Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 ‘Onvoldoende aandacht voor Indië en Indonesië in onderwijs’

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

‘Onvoldoende aandacht voor Indië en Indonesië in onderwijs’ Empty
BerichtOnderwerp: ‘Onvoldoende aandacht voor Indië en Indonesië in onderwijs’   ‘Onvoldoende aandacht voor Indië en Indonesië in onderwijs’ Icon_minitimedo 15 aug 2013 - 17:10


‘Onvoldoende aandacht voor Indië en Indonesië in onderwijs’

Door Redactie op 15 augustus 2013 in Nieuws


72 procent van de Indische Nederlanders vindt dat er te weinig aandacht wordt besteed aan Indië en Indonesië in het onderwijs. Dit blijkt uit een enquête over dit onderwerp onder de lezers van website Indisch 3.0. Dat er weinig aandacht aan het onderwerp wordt besteed, zou te maken kunnen hebben met het kennisniveau van de Nederlandse docenten over dit onderwerp. 61 procent van hen zegt namelijk er weinig tot niets over geleerd te hebben.

Indische Nederlanders willen  dat de geschiedenis van Nederlands-Indië en Indonesië beter en meer wordt onderwezen in de Nederlandse klaslokalen. 87 procent van de ondervraagden geeft aan het belangrijk te vinden dat dit onderwerp op het lesprogramma staat. Aan de Nederlandse leraren zal het in elk geval niet liggen. 70 procent van hen zegt de geschiedenis van Nederland in Nederlands-Indië en Indonesië ‘ontzettend belangrijk’ te vinden.

Indoweb
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

‘Onvoldoende aandacht voor Indië en Indonesië in onderwijs’ Empty
BerichtOnderwerp: Re: ‘Onvoldoende aandacht voor Indië en Indonesië in onderwijs’   ‘Onvoldoende aandacht voor Indië en Indonesië in onderwijs’ Icon_minitimevr 16 aug 2013 - 3:10

Er was toch immer al weinig aandacht voor Indië/Indonesia...

Bij mijn weten waren/zijn er slechts 2 "aandachtelijke" invalshoeken van Nederland:

1) De grondstoffen wegschrapen toen het nog een kolonie was
2) Zoveel mogelijk toeristisch onder de aandacht brengen.

En voor de rest was de algemene kennis zo laag mogelijk gesteld,

zei ondergetekende aldus ook wel genaamd De Bruine, De Indo, De Indiër, De Indonesiër, de Blauwe, De Rijstepikker, De Sawahtrapper, De Indischman, De Boomslaper, De Chocoladepop en weet ik veel wat nog meer benamingen er mij ooit werden toebedeeld. Amien, Hallelujah, Weest gegroet op deze vroege zomerochtend in augustus anno 2013 vanuit het Land der Blanke Toppen der Duinen schitteren in het zonnelicht......

Let vooral op het feit, dat de toppen der duinen blank waren, zoals dat liedje verhaalt uit Kun je nog zingen, zing dan mee.

Nou, ik kan je mededelen, dat de toppen der hoge bergen nog meer schitterden in het tropen zonnelicht dan die van de duinen en dat die bergen tenminste mooi gekleurd zijn... van blauw tot groenig tot groenig blauw....

Aha, ik snap 'm waarom ik ook wel Blauwe als spotnaam kreeg... Men was jaloers op die blauwe toppen natuurlijk...


Pfrfrfrt... oeps sorry, dat was een scheet richting.....
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
 
‘Onvoldoende aandacht voor Indië en Indonesië in onderwijs’
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aandacht voor Indië op dodenherdenking in Oostburg
» Cultureel onderwijs in Indonesie
» #ikherdenk voor aandacht einde Tweede Wereldoorlog Nederlands-Indië
» Aandacht voor Ned.-Indië tijdens oorlog (o.a. reisgids, Indische kamparchieven)
» Nederland-Indonesië: meer samenwerking in hoger onderwijs

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Algemeen-
Ga naar: