Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Zeker drie doden na instorting tunnel in mijn in Indonesië

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Zeker drie doden na instorting tunnel in mijn in Indonesië Empty
BerichtOnderwerp: Zeker drie doden na instorting tunnel in mijn in Indonesië   Zeker drie doden na instorting tunnel in mijn in Indonesië Icon_minitimedi 14 mei 2013 - 13:20


Zeker drie doden na instorting tunnel in mijn in Indonesië


dinsdag 14 mei 2013 om 12u57

(Belga) In Indonesië zitten tot 30 kompels ingesloten na de instorting van een tunnel in de Grasbergmijn, die een van de grootste koper- en goudvoorraden ter wereld herbergt. Dat is vernomen van de politie. Volgens de vakbond vielen er zeker drie doden en twee zwaargewonden.


De oorzaak van het ongeval is voorlopig onbekend. Evenmin is duidelijk hoeveel mijnwerkers er precies ingesloten zitten. De Grasbergmijn in de provincie Papoea in het oosten van Indonesië is voor het grootste deel in handen van de Amerikaanse mijnbouwgroep Freeport-McMoRan. Sinds 2011 heerst er onrust in de mijn: de kompels willen hogere lonen. (Belga)

Knack.be
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Zeker drie doden na instorting tunnel in mijn in Indonesië Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeker drie doden na instorting tunnel in mijn in Indonesië   Zeker drie doden na instorting tunnel in mijn in Indonesië Icon_minitimewo 15 mei 2013 - 17:49

Doden en vermisten na mijnongeluk Indonesië



15/05/13, 10:43 − bron: ANP

Zeker vier mensen zijn omgekomen en bijna 30 anderen worden vermist na een mijnongeluk in Papua in Indonesië. Reddingswerkers hebben 10 mensen kunnen redden, is vandaag bekendgemaakt. .

Een tunnel van de Grasbergmijn stortte dinsdag in. Mijnbedrijf Freeport-McMoRan heeft laten weten dat de reddingswerkzaamheden moeizaam verlopen en veel tijd in beslag gaan nemen.

Het is niet duidelijk hoe het met de naar schatting 27 vermisten is. Ze hadden een veiligheidstraining in een klaslokaal in de tunnel toen het ongeluk gebeurde.

De Grasbergmijn is een grote goud- en kopermijn in het Indonesische deel van het eiland Nieuw-Guinea.

Volkskrant
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Zeker drie doden na instorting tunnel in mijn in Indonesië Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeker drie doden na instorting tunnel in mijn in Indonesië   Zeker drie doden na instorting tunnel in mijn in Indonesië Icon_minitimedi 21 mei 2013 - 22:02


Meer slachtoffers geborgen uit Grasberg-mijn

(Novum/AP) - Uit de Grasberg-mijn in de Indonesische provincie Papoea zijn dinsdag nog vier slachtoffers geborgen van het ongeluk van vorige week. Het aantal doden is hiermee gestegen tot 21. Onder het puin liggen vermoedelijk nog zeven lichamen; de autoriteiten gaan ervan uit dat geen van hen meer in leven is.


In de goud- en kopermijn volgden vorige week 38 mijnwerkers een veiligheidstraining toen hun ondergrondse cursuslokaal instortte. Slechts tien van hen konden worden gered.

De Indonesische president Susilo Bambang Yudhoyono heeft twee ministers opgedragen het ongeluk in de mijn te onderzoeken. Freeport-McMoran, het Amerikaanse bedrijf dat de mijn exploiteert, liet echter weten dat de bewindslieden nog niet welkom zijn omdat het bergingswerk nog gaande is. De topman van Freeport-McMoran, Richard Adkerson, arriveerde zaterdag bij de mijn en sprak met overlevenden en familieleden van mijnwerkers die nog bedolven waren.

Grasberg is een van de grootste koper- en goudmijnen ter wereld. Er werken meer dan twintigduizend mensen. De mijn ligt in de bergen van de delfstoffenrijke, maar verpauperde provincie, waar al tientallen jaren een afscheidingsbeweging actief is.



Uitgegeven op Dinsdag 21 mei 2013 om 13:12:24
Nieuws.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Zeker drie doden na instorting tunnel in mijn in Indonesië Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeker drie doden na instorting tunnel in mijn in Indonesië   Zeker drie doden na instorting tunnel in mijn in Indonesië Icon_minitimevr 24 mei 2013 - 19:41

Eindbalans mijnramp Indonesië: 28 doden

Bewerkt door: redactie − 22/05/13, 05:48 − bron: Belga

De mijnramp van vorige week in Indonesië heeft uiteindelijk 28 levens geëist. Slechts 10 van de 38 mijnwerkers die aanwezig waren toen een tunnel in de mijn instortte, konden levend naar boven worden gehaald. Dat blijkt uit de eindbalans die de Amerikaanse eigenaar van de mijn, Freeport-McMoRan, woensdag vrijgaf. .

Woensdagochtend werden de laatste zeven lichamen geborgen in het puin van de tunnel die het op 14 mei begaf.

De mijn in het Grasberg-complex, in de afgelegen Indonesische provincie Papoea, heeft een van de grootste koper- en goudvoorraden van de wereld. Er werken bijna 24.000 mensen.

Al een week lang blokkeren arbeiders de weg naar de mijn om meer veiligheidsmaatregelen te eisen.

Volkskrant
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Zeker drie doden na instorting tunnel in mijn in Indonesië Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeker drie doden na instorting tunnel in mijn in Indonesië   Zeker drie doden na instorting tunnel in mijn in Indonesië Icon_minitimedi 4 jun 2013 - 17:25

Freeport-mijn Indonesië gesloten voor onderzoek

De Indonesische autoriteiten hebben de werkzaamheden in een gigantische goud- en kopermijn in de provincie Papoea stilgelegd. Dat heeft minister van mijnen en energie Jero Wacik maandag gezegd. Een onafhankelijk team doet momenteel onderzoek naar een reeks dodelijke incidenten bij de mijn, die in handen is van het Amerikaanse PT Freeport.

Vorige maand kwamen 28 mensen om toen een ondergronds klaslokaal instortte. Afgelopen vrijdag raakte een vrachtwagenchauffeur dodelijk gewond toen vloeibare erts zijn cabine instroomde. Hij bezweek een dag later in een ziekenhuis aan zijn verwondingen. Het onderzoek naar de incidenten gaat naar verwachting twee tot drie maanden duren.

geplaatst:
03-06-2013 - 20.00
laatst gewijzigd:
03-06-2013 - 20.00
auteur:
Novum

ND
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Gesponsorde inhoud





Zeker drie doden na instorting tunnel in mijn in Indonesië Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeker drie doden na instorting tunnel in mijn in Indonesië   Zeker drie doden na instorting tunnel in mijn in Indonesië Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Zeker drie doden na instorting tunnel in mijn in Indonesië
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 18 goudzoekers overleden bij instorting mijn in Indonesië
» Zeker 17 doden bij modderstromen in Indonesië
» Zeker 27 doden bij busongeluk in Indonesië
» Zeker twintig doden bij bootongeval Indonesië
» Zeker 47 doden bij ontploffing in vuurwerkfabriek Indonesië

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Actueel-
Ga naar: