Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië

IndexKalenderFAQRegistrerenInloggen

Deel | 

Krengsengan Kambing –Domba Muda

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Kesasar

Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09

BerichtOnderwerp: Krengsengan Kambing –Domba Muda   di 8 okt 2013 - 5:33

Ingredients:
500 gr kambing of domba muda,3 tbsp kecap manis, wat air limun, goede volle eetlepel petis udang marineren voor een half uurtje of zo.

400 ml zelf gemaakte udang boullion (wat udangs op koken en dan fijn maken en terug in de boullion met een mes puntje MSG)
Wat daun bawang 2cm stukken gesneden, 3 red lomboks grof gesneden, een tomaat gehalveerd en in vieren gesneden

6-8 brambangs, 5 stuks bawang putih ,6 cabeh rawit, stukje jahe fijn maken en fruiten in wat hete olie, zodra geurig de kambing mix toevoegen en door bakken tot het vlees juist wat meer dan halfgaar is, dan giet de boullion er over en kook verder op een lag pitje to het vlees gaar is en bijna droog en de olie er uit loopt, dan de tomaat en de in stukjes gesneden daun bawang, lomboks en ‘t geheel af maken op smaak met wat zout.
Heerlijk met nasi putih, kerupuk en een koud drankje!

*
Terug naar boven Go down
Henri R. Cingoor

Aantal berichten : 2313
Registratiedatum : 04-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Krengsengan Kambing –Domba Muda   di 8 okt 2013 - 8:09

Om K, pye kabaré.

Mijn stijl van kerengsengan is zonder tomaat met maar kemiri en meestal van maak ik het van kip.
Voor het overige zelfde bumbu.

Maar, ik zeg het er uitdrukkelijk bij, dat mijn stijl dus gebaseerd is op de kampungan stijl Meduro.

Groetjes van negeri Musim Es Yang akan datang oftewel het Land dat binnenkort geteisterd wordt door Pak Raja Winter.
Ik heb alvast de batterijen in mijn snowboots vervangen zodat ik geen kouwe kaki´s krijg en ook geen hatsjoe hatsjoe hatsjoe 

Dit laatste in tegenstelling tot Selandia Baru waar men reikhalzend uitkijkt naar de zomer en momenteel de jonge cabe plantjes aan het gedijen zijn.

doei doei doei

PS. In Negeri Arab maken ze het van daging unta.
Terug naar boven Go down
http://www.imexbo.nl
Kesasar

Aantal berichten : 2586
Registratiedatum : 03-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Krengsengan Kambing –Domba Muda   di 8 okt 2013 - 22:46

Howdy mas, tjonge 'k kan niet zeggen dat ik ooit daging unta ( zij het oude of jonge) gegeten heb. Vraag me af wat ze gaan doen met dat bultje! En de cabeh's, wel nog steeds te koud minimum of 20 graden C voor deze. groetjes

siK.

*
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Krengsengan Kambing –Domba Muda   

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Recepten/Dapur-aangelegenheden-
Ga naar: