Workshop mindfulness voor weeshuis op BaliREGIO | 15 mei 2015 | Door de Dichtbijredactie (Helders Weekblad)
Wendy PortierJULIANADORP - Wendy Portier geeft donderdag 4 juni een introductieworkshop mindfulness voor het goede doel. Ze wil met haar cursus het weeshuis van Lion King op Bali steunen.
"Mindfulness, ook wel vertaald als 'aandachtig' of 'opmerkzaam' zijn is een echte hype geworden.
Het lijkt erop dat steeds meer mensen manieren zoeken om balans te vinden in hun vaak hectische en stressvolle bestaan. Wat eerst een zoveelste modetrend uit het alternatieve, spirituele hoekje leek, verwerft intussen een steeds sterkere plaats in de reguliere zorgsector en in het bedrijfsleven", weet Wendy Portier.
Aangetrokken door de combinatie van oosterse meditatietechnieken en westerse cognitieve psychologie is Wendy's passie voor mindfulness ontstaan: "Het heeft mij veel gebracht en ik wil deze kennis en ervaring graag delen met anderen. Maar ik zou het beslist geen wondermiddel noemen. Het wekken van te grote verwachtingen kan uiteindelijke zorgen voor teleurstelling."
Inmiddels is echter uit wetenschappelijk onderzoek wel duidelijk naar voren gekomen dat mindfulness onder andere stressverlagend werkt. "Er ontstaat een positiever beeld van jezelf en de omgeving. Ook zijn er aanwijzingen dat je concentratie- en prestatievermogen verbeteren en dat depressieve gevoelens afnemen."
DonatiebasisGeïnteresseerden voor de introductieworkshop kunnen zich aanmelden via www.portiercoaching.nl of een mail sturen naar info@portiercoaching.nl. De kosten zijn op donatie- ofwel vrijwillige basis. Locatie: 4YT Brain Building, Mr. Daarnhouwerstraat 5. De workshop duurt van 19.30 tot 22 uur. De opbrengst van deze avond gaat naar de stichting Lion King: www.lionkingbali.com.
Dichtbij.nl