Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Chamenaar in Jakarta: 'Ik hoorde dat ik een mogelijk doelwit was'

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ElEl

ElEl


Aantal berichten : 8018
Registratiedatum : 08-12-08

Chamenaar in Jakarta: 'Ik hoorde dat ik een mogelijk doelwit was' Empty
BerichtOnderwerp: Chamenaar in Jakarta: 'Ik hoorde dat ik een mogelijk doelwit was'   Chamenaar in Jakarta: 'Ik hoorde dat ik een mogelijk doelwit was' Icon_minitimevr 15 jan 2016 - 16:19

Chamenaar in Jakarta: 'Ik hoorde dat ik een mogelijk doelwit was'

Geplaatst op 15 januari 2016

JAKARTA - De 23-jarige Thomas Ansems uit Chaam stond donderdag doodsangsten uit op de achterbank van een taxi in Jakarta. Hij was vlak bij de aanslagen waar zeven mensen om het leven kwamen. Een Nederlandse VN-medewerker raakte zwaargewond.

De verontrustende berichten op zijn telefoon bleven binnenstromen. Thomas Ansems zat in Jakarta in een taxi op weg naar een afspraak. Hij loopt stage op de economische afdeling van de Nederlandse ambassade. In eerste instantie wist hij niet dat het over een terroristische aanslag ging. "Onderweg kreeg ik dat wel door via berichten van vrienden. Toen werd ook de afspraak afgezegd vanwege veiligheidsoverwegingen. We maakten rechtsomkeert, maar ondertussen kwamen er steeds onheilspellendere berichten binnen op mijn telefoon. Er gingen verhalen rond over mensen die rondliepen door de stad, in de wijk waar ik was, met granaten en geweren. Die het gemunt hadden op westerlingen. Een vriend belde me om me te adviseren languit op de achterbank te gaan liggen, omdat ik een mogelijk doelwit zou zijn. Daar ben ik blijven liggen, totdat we terug waren op de ambassade.”

Geen verrassing
​Terug op de ambassade ging alles op slot. Rond vier uur gaf president Widodo het sein ‘under control’. „Toen ging alles weer open.” Voor zijn Indonesische vrienden kwamen de aanslagen niet als een verrassing, zegt Ansems. „IS zag Indonesië als mogelijk doelwit."

Aan het eind van zijn werkdag, om vijf uur, was de rust weergekeerd in de stad. „Maar het advies blijft nog steeds om binnen te blijven.”

BN de Stem
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tileng.nl
 
Chamenaar in Jakarta: 'Ik hoorde dat ik een mogelijk doelwit was'
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Beeld Obama mogelijk al weer weg uit Jakarta
» Mogelijk nieuwe huisvesting voor theologische school Jakarta
» Interview Mei Li Vos - ‘Ik ben een makkelijk doelwit’
» Inlichtingendienst: Hotels vaker doelwit terreur
» Manuscript Max Havelaar mogelijk op Unesco-lijst

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: Algemeen-
Ga naar: