Indonesië
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Indonesië

Informatie- en nieuwsforum over Indonesië en Nederlands-Indië
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Soeharto-era community patrols to be reactivated

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
ol' Kesas

ol' Kesas


Aantal berichten : 1355
Registratiedatum : 05-12-13
Woonplaats : Bungaville-Down Under

Soeharto-era community patrols to be reactivated Empty
BerichtOnderwerp: Soeharto-era community patrols to be reactivated   Soeharto-era community patrols to be reactivated Icon_minitimeza 16 jan 2016 - 6:01




The Jakarta Post, Jakarta, January 16 2016


The Jakarta administration plans to reactivate the New Order legacy of community patrols, known as siskamling, in a bid to help prevent terrorism by curbing the development of terrorist cells in neighborhoods.

Jakarta Deputy Governor Djarot Saiful Hidayat said the siskamling -- a security system created in 1981 -- would be stipulated in regulations along with bolstered obligations to report any temporary visitors staying in a neighborhood more than two days.

"The siskamling system must be reactivated to prevent any attempts of terrorism, because it may happen anywhere. The terrorist may be in your neighborhood," he said in Jakarta on Friday.

If necessary, he added, he would issue an official letter to reactivate the volunteer neighborhood watch.

Siskamling are organized at the level of neighborhood units (RT) and community units (RW). Each family must send a representative to join the patrol in a group consisting of three or more persons, based on a collectively agreed schedule


*
Terug naar boven Ga naar beneden
OmSid




Aantal berichten : 861
Registratiedatum : 08-01-09
Woonplaats : Negeri Kincir Angin

Soeharto-era community patrols to be reactivated Empty
BerichtOnderwerp: Re: Soeharto-era community patrols to be reactivated   Soeharto-era community patrols to be reactivated Icon_minitimezo 17 jan 2016 - 10:45

Goede voornemens .
Kan buitenstaanders gelijk identificeren en mensen met slechte bedoelingen afzonderen cq uitschakelen.

De probleem is , wat doe je als iemand van de gemeenschap jarenlang zijn doel(en) kan verhullen, de zgn slapende cellen.
Tya , hij is een aardige jongen , zeer vriendelijk etc , bleek een slapende cel lid te zijn .

Voorbeeld, de ooit most wanted person ene Dr Top een top terorist (een Maleisier-even googelen) woonde ergens in de buurt van Bekasi(West Java) , netjes getrouwd met een Indonesische vrouw, dacht dat hij kinderen kreeg.

De Siskamling was de opvolger van de HanSip(Pertahanan Sipil) .
Vroeger zitten ze samen in een gardu( wachthok), kregen ze koffie/thee en soms pisang goreng .
Bij de rijke(re) buurt heb je de SAtPam of Security (dus beroeps).

Mijn vader, broer moesten ook melden (verplicht) om met andere leden v.d gemeenschap 1x per zo veel tijd de buurt "bewaken".
In de praktijk kon men anderen inzetten .

Ben ooit na 10 jaar afwezigheid naar een wijk gegaan met kleine gangetjes waar ik altijd kwam (Tjideng buurt) , samen liep ik met mijn vrouw.
Werd aangesproken door de plaatselijke jongeren , toen ik daar vaak kwam waren ze nog te jong om mij te kennen.
Dus deze orang bule/ turis werd toen "aangehouden" , bijna ruzie gekregen tot dat oudere bewoners mij herkenden(van mijn leeftijd omstreeks 30) en vertelden wie ik ben .
Sindsdien kon ik gewoon in en uit gaan in de wijk , iedereen groet mij en mijn vrouw als we langskomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Soeharto-era community patrols to be reactivated
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Yogyakarta Police Stepping Up Patrols After Big Migrant Bust
» Piracy returns to the Malacca Strait, RI Navy increases patrols
» Indonesia to set up joint patrols with Philippines, Malaysia to tackle piracy
» Depok community wants to turn Rumah Cimanggis into museum
» Basuki Stands Up for Beleaguered Ahmadiyah Community

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Indonesië :: Berichten :: News in English-
Ga naar: