Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Zwijndrecht heeft primeur met Moluks restaurant

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Zwijndrecht heeft primeur met Moluks restaurant Empty
BerichtOnderwerp: Zwijndrecht heeft primeur met Moluks restaurant   Zwijndrecht heeft primeur met Moluks restaurant Icon_minitimeza 15 nov 2014 - 12:59

Zwijndrecht heeft primeur met Moluks restaurant

14-11-2014 | 12:14

Zwijndrecht heeft primeur met Moluks restaurant 2iaafrq

Het stikt in de regio Rijnmond van de restaurantjes. Chinees, Italiaans, Frans, Surinaams, noem maar op. Nu is het eerste Molukse restaurant geopend. En de primeur is voor Zwijndrecht. Het heet CUCU, wat in het Moluks kleinkind betekent.

Toen Neila Pattisahusiwa in 1951 samen met haar gezin met de boot ‘De Grote Beer’ vanuit Indonesië in Nederland aankwam had zij nooit kunnen bedenken dat drie generaties later haar kookkunst inspiratie zou zijn voor een restaurant in Zwijndrecht. Het is haar kleindochter Leila van Oorschot die het initiatief heeft genomen voor dit restaurant.

Molukse keuken

De Indonesische keuken kennen de meeste mensen wel. Indonesische restaurants en toko's zijn nog amper zeldzaam maar een echt Moluks restaurant bestond nog niet.

De Molukse keuken is ook net iets anders. Van Oorschot legt uit: "Kruidiger en minder zoet. Er wordt veel kruidnagel gebruikt bijvoorbeeld. De basis is wel vaak rijst en kip."

Weer aan het werk

CUCU is van oorsprong een familierestaurant met een groot maatschappelijk hart en geeft familieleden een nieuwe kans op de arbeidsmarkt. In de keuken wordt door ooms en tantes de scepter gezwaaid en in de bediening ontmoet je neefjes en nichtjes van de derde generatie. Ze geven met heel veel trots en plezier de gasten een warm welkom.

"Ik zat al twee jaar zonder werk toen Leila me plotseling belde", vertelt oom Bardjan Pattisahusiwa. "En ik twijfelde geen moment. Het enige wat is dacht was: waar heb ik dit aan verdiend?"

Koken met het hart
Horeca-ervaring hebben de familieleden van Leila niet. "Maar ze koken met hun hart, gastvrijheid zit bij ons in de cultuur. We gaan gewoon keihard werken en ons best doen. En er zit zoveel liefde in dit project, dat het bijna niet mis kan gaan!" aldus de eigenaresse.

Foto 1: Fokko van der Straaten

Zie filmpje bij RTV Rijnmond
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Zwijndrecht heeft primeur met Moluks restaurant
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Populair Moluks restaurant in Zwijndrecht sluit deuren ondanks succes
» Restaurant Sarinah heeft nieuwe eigenaar
» Moluks Historisch Museum heeft negatief subsidieadvies gekregen
» “Restaurant Blauw in Utrecht beste restaurant voor Indonesisch eten”
» 'Veteranendag voor jong en oud in Ambacht en Zwijndrecht'

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Recepten/Dapur-aangelegenheden-
Ga naar: