Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Dat dan weer wel...

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Dat dan weer wel...  Empty
BerichtOnderwerp: Dat dan weer wel...    Dat dan weer wel...  Icon_minitimewo 13 nov 2013 - 18:51

Dat dan weer wel... | Frits Bugter

REGIO | 13 november 2013 | reageer | Door Woerden Dichtbij, dichtbijredacteur



WOERDEN - Frits Bugter in de mail: "Voor een goed doel dit keer. Maar voor iets anders dan die vreselijke ramp op de Filippijnen. Tja, zoiets komt nu eenmaal altijd onverwacht... Het goede doel is Fosdis, de stichting van Woerdenaar Ton van der Weij, die zich in Indonesië inspant voor gehandicapte jongens en meiden die in dat land schromelijk worden verwaarloosd. De Woerdense zanger Marcel Fokker en zijn Tiny Little Bigband gaan zondag gratis voor hen optreden in een benefietconcert. Wie heeft er niet € 25, – over voor zo’n goed doel? Ik zal er zijn. Komt u ook?" Column!


Allemaal met de muziek mee...

Dat moeten zoveel mogelijk Woerdenaren a.s. zondagmiddag om 15.00 uur maar eens gaan doen op de Ampèreweg 13a. Marcel Fokker en zijn Tiny Little Bigband treden gratis op voor Fosdis, de stichting voor gehandicapte jongeren van oud stadgenoot Ton van der Weij in Indonesië.
Er zijn landen, waar jongeren met een handicap, ermee geboren of door een ongeluk verkregen, zonder mededogen worden behandeld als minderwaardige burgers. Soms worden ze zelfs totaal genegeerd. In het bijzonder ook in die prachtige gordel van smaragd Indonesië dat vroeger zo nauw aan ons land was verbonden.
Voor gehandicapte jongeren is daar totaal geen belangstelling, ook nauwelijks enige extra voorziening. Zelfs geen schoolmogelijkheden. Vooral meisjes met een handicap zijn erg de dupe. Het komt daardoor helaas vaak voor, dat gehandicapte jongeren vrijwillig kiezen voor de dood, wanhopig en verlaten als ze zijn. Maar liefst 40 tot 50 % volgt deze noodlottige weg naar het einde.
Ton van der Weij trok zich dit alles in 2008 tijdens een reis naar Indonesië erg aan en besloot zich de rest van zijn leven voor hen te gaan inzetten. Een ongelofelijke ommekeer in zijn leven, maar zoals hij na al die jaren zelf zegt: “Het was alsof ik thuis kwam, toen ik hier begon. Zorgen voor die kinderen, het geeft een onbeschrijfelijk goed gevoel!”
Fosdis Foundation Netherlands zet zich samen met zijn Indonesische partner Fofindis Indonesia met alle kracht in om gehandicapte jongeren weer een volwaardige en zelfstandige plek te bezorgen in de lokale gemeenschap. Kijk op www.fosdis.com en neem kennis van de inzet van Ton en zijn Indonesische vrijwilligers. Mede dankzij giften van Woerdenaren en mede ondersteund door de inspanningen van o.a. onze tenniskampioene Jiske Griffioen, beschikt Fosdis over een bescheiden jaarlijks budget. Dat kan zondag als we allemaal voor € 25,- met de muziek van Marcel en de zijnen meegaan een leuke opsteker geven. Maar beter nog: wie gaat vanaf nu net als ik per maand minimaal € 5,- overmaken naar rekening nummer: 4 83 73 93 t.n.v. Stichting Fosdis te Woerden?
Ik ben benieuwd wie mij volgt, dat dan weer wel.

Dichtbij.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Dat dan weer wel...
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» het is zo ver weer
» Ik kom weer op TV
» Het is zo ver weer..,
» Het is zo-ver weer..,
» weer terug

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: