Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Een Indonesisch schoolkostuum

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu


Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

Een Indonesisch schoolkostuum Empty
BerichtOnderwerp: Een Indonesisch schoolkostuum   Een Indonesisch schoolkostuum Icon_minitimedi 4 maa 2014 - 13:02


Een Indonesisch schoolkostuum

REGIO  |   03 maart 2014   |   Door intercitydirect31910, dichtbij-meeschrijver



Een Indonesisch schoolkostuum 03schu10
Indonesische schoolkostuum anno 1995 bij de molen tussen Weesp en Muiderberg (Foto: Intercitydirect31910)


WEESP - In 1994 kocht ik op Bali een Indonesisch schoolkostuum voor de Middelbare school. Ik had het toen in het hotel aangetrokken. Eerst mocht ik het hotel niet in, maar mijn ouders hadden toen uitgelegd dat ik geadopteerd ben. Toen moest het hotelpersoneel erom lachen.


In 1994 ging ik voor het het eerst met mijn ouders naar Indonesië eerst Java en daarna Bali , om mijn geboorteland te zien. Ik kocht daar een blauw petje. Op geven moment gingen wij naar de Kebun Raya, of anders gezegd de Koningstuin in Bogor. Ik had dat blauwe petje op en een batik overhemd aan. We zaten daar op een bankje. Er liepen paar dames en die zeiden wat in het Indonesisch tegen mij. ik kan de taal niet verstaan. En mijn ouders zeiden in het Engels dat dit mijn zoon is en dat ik geadopteerd ben.

De dames legde uit dat dit blauwe petje van de Middelbare school is. Maar ze zagen mij meer als een gids met een schoolpetje op. Toen moesten wij ontzettend om lachen. En sindsdien heb ik het schoolpak pas toen we op Bali waren aldaar gekocht. Eerst mocht ik het hotel niet in, maar we hebben alles uitgelegd, waardoor het hotelpersoneel ernorm om moesten lachen.

Deze foto met mijn Indonesische schoolpak is gemaakt bij de molen tussen Weesp en Muiderberg anno 1995. Toen was ik jaar of 15 of 16. Maar helaas kan ik deze schoolpak allang niet meer aan.


dichtbij.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Anti-Indo

Anti-Indo


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 03-07-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Brabant, daar brandt nog licht

Een Indonesisch schoolkostuum Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een Indonesisch schoolkostuum   Een Indonesisch schoolkostuum Icon_minitimedi 4 maa 2014 - 18:58

wu schreef:
Eerst mocht ik het hotel niet in, maar mijn ouders hadden toen uitgelegd dat ik geadopteerd ben. Toen moest het hotelpersoneel erom lachen.

Hotel off-limits voor Indonesiërs (afgezien van het hotelpersoneel)?? Iets dergelijks heb ik wel gelezen over bepaalde hotels in China.
Zal vast ook wel eens tot genante situaties hebben geleid met Filipijnse gasten die daar geboekt hadden.  Razz 
Terug naar boven Ga naar beneden
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Een Indonesisch schoolkostuum Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een Indonesisch schoolkostuum   Een Indonesisch schoolkostuum Icon_minitimema 24 maa 2014 - 13:57

niet meer op Facebook!

REGIO | 24 maart 2014 | Door intercitydirect31910, dichtbij-meeschrijver

WEESP - Met geadopteerden mensen die ook in Indonesië geboren zijn, komt van die oeverloze discussies uit. Je hoeft er slechts 1 onderwerp te plaatsen of er kwamen meteen al discussies, soort van Tweede Kamer debat los. Ik heb me nog nooit zo ongelukkig gevoeld als voorheen. Maar ook andere mensen plaatsen op internet neer, dit tast je privacy.

Ik had in eerste instantie weer via Facebook contact gezocht met Indonesian adoptees Worldwide. Dat is een Facebook pagina voor mensen die in Indonesië geboren zijn, maar wel geadopteerd zijn. In begin leek me wel wat.Ik had een oude foto van 20 jaar geleden geplaatst toen ik tussen Weesp en Muiderberg bij de molen in mijn Indonesische schoolkostuum. Maar totdat het toestel van Malaysia Airlines van Kuala Lumpur naar Peking was verongelukt braken er van die oeverloze discussies los. Ook omdat ik vroeger ook met dat toestel mee had gevlogen met dezelfde vliegtuig maatschappij, maar ik vloog naar Jakarta, de stad waar ik zelf geboren ben.

Laatste keer had ik op Facebook geplaatst en nogal cynische bedoelde opmerking gemaakt, toen een Belgische vrouw eigenlijk een familiegraf moest hebben, maar ze werd toch gecremeerd. In details zal ik hier niet vermelden. Maar ik had het vooral cynisch bedoeld, maar de anderen vond het best kwetsend. Mijn uitdaging was juist hoe ver kan je gaan, als iemand zoals bijvoorbeeld Geert Wilders over de Marokkanen net zo respectloos kan zijn, dan wanneer ik een cynische bedoelde opmerking tegen dat Belgische vrouw had gemaakt. Mijn moeder vond het ook cynisch. Even was het stil.

Toch vond men dat ik grove opmerkingen en kwetsende opmerkingen over een ander had gemaakt. Ik zag het meer cynisch, de anderen vond het vooral meer kwetsend. Het zat mij ook op zich ook niet echt lekker. Ik wist ook niet of ik moest huilen of niet. Ik word vaak te hoog ingeschat en op Facebook verkeerd begrepen, dat ik plotseling tegen mijn moeder mailden: "Haal mij maar liever van Facebook" dan heb ik die discussies nooit meer. Mijn ouders zijn naar Complicity in Weesp gegaan om mijn Facebook account te verwijderen. Geen last van die oeverloze discussies. Ze bleven maar doorgaan en doorgaan, daar word ik moe van! Alhamdulillah.



Dit artikel is voor het laatst aangepast op: 24 maart 2014
Dichtbij.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Een Indonesisch schoolkostuum Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een Indonesisch schoolkostuum   Een Indonesisch schoolkostuum Icon_minitimedi 25 maa 2014 - 17:36

Anti-Indo schreef:

Hotel off-limits voor Indonesiërs (afgezien van het hotelpersoneel)?? Iets dergelijks heb ik wel gelezen over bepaalde hotels in China.
=========================================================================
Ik denk dat er een misverstand is .
Jongeren onder de 18 jaar mogen niet bepaalde gelegenheden bezoeken zoals een cafe , discotheek , hotels*  zonder  begeleiding van een volwassene (de ouders).

De bedoeling is om de jongeren te beschermen ( je weet wel dat sommigen bepaalde "afspraken" kunnen maken).
Als ik de schoolkostuum zie , dan lijkt het als of het  van een SMP niveau is , bij de SMA dragen de kinderen al pantalons. Tenminste toen ik omstreeks 1966  in SMA VII Negeri Jakarta zat.

Dus een jonge / minderjarige scholier in uniform wordt terecht de toegang geweigerd ( er zijn peraturans aanwezig) als ze naar een hotel kamer willen .
De aanwezigheid/begeleiding van een volwassen man of vrouw is nog geen garantie dat er geen  enge dingen gebeuren.
Die volwassen man/begeleider kan ook een Om Om zijn  =suikeroompje en de mevrouw is een Tante Girang = Vrolijke Tante .
Eigenlijk een "eenzame tante" di opgevrolijkt wil worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Een Indonesisch schoolkostuum Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een Indonesisch schoolkostuum   Een Indonesisch schoolkostuum Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Een Indonesisch schoolkostuum
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Indonesisch hof handhaaft godslasteringswet
» Nederlands in het Indonesisch
» Indonesisch politievliegtuig vermist
» Miss en Mister Indonesisch
» 85,261 hectare nieuw Indonesisch bos

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: