Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Festival Budaya, Best 17 mei

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Anti-Indo

Anti-Indo


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 03-07-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Brabant, daar brandt nog licht

Festival Budaya, Best 17 mei Empty
BerichtOnderwerp: Festival Budaya, Best 17 mei   Festival Budaya, Best 17 mei Icon_minitimezo 17 mei 2015 - 21:00

Stichting Hibiscus, een stichting die zich bezighoudt met zowel interesse opwekken voor Indonesische cultuuruitingen hier in Nederland, alsook liefdadigheidsprojecten in Indonesië, organiseerde op 17 mei j.l. het zesde Festival Budaya te Best nabij Eindhoven.

De locatie was dit jaar niet meer de Prinsenhof zoals in voorgaande jaren, maar het Heerbeeck-college. Het grote podium was in de ruime en comfortabele aula van het schoolgebouw; voor het podium waar de bands optraden was er een groot oppervlak dat dienst deed als dansvloer voor bezoekers die wilden potjo-potjoën; en ook de dansoptredens en pentjak-silatdemonstraties werden hier opgevoerd. Hieromheen stonden rijen tafels en stoeltjes opgesteld die voldoende zitplaatsen aan de bezoekers boden.

De band Xanur, bestaande uit een aantal ex-leden van Marabunta, verzorgde het leeuwendeel van de muziek. Ze brachten een selectie van soul, country, dangdut en krontjong. Ze speelden erg goed en ik was vooral onder de indruk van zangeres Quintanella Rosa, die met gemak liedjes zong van Gloria Gaynor en Minnie Ripperton.

Traditionele Indonesische dans werd verzorgd door dansgroep Permata (vooral solo's door danseres Uli), en dansgroep Wahana Budaya Nusantara (enkele Betawi-dansen).
Ook trad een delegatie van de lokale dansschool Batico op, met een mix van streetdance en andere moderne genres.

Pentjak-silatdemonstraties werden opgevoerd door 4 jongemannen van silatschool Permasit. Hun eerste demonstratie toonde een greep uit hun hand-to-hand en gewapende repertoire, en hun tweede was een soort van kata/dans/djoeroesan.

Beeldend kunstenares Sabine Bolk bracht een modeshow ten tonele met door haar ontworpen kleding in een moderne eclectische stijl, gebaseerd op Indonesische textielpatronen.

Veel van de optredende artiesten/gasten gaven ook workshops in andere ruimtes; zo waren er workshops koken, pentjak silat en potjo-potjo.

Halverwege de middag begaf ik me naar het lokaal waar dhr. Tierhof zijn Lezing/diavoorstelling over de sporen van het oude Batavia in het moderne Jakarta hield. Heel interessant om te zien hoe sommige gebouwen nagenoeg onveranderd zijn gebleven, andere een nieuwe bestemming hebben gekregen, weer andere in verval zijn geraakt of zijn verdwenen. De fotoslideshow bracht ons van de oude benedenstad, langs de Chinese buurt, naar Weltevreden en Menteng.

Daarna heb ik snel wat eten gekocht, nl. een bamisoep met kip en pangsit. Vrij eenvoudig, maar wel heel lekker. De eetkraampjes waren prima bereikbaar, maar natuurlijk stonden er altijd wel 'enkele wachtenden voor u'. Maar hoe kan het ook anders.

Ik heb niet alle optredende artiesten kunnen zien, moest helaas percussonist Chanelsy en kompanen missen, evenals het studentenensemble Angklung Eindhoven. Maar er was nu eenmaal in die korte tijd tussen 12 en 5 te veel te zien en te doen; wat alleen maar positief is.

Ook dit was dus weer een geslaagd feestje met een mooi doel, evenals Brindo een week eerder. Opbrengsten gaan naar de verbetering van faciliteiten van een school in Indonesië. Meer informatie op de site van Stichting Hibiscus.

Foto's volgen hieronder als ik bruikbare kan vinden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Anti-Indo

Anti-Indo


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 03-07-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Brabant, daar brandt nog licht

Festival Budaya, Best 17 mei Empty
BerichtOnderwerp: Re: Festival Budaya, Best 17 mei   Festival Budaya, Best 17 mei Icon_minitimezo 17 mei 2015 - 21:17


Uli van dansgroep Permata:
Festival Budaya, Best 17 mei 14318964513950

Festival Budaya, Best 17 mei 14318966625569
Terug naar boven Ga naar beneden
Anti-Indo

Anti-Indo


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 03-07-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Brabant, daar brandt nog licht

Festival Budaya, Best 17 mei Empty
BerichtOnderwerp: Re: Festival Budaya, Best 17 mei   Festival Budaya, Best 17 mei Icon_minitimezo 17 mei 2015 - 21:23

Pentjak Silat door Permasit:

Festival Budaya, Best 17 mei 14318964772311

Festival Budaya, Best 17 mei 14318965359572

Xanur, hier echter zonder zangeres Quintanella:

Festival Budaya, Best 17 mei 14318965788263

Festival Budaya, Best 17 mei 14318966018304
Terug naar boven Ga naar beneden
Anti-Indo

Anti-Indo


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 03-07-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Brabant, daar brandt nog licht

Festival Budaya, Best 17 mei Empty
BerichtOnderwerp: Re: Festival Budaya, Best 17 mei   Festival Budaya, Best 17 mei Icon_minitimezo 17 mei 2015 - 21:31

Dansgroep Wahana Budaya Nusantara (let op de maskers):

Festival Budaya, Best 17 mei 14318966194616

Festival Budaya, Best 17 mei 14318966091945

Festival Budaya, Best 17 mei 14318966298447


En dan worden ook heren uit het publiek uitgenodigd mee te doen Smile
Festival Budaya, Best 17 mei 14318966399218

En tenslotte Sabine Bolk met haar designs:

Festival Budaya, Best 17 mei 14318967242260
Terug naar boven Ga naar beneden
wujud
Admin
wujud


Aantal berichten : 1008
Registratiedatum : 08-12-08

Festival Budaya, Best 17 mei Empty
BerichtOnderwerp: Re: Festival Budaya, Best 17 mei   Festival Budaya, Best 17 mei Icon_minitimema 18 mei 2015 - 15:38


Dank, voor alweer een mooi verslag, duim plus foto's! jaja
Terug naar boven Ga naar beneden
https://indonesie.actieforum.com
Anti-Indo

Anti-Indo


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 03-07-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Brabant, daar brandt nog licht

Festival Budaya, Best 17 mei Empty
BerichtOnderwerp: Re: Festival Budaya, Best 17 mei   Festival Budaya, Best 17 mei Icon_minitimema 18 mei 2015 - 18:10

wujud schreef:

Dank, voor alweer een mooi verslag, duim plus foto's! jaja
Graag gedaan, wujud Smile

De laatste tijd ben ik weer erg geïnteresseerd in deze Indische en Indonesische evenementen en pasars. Misschien kijk ik er nu met andere ogen naar, het is allemaal wat gerijpt.
Daarnaast voel ik ook een gemis door het verdwijnen van een aantal online Indische platforms waar je meestal wel een verslagje kon vinden van dergelijke evenementen; dus als er iets op de agenda staat en ik kan even een kijkje nemen, dan schrijf ik er ook graag mijn impressies over hier op IAF.

Met de Tong Tong Fair neem ik mijn digitale camera mee; hogere resolutie dan mijn smartphone en ik kan op mijn 'pitstop' bij mijn tante de foto's uploaden en aanpassen.
Terug naar boven Ga naar beneden
LL
Admin
LL


Aantal berichten : 1026
Registratiedatum : 07-12-08

Festival Budaya, Best 17 mei Empty
BerichtOnderwerp: Re: Festival Budaya, Best 17 mei   Festival Budaya, Best 17 mei Icon_minitimedi 19 mei 2015 - 6:10

thnx (en ik kijk al reikhalzend uit naar je volgende verslagen!)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
Gesponsorde inhoud





Festival Budaya, Best 17 mei Empty
BerichtOnderwerp: Re: Festival Budaya, Best 17 mei   Festival Budaya, Best 17 mei Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Festival Budaya, Best 17 mei
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Pasar Budaya Alkmaar, 27-11-2011
» 20 t/m 30 mei: Cinemasia Film Festival
» RI gears up for first ever marine festival
» FPI Shuts Down Transgender Festival in Jakarta
» Tempo Doeloe festival Apeldoorn

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Diversen :: Foto's en verslagen-
Ga naar: