Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Een kerstboom gemaakt uit schoenen

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Een kerstboom gemaakt uit schoenen Empty
BerichtOnderwerp: Een kerstboom gemaakt uit schoenen   Een kerstboom gemaakt uit schoenen Icon_minitimema 23 dec 2013 - 16:15

Een kerstboom gemaakt uit schoenen

Door: redactie
23/12/13 - 06u51 Bron: The Jakarta Post © getty.

De leden van een katholieke vereniging in het dorp Tegal Jaya in Dalung (Bali) hebben dit weekend wel een zeer speciale kerstboom opgezet.

Een kerstboom gemaakt uit schoenen Ucos

© getty.

Sinds oktober hebben de vrijwilligers ongeveer een duizend paar gebruikte schoenen met de hand beschilderd om er vervolgens een kerstboom mee te maken. "De bedoeling was om de kinderen creatief aan het werk te zetten", aldus de initiatiefneemster van het project.

Na de feestdagen zullen de versierde schoenen aan weeskinderen in het gebied worden geschonken.

HLN.be
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Een kerstboom gemaakt uit schoenen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een kerstboom gemaakt uit schoenen   Een kerstboom gemaakt uit schoenen Icon_minitimedi 24 dec 2013 - 5:02

.. Met de hand beschilderde schoenen.....


Ik hoop dat het de verf er af gepoetst kan worden, anders kasihan die kindertjes als ze rondlopen met diverse kleuren van de regenboog....

Wat ze al niet verzinnen. Geef die schoenen toch meteen aan de arme kindertjes en maak een gewone kerstboom en dan spaar je ook nog het geld voor de verf uit en overige materiaal en kan men dat ook meteen spenderen aan de arme anak2.

Willen ze de kinderen creatief leren denken? Weet ik wel andere oplossingen voor. Hier zakt mijn sarung van af en heb ik het nog koud ook... stelletje zooi.

Is natuurlijk weer bedacht door zo'n moderne opgeleide, die van haar levensdagen nog nooit het woordje "armoei" heeft leren schrijven en de betekenis ervan heeft geleerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
 
Een kerstboom gemaakt uit schoenen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ambtenaar verplicht op lokale schoenen
» Edgar Fernhout modernist. ‘De sprong is nu gemaakt’ - 14 nov t/m 14 febr
» Ontwerp van de Peruri 88 voor Jakarta is bekend gemaakt
» ‘Het Indisch zwijgen in mijn familie heeft nu plaats gemaakt voor meer openheid’

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: