een door gestoken kaart is , men dacht eerst dat Van der Spek een argeloze toerist was .
Als je corrupte praktijken wil bloot stellen moet je niet meewerken .

2, De politie en betrokken diensten willen onderzoeken of Van der Spek niet fout had gehandeld.
3. Er zijn ook Indonesiers die het prachtig vinden dat corrupte praktijken nu op you tube( de hele wereld) te zoen zijn .

http://news.liputan6.com/read/555377/video-polda-bali-sebar-spanduk-anti-suap

Volgens bovenstaande spandoek zijn niet alleen de vrager/aanbieder( in dit voorbeeld foute ambtenaren) maar de persoon die omkoopt ook medeschuldig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Empty
BerichtOnderwerp: Re: 31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali   31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
31 maart 2013 21.30 uur bij SBS6: 'Oplichters in het Buitenland', Bali
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Themaleeskring: verhalen uit Indië, 21 januari 2013 14:00 tot 18 maart 2013 16:00
» Reconstructie van 'Bali' Buitenland
» Stille Tocht IP 19 maart 2013
» 24 maart 2013 Holland Doc, 21.00 uur Radio 1
» Kumpulan Sri Lestari 10 maart 2013

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Kijk- en Luistertips-
Ga naar: