Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië

IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Leer mij je liefhebben - Kristine Groenhart

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl

Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Leer mij je liefhebben - Kristine Groenhart Empty
BerichtOnderwerp: Leer mij je liefhebben - Kristine Groenhart   Leer mij je liefhebben - Kristine Groenhart Icon_minitimewo 8 jul 2009 - 12:07

woensdag 08 juli 2009

Leer mij je liefhebben - Kristine Groenhart 2m6ltgl

Boek over een pasgetrouwde vrouw die in 1934 samen met haar man naar Nederlands-Indië vertrekt. Geschreven door Kristine Groenhart.

Jo Liese en Wolter Smit zijn net getrouwd als ze in 1934 op de boot naar Nederlands-Indië stappen om daar als zendeling te gaan werken. Vanuit Sumatra schrijft Jo brieven naar haar familie in Leiden. Optimistische schrijft ze over haar werk, kinderen en huwelijk. In haar dagboeken klaagt ze echter over eenzaamheid, haar geloofsvragen en problemen met haar man.

Jo Liese overleed in 1999 en liet dozen vol dicht beschreven vellen papier en foto’s na. Haar kleindochter, Kristine Groenhart, las deze documenten en besloot een boek te schrijven. Dit onlangs verschenen boek getiteld Leer mij je liefhebben geeft een tijdsbeeld van het vooroorlogse Indië, de oorlogsjaren, de naoorlogse periode zowel in Nederland als in Indië, de jaren vijftig en de roerige jaren zestig en zeventig in Nederland tot aan het einde van de twintigste eeuw.

Het bewogen leven van een domineesvrouw
ISBN: 9789025364267
Uitgever: Athenaeum-Polak & Van Gennep
Paperback, 318 pagina's
Prijs: €18,95
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl

Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen