Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Griselda Molemans en het Nationaal Archief

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Griselda Molemans en het Nationaal Archief  Empty
BerichtOnderwerp: Griselda Molemans en het Nationaal Archief    Griselda Molemans en het Nationaal Archief  Icon_minitimeza 11 jan 2014 - 22:15

Griselda Molemans en het Nationaal Archief

Jan 07, 2014  by Kirsten Vos

Welles/nietes?

In december 2013 hoorde ik ervan. De schrijfster en journaliste Griselda Molemans (o.a. Zwarte huid, oranje hart, Oog van de naald) was een actie gestart om geld in te zamelen om het boek uit te geven waar zij al een tijd aan werkt: Opgevangen in andijvielucht. Aanleiding voor de inzamelingsactie was volgens Molemans dat haar oorspronkelijke opdrachtgever, het Nationaal Archief, zich teruggetrokken had. De ‘vele onthullingen in het manuscript stonden haaks op de ministeriële verantwoordelijkheid’ van het Archief, stelt de in Amerika wonende schrijfster in haar flyer.

Ik bel het Nationaal Archief voor een toelichting. ‘De samenwerking met mevrouw Molemans is inderdaad stopgezet,’ bevestigt de woordvoerder. ‘Nee, dit was niet om inhoudelijke redenen. Mevrouw Molemans dreigde de deadline van 15 oktober 2013 niet te halen, de datum waarop wij de tentoonstelling wilden openen. Dat mevrouw Molemans de researchkosten terugbetaald heeft klopt in zoverre, dat zij de fees die wij haar al betaald hadden, terugbetaald heeft.’ Ik vraag hoe het zit met de ‘ministeriële verantwoordelijkheid’. ‘Nee, die woorden hebben wij niet in de mond genomen.’

Hmm. Dit is een heel ander verhaal dan wat in het Indische wereldje circuleert.

Lees verder bij Indisch 3.0
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Griselda Molemans en het Nationaal Archief  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Griselda Molemans en het Nationaal Archief    Griselda Molemans en het Nationaal Archief  Icon_minitimewo 15 jan 2014 - 12:03



Griselda Molemans op Facebook:

OVER DE WARE REDEN VAN DE ONTBONDEN OVEREENKOMST MET HET NATIONAAL ARCHIEF.
Liever had ik 'ladylike' gezwegen over de directe aanleiding voor het ontbinden van de leveringsovereenkomst met het Nationaal Archief. Maar op het moment dat ik neergezet word als een dilettant die haar deadline mist in de woorden van de overheidsinstelling, is het tijd voor de waarheid. Net als met de boekpublicatie die als basis onderzoek in het Nationaal Archief in Den Haag en de National Archives in Washington heeft.


"Een ordinaire strijd om auteursrechten & royalties"
op indisch3.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Duinkonijn

Duinkonijn


Aantal berichten : 1148
Registratiedatum : 19-05-09
Leeftijd : 79
Woonplaats : In de duinen bij Haarlem, maar geboren in Batavia

Griselda Molemans en het Nationaal Archief  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Griselda Molemans en het Nationaal Archief    Griselda Molemans en het Nationaal Archief  Icon_minitimedo 16 jan 2014 - 0:06

Wat een gezeur over Griselda.

Voordat haar boek is verschenen, hebben al veel mensen commentaar en soms op een manier die niet leuk is.
Er wordt van alles bij elkaar gehaald, blijkbaar alleen maar om kritiek te kunnen uiten.
Ik zou zeggen: lieve mensen: koop het boek eind maart, lees het en kom dan met je commentaar, niet eerder!

Griselda heeft met mij thuis gesproken, documenten doorgenomen (uitsluitend voor een bepaald onderdeel voor het boek).
Ik kan alleen maar waardering voor haar opbrengen: hoe zuiver en gedegen zij te werk gaat: petje af!


DK
Terug naar boven Ga naar beneden
http://home.planet.nl/~hvschaik/home.htm
Henri R. Cingoor

Henri R. Cingoor


Aantal berichten : 2328
Registratiedatum : 04-01-09
Woonplaats : Op de oevers van de Kali Brantas

Griselda Molemans en het Nationaal Archief  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Griselda Molemans en het Nationaal Archief    Griselda Molemans en het Nationaal Archief  Icon_minitimedo 16 jan 2014 - 5:32

DK, dat weet je toch: De beste (Indo) stuurlui staan altijd aan wal.

Griselda lapt het allemaal aan d'r winterlaars. (denk ik).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.imexbo.nl
ol' Kesas

ol' Kesas


Aantal berichten : 1355
Registratiedatum : 05-12-13
Woonplaats : Bungaville-Down Under

Griselda Molemans en het Nationaal Archief  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Griselda Molemans en het Nationaal Archief    Griselda Molemans en het Nationaal Archief  Icon_minitimedo 16 jan 2014 - 8:02





Ha K'nijn, zelfs effetjus commentaar van deze ouwe knar, niet vergeten toch..., positieve of negatieve kommentaar, goed en gratis adventeren, of niet voor deze dame?

Bye di byes,

siK.



*
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Griselda Molemans en het Nationaal Archief  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Griselda Molemans en het Nationaal Archief    Griselda Molemans en het Nationaal Archief  Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Griselda Molemans en het Nationaal Archief
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Oog van de naald - Griselda Molemans
» interview Griselda Molemans....
» Opgevangen in andijvielucht, Griselda Molemans
» Griselda Molemans reageert op Gloria Wekker
» Griselda Molemans genomineerd voor Gouden Strop

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: