Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Veronique fietst 3.000 km op eilanden van Indonesië

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Veronique fietst 3.000 km op eilanden van Indonesië  Empty
BerichtOnderwerp: Veronique fietst 3.000 km op eilanden van Indonesië    Veronique fietst 3.000 km op eilanden van Indonesië  Icon_minitimedo 18 jul 2013 - 12:11

Ze is niet aan haar proefstuk toe en doorkruiste al vaak Europa

Veronique fietst 3.000 km op eilanden van Indonesië
donderdag 18 juli 2013, 03u00

Auteur: kim vandenbroucke

Veronique fietst 3.000 km op eilanden van Indonesië  7fba

Veronique Raedt is helemaal klaar voor de moeilijke tocht.

PITTEM - Lekker luieren op vakantie? Het is niet aan Veronique Raedt uit Pittem besteed. Deze zomer gaat ze liefst 3.000 km fietsen door Indonesië dat bestaat uit duizenden eilanden. En dus gaat Veronique eilandhoppen met de fiets: van Bali over Lambok naar Jakarta.

Veronique (36) woont in Pittem maar is leerkracht aan het Sint-Janscollege in Poperinge. Elke vakantie trekt ze er met een vriendin-collega met de fiets op uit.

Geen gps wel een landkaart

‘Ik heb al vaak Europa doorkruist met de fiets’, zegt ze. ‘Deze zomer wil ik Indonesië leren kennen via eilandhoppen. We nemen telkens de boot van het ene eiland naar het andere en fietsen dan op dat eiland van de ene naar de andere kant.’

Landen doet het duo in Bali, vandaar nemen ze een binnenvlucht naar Ende. ‘Vervolgens gaan we westwaarts fietsen doorheen Flores, dan nemen we de boot naar Sumbawa, vervolgens de overzet naar Lambok en naar Bali en vandaaruit naar Java. Onze terugvlucht is in Jakarta. Normaal fietsen we, als we tijd genoeg hebben ook nog eens van Java naar Jakarta.’ Dat alles gebeurt zonder gps. ‘We nemen een gewone landkaart mee.’

Op voorhand plannen doet Veronique niet meer. ‘We zijn al ervaren met fietsreizen. Nu plannen we alleen onze vluchten en welke eilanden we willen bezoeken. De rest laten we aan het toeval over. De onverwachtse gebeurtenissen zijn vaak de leukste.’

Stress heeft Veronique dan ook niet. ‘Zo lang mijn fiets ongeschonden aankomt in Indonesië en de reis overleeft, komt alles goed’, zegt ze al lachend. ‘Op reis is mijn fiets mijn beste vriend. Als mijn fiets kapot is, is de reis ook afgelopen.’

Veronique is een echte natuurmens.

‘Op Flores en Sumbawa proberen we vooral van de natuur en van de authenticiteit van de eilanden te proeven. Doorheen de hele reis zullen vulkanen het uitzicht domineren. Zo gaan we op Lambok zeker de Rinjani-vulkaan bekijken.’

Maar ook het contact met de lokale bevolking vindt ze heel belangrijk.

‘Omdat we altijd met de fiets reizen, zien we hoedanook de minder toeristische streken. We proeven het land op een andere manier en we zien de cultuur door andere ogen.’

De vorige jaren nam Veronique altijd een tent mee. Dit jaar kiest ze voor een ander soort logement.

‘Ik heb al via andere reisverslagen gelezen dat er overal goedkope kamers te huur zijn. Ook ben ik van plan bij de mensen thuis te logeren. Mensen schijnen heel gastvrij te zijn in Indonesië.’

Veronique is inmiddels vertrokken sedert 9 juli.

Het Nieuwsblad
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Veronique fietst 3.000 km op eilanden van Indonesië
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ivan Stevens fietst in Indonesië: 'Aandacht voor slechte werkomstandigheden in de textielindustrie'
» Leidenaar fietst van Leiden naar Indonesië om geld in te zamelen voor de Sumatraanse tijgers
» Krachtige aardbeving bij eilanden Indonesië
» Journalist fietst van Zwolle naar Bali
» Ludo fietst met prothese naar Nieuw-Zeeland

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: