Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Restaurant Seray schenkt deel van opbrengst

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Restaurant Seray schenkt deel van opbrengst Empty
BerichtOnderwerp: Restaurant Seray schenkt deel van opbrengst   Restaurant Seray schenkt deel van opbrengst Icon_minitimewo 16 okt 2013 - 13:43

Restaurant Seray schenkt deel van opbrengst

REGIO | 16 oktober 2013 | Door de dichtbijredactie (Witte Weekblad)

Restaurant Seray schenkt deel van opbrengst Siqs

Seray hoopt dat er veel geld voor het project wordt opgehaald. (Foto: pr)

HILLEGOM - Bistroriental Seray bestaat drie jaar en viert deze verjaardag op bijzondere wijze. Eigenaar Raymond Sleurink heeft namelijk besloten om een deel van de opbrengst van de specialiteit van het restaurant, de Tafel van tante Elly, te schenken aan de Stichting Scholen Project Bali, omdat ieder kind recht volgens hem recht heeft op scholing.


Enige tijd geleden kwam Tjeerd van Dijk van de Stichting Scholen Project Bali bij Seray eten en vertelde over het project. 'Kinderen uit arme gezinnen in Bali kunnen niet naar school omdat hun ouders geen geld hebben voor schoolboeken en uniformen. Zij moeten dan op het strand souvenirs verkopen. Voor 100 euro kunnen kinderen een jaar lang naar school. Omdat Seray drie jaar bestaat en ik iets bijzonders wilde doen, besloot ik de stichting te steunen. Ik vind dat ieder kind recht heeft op onderwijs'. De Stichting Scholen Project is geregistreerd dus het geld komt zeker goed terecht.

Sleurink heeft besloten een gedeelte van de opbrengst van de Tafel van Elly te schenken omdat dit het meest verkochte gerecht is in zijn restaurant. "Een gedeelte van iedere Tafel van Elly die we deze maand verkopen houd ik apart en aan het eind van de maand zal ik een cheque aan Tjeerd van Dijk overhandigen'. Ook krijgen de gasten deze maand bij een kopje koffie of thee een glas Sayah likeur aangeboden. Dit is een spekkoeklikeur, die ambachtelijk wordt gemaakt volgens een geheim familierecept met de authentieke smaak van echte spekkoek. Seray is een van de weinige restaurants in Nederland die deze likeur verkoopt.

Dichtbij.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Restaurant Seray schenkt deel van opbrengst
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» “Restaurant Blauw in Utrecht beste restaurant voor Indonesisch eten”
» De Nationalistische Beweging van Indonesia begin jaren 1900 - Deel 7 tevens laatste deel.
» Het Indonesich gezichtspunt over Nederland van het begin. Deel 4 en tevens laatste deel.
» Van VOC naar hervormingen via de Franse tijd tot Koloniaal bestuur 1870 - deel 2 en laatste deel.
» Kapers op de Nederlandse koloniale kusten. Deel 6 Het Sumatra traktaat en tevens laatste deel van dit artikel.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: