Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 27 oktober 2013: Zusjes

Ga naar beneden 
+2
Anti-Indo
LL
6 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
LL
Admin
LL


Aantal berichten : 1026
Registratiedatum : 07-12-08

27 oktober 2013: Zusjes Empty
BerichtOnderwerp: 27 oktober 2013: Zusjes   27 oktober 2013: Zusjes Icon_minitimewo 23 okt 2013 - 15:53

Zondag 27 oktober eerst op ned. 2 om 18.05 Kunststof TV, interview met Anneke Gronloh en Terence Scheurs over de nieuwe dramaserie van Tamara Bos, Zusjes geheten. Interview met Tamara Bos "het viel mij op dat er zo weinig Indische acteurs op TV zijn. Hooguit in bij rolletjes". Ze is bevriend met Esther Scheldwacht. Die vriendschap en de relatie tussen Esther en haar moeder heeft Tamara bos gebruikt voor de serie Zusjes, over twee Indische zussen en hun moeder.
Die is vervolgens om 18.55 maar dan op ned. 3!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Anti-Indo

Anti-Indo


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 03-07-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Brabant, daar brandt nog licht

27 oktober 2013: Zusjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 oktober 2013: Zusjes   27 oktober 2013: Zusjes Icon_minitimedi 12 nov 2013 - 8:12

Kijkt iemand deze serie? Ik ben al drie afleveringen trouw aan het buisje gekluisterd, ook al is het een jeugdserie.

Charlie Dagelet doet het echt super. Heb haar nooit in iets anders gezien, maar ik heb dan ook in de laatste jaren naar weinig Nederlands drama gekeken. Ik heb wel begrepen dat zij en Terence Schreurs eerder al samen speelden in 'Seinpost Den Haag'.

Chloé Leenheer... Ik weet het nog niet. Maar dat kan ook liggen aan voorkeur voor personages. Eefje kan in sommige scènes snotirritant zijn, maar ik vind toch dat Chloé het vooral in de scènes waar Eefje kwaad is goed uit de verf komt.

Ja, de dialogen vind ik dan een tandje minder, maar vooral Charlie en Terence stoppen erg veel in hun performance. Er zijn tienerseries geweest die wat snediger en vinniger zijn, desalniettemin een leuke serie, deze Zusjes.
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

27 oktober 2013: Zusjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 oktober 2013: Zusjes   27 oktober 2013: Zusjes Icon_minitimewo 27 nov 2013 - 22:22



Vanmiddag alle afleveringen tot nu toe van Zusjes achter mekaar gezien, had niet iedere zondag gelegenheid gehad te kijken, dus voor alle zekerheid maar alle afleveringen opgenomen. En nee, ik ben toch echt geen 'jongere' meer maar daar trek ik me lekker niets van aan.  Cool  
Indisch = Indisch, dus dat betekent kijken!
Er komen in totaal 9 afleveringen. Ben benieuwd wat er allemaal met Eefje aan de hand is.. pff.. wat kan die meid lekker tekeer gaan zeg.. dat zou ik echt niet gepikt hebben als ze mijn dochter was.


Op 1 mei vorig jaar had IAF een nieuwtje: Anneke Grönloh zou mogelijk in een nieuwe tv-serie spelen, en dan zou ze de rol van oma voor haar rekening nemen. Op diezelfde dag meldden we dat Terence een gastrol had in GTST .

Nu hebben we Zusjes. Anneke Grönloh speelt de oma, Terence de moeder. Een aantal jaren geleden speelden beide dames in de film Ver van familie, toen als oma en kleindochter.

Terence Schreurs speelde jaren geleden in een tv-serie De Band. Dat was de allereerste keer dat ik haar zag op tv. Ze intrigeerde me, mooie meid, mooie stem... Indisch? of wat..?
Een van de bandleden had een oogje op haar, een blonde jongen. Zijn naam was Waldemar Torenstra. Toen wisten we nog niks over zijn 'verleden'...

Charlie Dagelet speelde vorig jaar nog in de serie Lijn 32, we hebben een topic aan haar gewijd. Ook zij intrigeert.

Chloé Leenheer ben ik nog niet eerder tegengekomen volgens mij. Ben wel benieuwd naar haar achtergrond.
Kon trouwens nergens ontdekken wanneer zij geboren is...


Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

27 oktober 2013: Zusjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 oktober 2013: Zusjes   27 oktober 2013: Zusjes Icon_minitimewo 27 nov 2013 - 23:13


Serie top 5 van Chloé Leenheer


Chloé Leenheer speelde de hoofdrol in de films De Nobelprijswinnaar en Lellebelle. Ook is ze te zien in de tv-serie Zusjes.

Homeland ‘Een CIA-agente vermoedt dat een teruggekeerde krijgsgevangene eigenlijk een terrorist is. Terwijl ze op hem jaagt, wordt ze hartstikke verliefd op hem. Adembenemende momenten, ijzersterke verhaallijnen. Je raakt helemaal verslaafd.’

Gossip Girl ‘Over the top-serie over rijke tieners in New York. Wat een sexy-mannen, wat een heerlijke serie.’

Revenge ‘Een vrouw keert terug naar The Hamptons- de plek waar ze vroeger vakantie vierde. Ze heeft maar één doel: wraak nemen op degene die haar familie heeft bedrogen en bestolen.’

Dexter ‘Over een forensisch onderzoeker die in zijn vrije tijd de ene moord na de andere pleegt. Hartstikke spannend. En een erg fijn intro.’

Once Upon a Time ‘Mijn beste vriend heeft me meegesleurd in deze serie over sprookjesfiguren. Eerlijk is eerlijk: magie blijft te gek en het is o zo leuk hoe ze een draai geven aan oeroude sprookjes.’

De Serie top 5 van Chloé Leenheer staat in de LINDA.MEIDEN die 12 november in de winkel ligt.

Lindanieuws.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Anti-Indo

Anti-Indo


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 03-07-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Brabant, daar brandt nog licht

27 oktober 2013: Zusjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 oktober 2013: Zusjes   27 oktober 2013: Zusjes Icon_minitimema 9 dec 2013 - 13:33

Alleen jammer dat in de afgelopen twee afleveringen de 2 zusjes niet meer zo vaak samen in beeld zijn. Juist het botsen van hun karakters was wat het zo interessant maakte in het begin.
Niettemin een paar goeie plotwendingen afgelopen week.
Terug naar boven Ga naar beneden
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

27 oktober 2013: Zusjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 oktober 2013: Zusjes   27 oktober 2013: Zusjes Icon_minitimema 9 dec 2013 - 14:48

Oma, moeder en kleindochter Mitzi zijn niet van oude Indische families
Anneke Grönloh zie ik als eerste generatie jonge Indische familie.
Haar vader was uit Den Haag, haar moeder was Indonesisch. ( Menadonees, dacht ik?)
Terence Schreurs ( moeder) heeft een Molukse moeder en Hollandse vader. Kleindochter Mitzi wordt gespeeld door Charlie Chan Dagelet
http://nl.wikipedia.org/wiki/Charlie_Chan_Dagelet
Haar vader is de acteur Hans Dagelet, die Addy de Luce speelde in de televisiebewerking van de Stille Kracht uit de jaren zeventig, maar hij heeft geen Indische komaf. Haar moeder is altvioliste Esther Apituley, zus van de acteur Martijn Apituley, kleindochter van dokter Bert Apituley, die praktijk had in Indië en lid was van de Volksraad.

Het moeilijke zusje Eefje is de actrice Chloë Leenheer. Van haar weet ik de achtergronden niet.


Charlie werd 2 weken terug zelf moeder
http://www.telegraaf.nl/prive/22086664/__Tatum_Dagelet_tante__.html
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

27 oktober 2013: Zusjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 oktober 2013: Zusjes   27 oktober 2013: Zusjes Icon_minitimema 9 dec 2013 - 15:37


hmm... dus jij weet ook niet veel meer van Chloë Leenheer..


Volgens mij hadden wij vroeger in Amsterdam Noord een apotheker die Apituley heette, en was er een oogarts in het (oude) ziekenhuis die ook zo heette...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

27 oktober 2013: Zusjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 oktober 2013: Zusjes   27 oktober 2013: Zusjes Icon_minitimema 9 dec 2013 - 22:02

Die oogarts is de opa van zusje Charlie Dagelet.
Terug naar boven Ga naar beneden
wujud
Admin
wujud


Aantal berichten : 1008
Registratiedatum : 08-12-08

27 oktober 2013: Zusjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 oktober 2013: Zusjes   27 oktober 2013: Zusjes Icon_minitimema 9 dec 2013 - 22:44


Rolling Eyes dunia kecil..... hij heeft ooit ook in mijn bruine oogjes gekeken... toen, nog in het ZAN..
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Anti-Indo

Anti-Indo


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 03-07-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Brabant, daar brandt nog licht

27 oktober 2013: Zusjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 oktober 2013: Zusjes   27 oktober 2013: Zusjes Icon_minitimema 9 dec 2013 - 23:03

Meer over Chloé:

Chloé Leenheer in PUP Magazine:
(bron: http://anneliekeminnee.onsugar.com/Chlo%C3%A9-Leenheer-voor-PUP-magazine-32468375)

27 oktober 2013: Zusjes D60d8329f9dac26d_Chloe

tekst:

Leeftijd: 25
Geboorteplaats: Den Haag
Opleiding: een onvoltooide opleiding aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten
Chloé wilde eigenlijk ballerina worden. Toen ze op haar negende een ongeluk kreeg, was deze droom in een klap voorbij. Omdat ze de magische ervaring van het podium niet kwijt wilde raken, begon ze met acteren. Na haar onvoltooide opleiding besloot ze op eigen houtje audities te doen. Chloé speelt nu in de serie Zusjes, te zien op de NTR.

Zusje is een mooie serie geworden, al zeg ik het zelf. Het is goed geschreven en het was fijn om met de regisseuse te werken. Het is anders dan alles wat nu op tv is. De onderwerpen zijn heel puur, het gaat over echte problemen, bijvoorbeeld hoe je je eigen leven moet invullen."
Voor Chloé, die de zestienjarige Eefje speelt, is dit haar eerste hoofdrol. Ze vond het niet moeilijk om in het hoofd te kruipen van iemand die zoveel jonger is. "Ik voel me jong en ik heb een hoge stem. Mensen denken vaak dat ik zeventien of achttien ben. Ik moet me nogal eens legitimeren bij de supermarkt. Het is voor mij dus allemaal niet vreemd, maar het is wel grappig. Zestien zijn is lang geleden. Ik heb geprobeerd om de energie te pakken van iemand van Eefjes leeftijd. In die fase van je leven heb je een bepaalde energie bij hoe je dingen doet en Eefje is vrij heftig." Chloé wil niets verklappen, maar omschrijft Eefje als iemand die niet veel grenzen heeft. Zelf is Chloé niet zo. "Mijn moeder was altijd vrij gemakkelijk. Ik mocht heel veel. Toen ik op mijn vijftiende een tattoo wilde, ging ze met me mee. Als ik op m'n zestiende om drie uur thuiskwam, dan was dat prima. Ik ben uit mezelf nooit zo over grenzen heen gegaan en heb daar ook nooit de behoefte aan gehad. Hooguit heb ik wat grenzen getest."

Chloé spreekt liever over het verleggen van creatieve grenzen. Hoewel haar hart bij het acteren ligt, is ze ook veel bezig met fotografie en werkt ze als showroommanager bij Ganbaroo PRPR. Op het moment werkt Chloé aan een serie waarin ze acteurs met hun favoriete voorwerpen fotografeert. Binnekort gaat ze dit werk exposeren in het Fashion Hotel. Voor haar werk als fotografe heeft ze geen opleiding gevolgd. "Veel mensen denken dat je er wel komt als je een opleiding hebt gedaan. Ze tillen er te zwaar aan. Zolang je in jezelf gelooft en hard werkt, kun je komen waar je wilt."


Een self-made girl dus, respect!  jaja 

Zie ook haar interview op meiden.blog.nl (!) in de rubriek 'BN'er vertelt':

http://meiden.blog.nl/bner-vertelt/2013/10/26/chloe-leenheer-acteren-kan-meer-emoties-kwijt


De informatie omtrent haar ongeluk uit haar jeugd is tegenstrijdig; één bron dateert het op haar negende, een andere bron geeft het op haar dertiende. Ik neem aan dat dit moet betekenen dat het op haar 9de gebeurde, en dat het tot haar 13de geduurd heeft voordat ze weer kon lopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
wujud
Admin
wujud


Aantal berichten : 1008
Registratiedatum : 08-12-08

27 oktober 2013: Zusjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 oktober 2013: Zusjes   27 oktober 2013: Zusjes Icon_minitimedi 10 dec 2013 - 0:07



Leuk A-I, wat meer achtergrondinfo....  duimenop 
dankjewel!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

27 oktober 2013: Zusjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 oktober 2013: Zusjes   27 oktober 2013: Zusjes Icon_minitimedi 10 dec 2013 - 10:20

Over de oogarts:

Hermanus Zadarach Maarten Apituley, geboren 18-03-1919 te Blitar, overleden 05-02-2003 in Amsterdam.
Zoon van Hubertus Domingo Jan Apituley en Suzanna Jeannette Manangka.
Herman huwde Wilhelmina Francisca van den Berg uit Baarn.

Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

27 oktober 2013: Zusjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 oktober 2013: Zusjes   27 oktober 2013: Zusjes Icon_minitimedi 10 dec 2013 - 21:16



waarom verbaast het me niet dat jij ook dit weet uit te vissen...  duim 
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

27 oktober 2013: Zusjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 oktober 2013: Zusjes   27 oktober 2013: Zusjes Icon_minitimedi 10 dec 2013 - 21:26

wu schreef:


waarom verbaast het me niet dat jij ook dit weet uit te vissen...  duim 

persoonskaarten database Amsterdam online... wel betalen.
Nu weten we ook waarom Martijn Apituley de roepnaam Martijn kreeg (Hubertus Maarten Johannes)
27 oktober 2013: Zusjes 20061102122332
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

27 oktober 2013: Zusjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 oktober 2013: Zusjes   27 oktober 2013: Zusjes Icon_minitimedi 10 dec 2013 - 21:42

goh, Martijn Apituley heeft zo'n bekend gezicht... vroeg me af waar ik hem eerder heb gezien..


volgens Wikipedia:

  • Medisch Centrum West - Guus Tolhuis (1989-1994)
  • Westenwind - Mr. Sukandar (2000)
  • De Punt (film) - Dr Hassan Tan 2009
  • Flikken Maastricht seizoen 2 aflevering Vermist (2008)

  • Martijn Apitulay speelde ook een gastrol in Fort Alpha en de populaire Nederlandse politie serie, Flikken Maastricht.

en die zijn allemaal van lang geleden..
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Anti-Indo

Anti-Indo


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 03-07-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Brabant, daar brandt nog licht

27 oktober 2013: Zusjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 oktober 2013: Zusjes   27 oktober 2013: Zusjes Icon_minitimedi 10 dec 2013 - 22:02

Martijn Apituley had in de aflevering van afgelopen zaterdag ook een klein tekstloos rolletje als de gitarist in het Indisch verzorgingstehuis. En als we op het voorproefje van de aflevering van volgende week af mogen gaan, zien we hem volgende week weer (en flirt hij met Winnie [Terence]?)  Shocked 

Ook in een bijrolletje vorige aflevering, als Winnie's zus Kate: Jennifer de Jong, die we nog kennen als de oude partner-in-crime van... Tatum Dagelet, jaja, de grote zus van! Zo zie je maar weer dat de serie in meer dan één opzicht een 'family affair' is.  tongue 
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

27 oktober 2013: Zusjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 oktober 2013: Zusjes   27 oktober 2013: Zusjes Icon_minitimedi 10 dec 2013 - 22:27



lol! 

Anti-Indo schreef:
Zo zie je maar weer dat de serie in meer dan één opzicht een 'family affair' is.

ik loop weer afleveringen achter... ben nu razend nieuwsgierig.....!!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

27 oktober 2013: Zusjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 oktober 2013: Zusjes   27 oktober 2013: Zusjes Icon_minitimedi 10 dec 2013 - 22:35


http://www.uitzendinggemist.nl/programmas/10224-zusjes
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Anti-Indo

Anti-Indo


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 03-07-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Brabant, daar brandt nog licht

27 oktober 2013: Zusjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 oktober 2013: Zusjes   27 oktober 2013: Zusjes Icon_minitimezo 15 dec 2013 - 18:40

PAS OP, SPOILERS!

-
-
-
-

Hoe mooi was de aflevering van vandaag gewoon? Was eerst wel een beetje sceptisch dat er een paar oude Indo-'staples'/clichés voorbijkwamen ('Blue Bayou' en het 'Djangan Loepah' boekje), maar juist vooral die scène met Charlie Chan en Anneke vond ik erg goed. Sowieso weer een sterk spel van Charlie. Ben benieuwd naar de laatste aflevering volgende week.
Terug naar boven Ga naar beneden
Boeroeng

Boeroeng


Aantal berichten : 931
Registratiedatum : 03-01-09

27 oktober 2013: Zusjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 oktober 2013: Zusjes   27 oktober 2013: Zusjes Icon_minitimezo 15 dec 2013 - 19:01

Charlie en Terence dragen de show.
Ik zag oom Martijn weer even.
Subtiel om een stukje Indische geschiedenis aan te halen met dat boekje.
Volgende week komt het slot ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Anti-Indo

Anti-Indo


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 03-07-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Brabant, daar brandt nog licht

27 oktober 2013: Zusjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 oktober 2013: Zusjes   27 oktober 2013: Zusjes Icon_minitimezo 15 dec 2013 - 21:38

Ja... De serie telt negen afleveringen, en we hebben de achtste net gehad.

Ik vind het stiekem best wel leuk dat er eventjes een serie op tv is waarin de hoofdpersonages Indo zijn.  Cool  Achteraf heb ik meer genoten van deze serie dan ik eerst had verwacht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Anti-Indo

Anti-Indo


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 03-07-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Brabant, daar brandt nog licht

27 oktober 2013: Zusjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 oktober 2013: Zusjes   27 oktober 2013: Zusjes Icon_minitimewo 5 maa 2014 - 8:52

De twee hoofdrolspeelsters Charlie en Chloé zijn beiden onlangs verschenen in gastrolletjes in de nieuwe misdaadserie 'Heer & Meester' met Daan Schuurmans (Nederland 1, zaterdags 21:30u):
Charlie in aflevering 1 'Fabergé', en Chloé in aflevering 7 'De debutante'. Linkjes hieronder:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1389152

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1398989
Terug naar boven Ga naar beneden
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

27 oktober 2013: Zusjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 oktober 2013: Zusjes   27 oktober 2013: Zusjes Icon_minitimewo 5 maa 2014 - 9:10


duim 


zelfs mijn man herkende hen.. en laatst riep hij het antwoord ook meteen op een vraag in 'met het mes op tafel'... Rolling Eyes 
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Anti-Indo

Anti-Indo


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 03-07-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Brabant, daar brandt nog licht

27 oktober 2013: Zusjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 oktober 2013: Zusjes   27 oktober 2013: Zusjes Icon_minitimeza 10 mei 2014 - 6:49

Nederlandse tv-programma’s dingen mee naar internationale tv-prijzen

7 mei

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft de inzendingen bekend gemaakt voor de prestigieuze Emmy Awards en de BANFF Rockie Awards.

“We zijn trots op de mooie programma’s die bij de publieke omroep worden gemaakt. Op internationaal niveau worden onze programma’s bijzonder gewaardeerd,” aldus Shula Rijxman, lid van de Raad van Bestuur van de NPO. Drie programma’s van de publieke omroep hebben inmiddels een nominatie op zak voor de BANFF Rockie Awards.

Emmy Awards
In de categorie Jeugd heeft de NPO de series Bikkels (VPRO), United Stuff of America (VPRO) en Zusjes (NTR) ingezonden. De Prooi (VARA) is de Nederlandse inzending in de categorie Dramaseries, Killing Time (VPRO) in de categorie Documentaire en De Nieuwe Wereld (NTR) in de categorie Made for TV movies.

Pierre Bokma maakt met zijn hoofdrol in De Prooi (VARA) kans in de categorie Best Performance of an Actor. Ditzelfde geldt voor Bianca Krijgsman (Best Performance of an Actress) voor haar rol in De Nieuwe Wereld (NTR).

De Emmy Awards zijn de belangrijkste internationale onderscheidingen voor tv-programma's. Dit jaar worden de Emmy's voor de 66ste keer uitgereikt. De nominaties voor de Emmy Awards worden in oktober bekend gemaakt, de uitreiking vindt een maand later plaats.

Eerder wonnen onder andere de Nederlandse programma’s All Stars, De Donor Show, Het Zakmes, Hans Liberg (Liberg zaps himself) en de documentaire Welcome to North Korea een Emmy. Pierre Bokma won in 2007 al een Emmy-award voor zijn rol in 'De Uitverkorene', een telefilm van de VPRO.

BANFF Rockie Awards
De BANFF Rockie Awards worden in juni voor de 35ste keer uitgereikt tijdens het prestigieuze Canadese BANFF World Media Festival in juni 2014. Van de programma’s die de NPO heeft ingestuurd zijn inmiddels Zusjes (NTR), Bikkels (VPRO) en De Nieuwe Wereld (NTR) genomineerd en maken daarmee een grote kans op een BANFF Rockie Award.

Ook in het verleden werden op dit internationale televisiefestival Nederlandse inzendingen bekroond. Vorig jaar won de jeugdserie Mijn Vader Is (VPRO) en in het verleden werden onder andere Valse Wals van de AVRO en Dood op Verzoek van de IKON  in Canada beloond met een award.


Bron: http://www.publiekeomroep.nl/organisatie/pers/artikelen/nederlandse-tv-programma%E2%80%99s-dingen-mee-naar-internationale-tv-prijzen
Terug naar boven Ga naar beneden
Anti-Indo

Anti-Indo


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 03-07-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Brabant, daar brandt nog licht

27 oktober 2013: Zusjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 oktober 2013: Zusjes   27 oktober 2013: Zusjes Icon_minitimezo 25 mei 2014 - 14:39

....ennnn onlangs bekendgemaakt op de Twitter van filmproducent BosBros (maar vreemd genoeg niet op die van NTR of op hun Zusjes Facebookpagina), Zusjes is nu verkrijgbaar op DVD! Zie onder andere bol.com: http://www.bol.com/nl/p/zusjes/9200000027837009/

en wehkamp.nl: http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDetail.aspx?ArtikelNummer=301299&Ntt=zusjes&PI=0&PrI=2&Nrpp=192&Blocks=0&View=Grid&NavState=%2fEntertainment%2f_%2fN-16ao

Originele tweet hier: http://twitter.com/BosBros/status/469759195542478848

Zat ik pas geleden te klagen dat Indisch3.0 commercieel zou zijn geworden, doe ik zelf eigenlijk ook niet veel meer hier op IAF dan Zusjes promoten tegenwoordig! (En ik ben niet eens van de productiestaff van de serie of hoe dan ook betrokken  Razz ).
Noem me maar de tokeh met neonlettertjes op de rug!

Maar goed... Deze zou ik dus wel graag aan m'n DVD-collectie willen toevoegen.  Very Happy 
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





27 oktober 2013: Zusjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 oktober 2013: Zusjes   27 oktober 2013: Zusjes Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
27 oktober 2013: Zusjes
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 8 oktober 2013: aandacht voor 'Buitenkampers' bij Tijd voor Max
» 5 oktober 2013: Onthulling standbeeld Indische Tantes
» expositie ”Herinneren en verbinden” in Lunteren tot 1 oktober 2013
» 13 oktober 2013 t/m 21 april 2014: Herinneringen aan Nederlands-Indië
» 27 oktober 2013 te Bronbeek: Indisch leiderschap: de laatste governeurs-generaal van Nederlands-Indië

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Kijk- en Luistertips-
Ga naar: