Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië

IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

De broer van Thomas Dekker

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
wu

wu

Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 08-12-08

De broer van Thomas Dekker Empty
BerichtOnderwerp: De broer van Thomas Dekker   De broer van Thomas Dekker Icon_minitimeza 28 feb 2015 - 15:26

28 februari 2015, 01:00

Toen Edward 'Douwes' Dekker voor de eerste keer de theeplantage in Malang zag, wist hij wat hem te doen stond. Zo'n kans op zo'n mooie plek zou de broer van wielrenner Thomas Dekker nooit meer krijgen. 'Ik moest nog wel afdingen, maar daarna was het kat in 't bakkie', aldus Dekker. 'En er is niks smakelijker dan een kopje thee van je eigen plantage.'

Via de datingsite AsianLovers was Dekker op Oost-Java terechtgekomen. Zijn toekomstige 'beeldschone bruid' zei de eigenaresse te zijn van een theefabriek en wilde graag met hem kennismaken. 'Ter plekke bleek ze niet de baas te zijn maar een plukster', vertelt Dekker aan de telefoon. 'Maar toen ik met Harta door de plantage wandelde, werd ik verliefd op haar en op die plantage. Ik kon niet meer terug, zo voelde het.'

Op zijn plantage is het ook mogelijk om fietsen te huren, en onder begeleiding van een gids 'de buurt te verkennen'. 'Ik heb nog een paar ouwe karretjes van Thomas opgeknapt en daarmee is het hier heerlijk toeren. Eerst een rondje Malang en dan bij Toko Oen een ijskoude Bintang met een Indische kroket. Heerlijk toch.'

Dat zijn broer Thomas deze week een mislukte poging deed om het werelduurrecord te verbeteren was hem 'eerlijk gezegd' ontgaan. 'We hebben als een gek de zwarte thee moeten oogsten, voordat het regenseizoen begint. Ik ga Thomas vanmiddag bellen. Kan ik 'm gelijk vragen of hij hier komt. We kunnen wel een paar extra handen gebruiken. En als hij tijd over heeft, zijn er leuke vrouwtjes en zijn eigen ouwe fietsen voor een rondje om de kerk.'

Volkskrant
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
OmSid

Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09

De broer van Thomas Dekker Empty
BerichtOnderwerp: Re: De broer van Thomas Dekker   De broer van Thomas Dekker Icon_minitimeza 28 feb 2015 - 19:40

Cinta itu buta.

Als maar gelukkig wordt.
Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Zoete Mond - Thomas Rosenboom
» Reisbureau herenigt broer en zus
» Indonesische zusjes zoeken broer in Nederland
» De Tjiomas (Ciomas) affaire vs De Lebak Affair (Eduard Douwes Dekker.)
» Geschiedenis van de Indo's tot 1942 - Deel 6...De Indische Partij (EFE Douwes Dekker.)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Praatcafé/Ngobrol-
Ga naar: