Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Empty
BerichtOnderwerp: Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013   Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Icon_minitimedo 15 aug 2013 - 18:31

Heel verslag gemaakt over de Indiëherdenking in Den Haag, start mijn (nieuwe) laptop opnieuw op......heel verhaal weg.
Vul ik voor IAF een profiel in (verplicht) voor Picasa, is ons hele account geblokkeerd.......

De foto's staan nu hier. Hoop dat ze voor iedereen te zien zijn, want al die wijzigingen die Google invoert, het wordt er niet makkelijker op.

Hieronder een verkorte versie van mijn verslag (sorry, ik had het rechtstreeks hier getypt, dus ben echt alles kwijt).

Ook voor het ochtendprogramma in het World Forum bestond dit jaar grote belangstelling. Na het welkomstwoord van de voorzitter van de Stichting Herdenking 15 augustus 1945, Jan Kees Wiebenga, werden erepenningen uitgereikt aan de NOS en de heer Bussemaker.

Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Yj3i Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Pzrx

Theodor Holman interviewde buitenkamper Tineke van Ommen-Douwes en Piet Bikker, hij had in kamp Kampili gezeten, over hun ervaringen en herinneringen als kind tijdens de Japanse bezetting.

Yolanda Bertsch droeg gedichten voor uit haar gedichtenbundel Kampongkat. Tekeningen van haar halfzusje Frederique Spigt uit dezelfde gedichtenbundel werden bij de gedichten geprojecteerd.

Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 V02q Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 3u6d

Uiteraard was er weer busvervoer geregeld om naar het Indisch Monument te gaan. Wij gingen lopen. In de regen. Er waren plastic capes uitgedeeld, maar helaas waren er niet genoeg.......Het was een hele kunst om de plasjes regen uit de plastic stoeltjes te krijgen. Wij zaten vrij achteraan. Als je voor het ochtendprogramma geboekt (en betaald) hebt kom je vrij laat bij het monument aan. En helaas is er voor ons geen speciaal vak gereserveerd........

Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 3vut Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Es5q

Na het intreden van het vaandel en het luiden van de Indische klok vertelde Diederik van Vleuten over zijn oom Jan. Babiche Keuls, lerling van he VCL in Den Haag, verhaalde over haar opa, Rob Keuls (Yvonne Keuls is zijn vrouw).

De Resident Bach Ensembles brachten tussendoor enkele gezangen en uiteraard waren er de kransleggingen en het defilé.

De bussen stonden weer klaar om j terug te brengen naar het WF, maar een groot aantal liep weer terug. Voor een hapje en een drankje, maar vooral voor geplande en onverwachte ontmoetingen!

Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Xqhe

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013   Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Icon_minitimedo 15 aug 2013 - 19:01


Oh wat vervelend allemaal zeg, ik kan me voorstellen hoe je je voelde Rolling Eyes 

Maar je verslag is weer top!

De foto's heb ik nog niet kunnen bekijken, mijn tablet vraagt hoe ik ze wil bekijken scratch  en dus ga ik ze straks boven op mijn goeie ouwe pc bewonderen....

bier1 
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
wujud
Admin
wujud


Aantal berichten : 1008
Registratiedatum : 08-12-08

Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013   Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Icon_minitimedo 15 aug 2013 - 20:16


Ik heb ze bekeken.. wederom heel mooi, dank voor het maken en delen!



thnx 
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013   Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Icon_minitimevr 16 aug 2013 - 2:55

Dank voor al je moeite en maken/plaatsen reportage en foto's. roosje 

Vraagje omdat ik nieuwsgierig ben:

Bij een foto waarop een "wederzijdse" kennis/ver familelid zelfs is vereeuwigd, staat (op mijn screen in het Google frame althans te lezen) de naam K. Semut.... maar ik zie geen verband tussen deze naam en de gefotografeerde JM, die trouwens de 16de aug iets van doen heeft, ...bier1 

En waarvoor bij deze dan ook voor ElEl kuskus kuskus kuskus 
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013   Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Icon_minitimevr 16 aug 2013 - 8:39

Omdat wij (hoop tijdelijk) van Google zijn geschopt en ales wat daabij hoort, dus ook Picasa, moest ik mijn foto's wel op een ander account plaatsen. Google twijfelt namelijk, of we wel ouder dan 16 jaar zijn.....
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013   Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Icon_minitimevr 16 aug 2013 - 9:15

ElEl schreef:
Omdat wij (hoop tijdelijk) van Google zijn geschopt en ales wat daabij hoort, dus ook Picasa, moest ik mijn foto's wel op een ander account plaatsen. Google twijfelt namelijk, of we wel ouder dan 16 jaar zijn.....
komt door je manga-avatar ?
veel te jong, joh...
Google is maf...... iemand in Amerika die niet de foto's heeft bekeken  ?

Over avatars gesproken.. Henri, je avatar.. Ik wist ooit wie de schilder was en wie die dame. Fill me in.
Terug naar boven Ga naar beneden
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013   Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Icon_minitimevr 16 aug 2013 - 12:15

@ Boeroeng.... die dit vroeg: ...Over avatars gesproken.. Henri, je avatar.. Ik wist ooit wie de schilder was en wie die dame. Fill me in......

Omdat ik vandaag een goede bui heb ( Laughing ) en die heb ik omdat ik blij ben dat er iets te vieren valt vandaag, want kennissen (en tevens medespeurders van me wistle  ) vieren namelijk hun verjaardag....bier1 roosje bier1   Have a nice day wens ik hen beiden toe.

De dame in kwestie is Wilhelmina Margaretha Martherus.... Juist, die ja van het antwoord op de vraag van Launy op IE4 en aangezien men aardig wat te besteden had (zie de entourage van de veranda en de jachthond) mocht Mister Schilder Himself,  Raden Saleh, de kwasten ter hand nemen, uiteraard na het aanvaarden van een royale vergoeding voor de verf en kwasten.

Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 T73q
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013   Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Icon_minitimedi 20 aug 2013 - 18:24

We zijn weer geaccepteerd bij Google (kostte wel weer geld.....)

cheers 
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013   Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Icon_minitimedi 20 aug 2013 - 18:41

ElEl schreef:
We zijn weer geaccepteerd bij Google (kostte wel weer geld.....)

cheers 
cheers 
bolehhhh
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013   Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Icon_minitimedi 20 aug 2013 - 20:35


tsss....nah bukan main die lui.... we zijn weer 16+...

(als je maar schuift kèn alles wistle ) kaya negeri dimana ya?


haha haha haha 
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013   Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Icon_minitimewo 21 aug 2013 - 9:21

Wij betalen voor Picasa.
Bedoel je die site?
Terug naar boven Ga naar beneden
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013   Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Icon_minitimewo 21 aug 2013 - 15:11

Yep, is van Google en is helemaal veranderd. En het gekke is, ik betaalde voor IAF er ook al voor. En ondanks dat moest ik nogmaals een (klein) bedragje als bewijs overmaken......... Maar ja, 'normaal' communiceren met hun is niet mogelijk.

scratch 
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Gesponsorde inhoud





Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013   Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Indiëherdenking De Haag, 15 augustus 2013
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Indiëherdenking Amstelveen, 14 augustus 2011
» Indië-Herdenking Den Haag, 15 augustus 2011
» Herdenking 15 augustus 2014, Den Haag
» Herdenkingen 14 en 15 augustus 2013
» Indië Herdenking Den Haag, 15 augustus 2018

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Foto's en verslagen-
Ga naar: